Wilde buitenritverhalen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:24

en dan nu dit jaar: zelfde locatie
wij rijden met drie groepjes in het bos, ik kom 1 ander groepje tegen en krijg telefoon van het andere groepje: pony los en onvindbaar Verward . leiding andere groepje neemt mijn kids erbij en we spreken af dat groepje 3 ook komt. ik besluit om boswachter te bellen en ga op inderzoek uit.
mobieltjes van andere leiding telkens onbereikbaar, vreemd Verward
met boswachter samengekomen, pony bleek gevonden, maar ik kon de anderen niet bereiken. pony bleek terug naar kamp gelopen (zo'n 15km de tweede dag, toch knap) is over een wildrooster gesprongen en een drukke 100km weg overgestoken.... maar veilig thuis gekomen, iets een wondje in de kootholte, vanwege de plek enkele agraves erin laten zetten door DA (pony liep na 1 1/5 week weer op concours).
wat is er nu gebeurd, dat bos blijkt laagvlieggebied voor helikopters van de luchtmacht. kwam laag over pony schrok en viel, jongen eraf, pony weg. terwijl ik op zoek was, kwam de helikopter terug, tot net boven de boomtoppen waar de rest stond te wachten (dus daarom namen ze hun gsm niet aan Haha! ) paniek alom, gelukkig geen verdere ongelukken.
de jongen had wel een beetje schade aan zadel, hoodstel zelfs kwijt, cap kapot, zweep weg, dierenartskosten. dus dat willen wij verhalen op de landmacht, kwamen er twee ambtenaren van de landmacht (oh die ene... Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken ) om ons verhaal op te nemen. ikke netjes handje schudden (maar wel een hel vieze zanderige, sorry lekker ding van de landmacht Bloos ).
ik geloof dat er wel wat wordt geregeld met de verzekering, maar het loopt nog steeds.
gezellig volgend jaar weer mee als leiding op kamp Clown

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+


Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:37

In september gaan wij altijd met een stel naar de Veluwe om daar te rijden . Weer eens iets anders dan het vaste rondje buiten bij ons zeg maar..
Toen ik mijn eigen paard nog niet had ging ik op een paard van het Hotel. Nou rijd ik nooit op paarden en heb ik ook liever een iets kleiner maatje zeg maar. Hij was al zo hoog dat ik er zonder voetje niet op kon komen. Maar goed toch maar gaan rijden.
Ongeveer een half uur later gingen we een stukje galoperen. Dat paard waar ik op zat dook met zn hoofd echt vet ver tussen ze benen met het gevolg dat ik dus op zn hals lag Clown .. Je raad het al er was nog maar een klein bokje nodig om mij te lanceren Boos! .
Gelukkig hield ik het paard vast (hahaha het zou natuurlijk genant zijn geweest als het paard zonder mij terug bij het hotel was gekomen Clown )
Ik had niets en stond meteen weer op. Ondertussen was mn rijgenootje gewoon doorgegaloppeerd, ze had niets gemerkt.. Toen ik haar riep en ze terug kwam zat ze een beetje verdwaast te kijken en vroeg ze waarom ik afgestapt was. Verward .
Tegenwoordig stap ik niet meer op een onbekend paard om er een buitenrit mee te maken ik vond dit zeg maar niet echt voor herhaling vatbaar..

Ik ben er overigens verder niet bang door geworden hoor en ik rijd ook nog steeds haast iedere dag buiten. Als mensen door deze verhalen niet meer naar buiten durfen denk ik dat ze zoieso al niet echt zeker waren van hn zaak..

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:48

Ach heb van de week bijna onder een auto gezeten met mijn paard. Voor het eerst in mijn leven was ik blij dat hij omhoog kwam...
Hij schrok nl van putdeksel nr 45 en sprong de weg op. Hij begon een partij te stuiteren. Ondertussen komt er een auto aan rijden en ipv dat die mongool afremt geeft ze een dot gas. Volgens mij hoopte ze er dan sneller voorbij te zijn. De mazzel was dat mijn paard net omhoog kwam en zijwaarts wegdraaide waardoor zijn voorbenen voor de motorkap van de auto bleven ipv op de motorkap te belanden. Ze remde toen wel en probeerde uit te wijken. Ondertussen pislink naar mij kijkend.
Welke mongool geeft dan ook gas terwijl er voor haar een paard op de weg staat te stuiteren. Ik snap mensen soms niet hoor.

Een paar dagen later zat ik wel met mijn bips in het zand. We waren lekker aan het draven en kwamen langs het gebied waar wilde paarden lopen en schotse hooglanders. Nu stonden alle keren daarvoor de paarden er. Maar deze dag stonden de schotse hooglanders er. Zijn ogen knikkerden bijna uit hun kassen. Het stomme was dat hij van voren stilstond en van achter door draafde. Dat geeft dus een beetje een vreemd effect want hij viel dus op zijn knieen en op zijn snoet. En ik rolde er voorover zo af. We keken allebei een beetje verdwaasd om ons heen. Ondertussen zaten mijn vriendinnen wel heel hard te lachen (na de eerste schrik). We zaten allebei ook onder het zand. Zo paard zo baasje. Eensgezind hoor.

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-03 00:13

hahaha ik zie het al helemaal gebeuren sisleone (dat laatste verhaaltje :d)

ik heb wel een keer gehad, (dat was wat minder) paard sloeg op hol, duikt in volle rengallop een scherpe bocht om (jaja, een draver) ziet een takje, (hij durft niet te springen en twijgjes bijten!!! dus ja, met zo'n rotvaart toch maar springen) maar hij neemt zo'n idiote jump, voorbenen een klein beetje omhoog, achterbenen de lucht in, zijn voorbenen komen weer op de grond waarbij hij achter een rand van een fietspad bleef hangen, resultaat, paard maakte een complete salto, sloeg over de kop, ik kwam op de zijkant van mijn hoofd en op mijn schouder terecht, ik had ERG veel geluk dat ik GEEN cap op had, anders had ik mijn nek gebroken.
Ik een zware hersenschudding, kon me hoofd niet meer draaien, schouders helemaal vast, kleinste beweging en het werd zwart voor mijn ogen en ik kon nouwelijks blijven staan, ik kon wel van A naar B lopen, maar dat was ook alles, stilstaan kon ik niet want dan verloor ik mijn evenwicht Haha! (en niet naar de dokter gaan he Bloos) en paard, 2 weken lang kreupel Boos!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 19:27

In Ghana:

Ik heb daar ooit op en ex renpaard op het strand gereden en die was dus niet te stoppen. Ik had de keuze tussen
- rechtdoor over een groep wandelaars heen ('s ochtends om 7 uur!)
- linksaf de zee in
- rechtsaf een grinthelling op

Ik ben dus met grof geweld rechtsaf gegaan en stil staan en niet zomaar over een groep mensen heen. Oh, paard bleef keurig op zijn benen trouwens.

Want achter die groep wandelaars lag het eind van het strand met metershoge rotsblokken, dus ook niet echt een optie. Ik heb wel peentjes gezweet toen! Ik hoorde later dat het betreffende paard al eens met iemand anders zo'n 3 km in volle galop had afgelegd, waarbij de ruiter dus echt niets te vertellen had! Deze was trouwens bepaald niet goed getraind, ik heb Nederlandse renpaarden gereden die prima te regelen waren.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 23:52

Ik zal morgen mijn verhaal vertellen.

Zal t eerst ff op papier moeten zetten en word er behoorlijk emotioneel van maar jullie krijgen het zeker te lezen.


Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 00:06

is goed, veel succes!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 00:44

luxje schreef:
en dan nu dit jaar: zelfde locatie
wij rijden met drie groepjes in het bos, ik kom 1 ander groepje tegen en krijg telefoon van het andere groepje: pony los en onvindbaar Verward . leiding andere groepje neemt mijn kids erbij en we spreken af dat groepje 3 ook komt. ik besluit om boswachter te bellen en ga op inderzoek uit.
mobieltjes van andere leiding telkens onbereikbaar, vreemd Verward
met boswachter samengekomen, pony bleek gevonden, maar ik kon de anderen niet bereiken. pony bleek terug naar kamp gelopen (zo'n 15km de tweede dag, toch knap) is over een wildrooster gesprongen en een drukke 100km weg overgestoken.... maar veilig thuis gekomen, iets een wondje in de kootholte, vanwege de plek enkele agraves erin laten zetten door DA (pony liep na 1 1/5 week weer op concours).
wat is er nu gebeurd, dat bos blijkt laagvlieggebied voor helikopters van de luchtmacht. kwam laag over pony schrok en viel, jongen eraf, pony weg. terwijl ik op zoek was, kwam de helikopter terug, tot net boven de boomtoppen waar de rest stond te wachten (dus daarom namen ze hun gsm niet aan Haha! ) paniek alom, gelukkig geen verdere ongelukken.
de jongen had wel een beetje schade aan zadel, hoodstel zelfs kwijt, cap kapot, zweep weg, dierenartskosten. dus dat willen wij verhalen op de landmacht, kwamen er twee ambtenaren van de landmacht (oh die ene... Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken ) om ons verhaal op te nemen. ikke netjes handje schudden (maar wel een hel vieze zanderige, sorry lekker ding van de landmacht Bloos ).
ik geloof dat er wel wat wordt geregeld met de verzekering, maar het loopt nog steeds.
gezellig volgend jaar weer mee als leiding op kamp Clown

En ga je dan volgend jaar voor de paarden of voor dat lekkere ding van de landmacht... Haha! IK WIL MEEEE Schijnheilig Haha! En kan zoiets verhaalt worden?
Maar dit is erg off-topic, dus ga vooral verder met deze lachwekkende verhalen (zolang ze maar goed aflopen tenminste)

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-03 00:51

ik persoonlijk heb het niet zo op een "on"topic-topic Haha! je mag wat mij betreft best wel een beetje offtopic gaan zolang de topic maar niet zin eigen leven gaat leiden Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 19:00

Vind er echt heelllee grappige verhalen tussen zitten, maar vond die van die man die achter die meisje aanging wel beetje griezelig, moet er niet aan denken dat mij dat overkomt.
Trouwens Lunatje, laat gepost nog het bericht hierboven (00.51!)

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:06

Wat ik meegemaakt heb was in Frankrijk...we waren buiten aan het rijden (tijdens ponykamp) en we komen bij een beekje waar we door moesten, nou ik was als 3e en ik drijf de merens waar ik op reed in en die blijft dus stilstaan en gaat staan kappen (was wel ff lollig) daarna kwam na mij een vriendin van mij op een welsh, nou die pony neemt een giga sprong over het beekje heen en wat gebeurt er?? het hoofdstel knapt....gelukkig had Manja (die het leidde) nog een touwtje bij om het aan elkaar te knopen en toen hebben we manja`s moeder opgebeld en zijn naar het dichtsbijzijnde dorpje gegaan en daar kreeg de pony een ander hoofdstel......
Verder heb ik een keer gehad met Music dat Muzis en ik weggaloppeerden en ik haar om had gedraaid en daar wachtte op de rest (die er btw al bijna waren) en ineens springt er een hond uit de bosjes en Music die galoppeert dus bokkend weg en lig er naast......Anna is vervolgens Music achterna gegaan en Isabelle heeft mij terug naar de stal gefietst (mijn knie was gekneusd en ik was hartstikke misselijk en duizelig) en toen we dus terugfietste fietsten we dus nog eens prachtig verkeerd waardoor we weer terugkonden....daarna ben ik nog op Msuic gestapt en moest me er daarna praktisch af laten vallen omdat ik mijn knie niet meer kon buigen (opstappen deed al gigantisch pijn, tijdens het stappen was het nog erger geworden...had toen alleen maar gestapt).
Er gebeurde me ook een keer dat ik op een pony zat en die pony schrok van een hond (die stond daar ineens) en nou ja...die pony rent dus met mij kei hard de bosjes in....... En voor die rit was nog een vriendin van mij op de pony gestapt waar ze op mee ging en waar ze vervolgens (de pony draaide om) aan de andere kant afkukelde.........Haha! ze had zich geen pijn gedaan dus we hadden allemaal de slappe lach.
Verder is er eigenlijk nisk fout gegaan behalve een keer schrikken ofzo

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:16

geweldig onderwerp dit

zoals veel andere mensen heb ik ook al het een en ander meegmaakt

-een achtergelaten/mishandelde hond gevonden, hij HING aan een boom.
heb hem meegenomen en hij heeft jaren bij ons gewoond, maar was altijd heel bang voor vreemden echt erg.
-afgelopen zomer in polen.
een rit door t bos, nog nooit zo gereden.
rengalop tussen de bomen echt geweldig
-potloodventers in het amsterdamse bos
-agressieve honden
-agressieve hondeneigenaren Haha!
-tijdens een galop op het strand in een kuil verdwijnen en je paard bovenop je krijgen.
-op weg naar een meertje in je badpak van je pony kukkelen en in de brandnetels vallen
-op een belg zonder zadel naar t strand en ontdekken dat die dieren heeeeeel erg hard kunnen Haha!

meer kan ik me momenteel niet herinneren.
dus bijvulling volgt

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 22:27

oja
me shet
ik was iets van tien ofzo en als ik dan naar buiten ging en door het dorp reed moest en zou zij altijd van iemand die op het terras zat drinken omgooien en het opslurpen.
echt beschamend want ik kreeg haar (toen) nooit weg
hihihi

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:50

fluffyfox schreef:
oja
me shet
ik was iets van tien ofzo en als ik dan naar buiten ging en door het dorp reed moest en zou zij altijd van iemand die op het terras zat drinken omgooien en het opslurpen.
echt beschamend want ik kreeg haar (toen) nooit weg
hihihi


Een shetlander die mensendranken lust?
Iris en Ilkkah lusten alleen maar water.
Owja en nog vruchtensap, maar dat mogen ze nooit Tong uitsteken

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:38

ja ze is een beetje gek Haha!
bier vond ze ook altijd vet lekker echt raar paard Haha!

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 16:45

heu het opmerkelijkste?

- tegen een boom geknald Haha!
- bijna afgeklopt met een zweep door andere 'ruiters'.

(als je dat ruiters kunt noemen)

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:33

fluffyfox schreef:
ja ze is een beetje gek Haha!
bier vond ze ook altijd vet lekker echt raar paard Haha!


Werden die mensen nooit boos dan???

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 18:41

jawel
wat dacht jij dan, maargoed als klein meisje doe je er niet zoveel tegen.
en toen ging ik dus op een gegeven moment maar zo weinig mogelijk meer door t dorp, maar het was wel lachen

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 bezoekers