esdoorns

Moderators: Amaryllis, Just_Sannee, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

petraaken
Moderator FA

esdoorns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 08:12

Hoi mensen, ik hoop dat jullie even kunnen vertellen of dit waar is of niet. Volgens kennissen van ons zouden paarden wanneer ze onder of rond esdoorn bomen staan of lopen geen last hebben van dazen. Deze bomen zouden express geplant zijn met die eigenschap rond de manege in Leuven waar het BWP en de LRV gehuisvest zijn. Ik vraag dit omdat wij misschien een goedkeuring krijgen om onze stallen te vernieuwen maar er moet meer groen rond. We waren al van plan om Elzen te planten omdat die niet giftig zijn. Voor zover ik kan nagaan zijn esdoorns ook niet giftig voor paarden en moesten ze de paarden inderdaad geen of heel weinig last hebben van dazen zouden we zulke bomen planten.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 08:17

Nooit van gehoord...

(Bomen waar paarden ook rustig een hapje van kunnen nemen zijn beuken en wilgen.)

petraaken
Moderator FA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-03 13:30

dit zou dus een fabeltje kunnen zijn. Is er iemand die zeker weet of Esdoorns giftig zijn voor paarden?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie