Trailer van het merk Wesco, ervaringen?

Moderators: Amaryllis, Just_Sannee, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

irene

Trailer van het merk Wesco, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 21:03

Ik ben voor de pony's op zoek naar een 1,5 paards-trailer. Nu ben ik een beetje op internet aan het rondkijken wat voor aanbod daarvan is. Groot dus Haha!
Ik kwam o.a het merk Wesco tegen.
Is er hier iemand die ervaringen met dit merk heeft?

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:11

Toen ik op mijn (nieuwe Atec) trailer wachtte, heb ik van de dealer een Wesco anderhalf paards trailer mogen lenen. Deze heb ik zo'n 2 weken intensief gebruikt en ik kan er het volgende over zeggen:

Het rubber van de raampjes is makkelijk op te vreten door een (een beetje) hongerig paard, bij de leentrailer die ik had, was het rubber in zoverre weggevreten, dat ik een ijsbaan in de trailer had....

Het hout verkleurt echt heel erg bij Wesco (groene trailer) en dat vind ik echt niet mooi).

Verder was deze niet voorzien van een gietvloer, maar van een noppenmat die geniet was. Dus veel kans op het rotten van de bodem.

Achilles Spr. B+20 Dr. L1+21 L2+17 M1+2!!
Olivius Dr. L2+15 M1+13, M2+15, Z1+10, Z2+2, promotie naar P-paard!!!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 21:15

Bedankt voor je reactie. Kans op een rottende vloer wil ik liever niet hebben dus ik denk dat dit merk dan gaat afvallen, tenzij ze ook uitvoeringen hebben met een gietvloer.
Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?

Er komen dus maximaal 2 shetten in te staan of 1 shet en een welsh B pony. Het lijkt mij wel handig om een deurtje aan de voorkant te hebben zodat ik niet tussen 2 dikke shetdames heen moet om er weer uit te komen Haha!
Verder zou het handig zijn als de stangen aan voor- en achterkant verlaagd zouden worden.
Hmm, hoe meer ik er over nadenk, hoe groter mijn verlanglijstje, hoe hoger dus de prijs Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:43

De trailer die ik altijd gebruik (van mijn schoonvader) is ook een Wesco. Ik ben er erg tevreden over, het is een ruime lichte (qua licht) trailer. Paard gaat er ook altijd makkelijk in, de trailer is ook hoog zat maar dat is voor jou niet echt belangrijk denk ik met shetjes Haha! .
Onze trailer is ook van hout maar dan grijs, deze staat altijd onder dak dus verkleuren doet 'ie niet zo snel. Verkleuren is sowieso een probleem bij houten trailers die altijd buiten staan. Volgens mij zijn ze ook wel te krijgen met een rubberen gietvloer. De achterstang vind ik niet echt handig, je hebt een stang waar je metalen stangetjes door gaten in de stang moet steken Verward Lijkt me niet handig als een paard in ene weer naar achter komt, dan kun je beter de stangetjes aan de stang hebben. (snapt nog iemand het?)

Ben je op zoek naar de handleiding van je paard of hond? Kijk op http://www.handleidingpaard.nl of http://www.handleidinghond.nl
Op zoek naar kvv of gedroogde snacks in de omgeving van Terborg? http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Een plek op aarde waar paarden nog paard mogen zijn: http://www.pferdehof-montferland.eu

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:35

Ik heb ook een Wesco. Bevalt me prima! Nooit problemen. Mooie ruime, lichte trailer. Die van mij heeft een kunststof coating, dus van verkleuring heb ik geen last.

Sometimes life is a fiets bitch...........

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie