70 euro voor twee keer per week bijrijden, doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:01

luckyzeven schreef:
dat zal ik zeker doen lis!!! en ik geef ook mijn mening. ik werk hard om mijn paardjes te betalen en als er dan iemand zegt dat als je je eigen paard niet zelf kan onderhouden dat je het dan maar moet verkopen daar word nogal boos om.of snap je dat niet? heb je zelf paarden??


Ik vind dat het nemen van een bijrijder, omdat je het zelf anders niet kunt betalen een verkeerde basis. Je bijrijder kan van de ene op de andere dag vertrokken zijn en dan zit jij mooi met een paard wat je eigenlijk niet kunt betalen.

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:04

nou das lekker noortje als je voor 50 euro alles mag doen enook nog eens zolang je wilt wordt dat paard lekker afgeracht. sorry dat ik dat zo zeg

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:08

shantihdior schreef:
nou das lekker noortje als je voor 50 euro alles mag doen enook nog eens zolang je wilt wordt dat paard lekker afgeracht. sorry dat ik dat zo zeg


Trek je nu niet een beetje te snel conclusies?
Niet iedereen haalt het in z'n hoofd om een paard af te raggen, ondanks dat er geen tijdslimiet voor het rijden is gesteld.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:16

iedereen mag natuurlijk vinden wat ie wilt vandaar dat ik mijn mening geef en zo zie je maar dat ik niet de enige ben die van mening is dat voorwat hoort wat.nogmaals gelukkig zijn er mensen die er geen probleem van maken om mee te betalen zoals mijn verzorgster.die heeft het er wel voorover kennelijk.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:18

luckyzeven schreef:
iedereen mag natuurlijk vinden wat ie wilt vandaar dat ik mijn mening geef en zo zie je maar dat ik niet de enige ben die van mening is dat voorwat hoort wat.nogmaals gelukkig zijn er mensen die er geen probleem van maken om mee te betalen zoals mijn verzorgster.die heeft het er wel voorover kennelijk.


Er zijn zat mensen die het er voor over hebben, ik zelf behoor daar ook toe. Ik vind alleen dat jouw basis om een bijrijdster te nemen (omdat je het zelf anders niet meer kunt betalen) niet echt goed. Niet omdat ik het jou niet gun, absoluut niet, ik ben blij voor je dat je het zo wel redt. Maar ik ben gewoon bang dat het een keer fout gaat en dat je dan met een paard zit wat je niet kunt betalen.

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 18:23

Ik geloof dat er nu een discussie ontstaat over wel of geen geld betalen voor een bijrijdpaard. Dat was niet mijn bedoeling van deze topic Haha! , maar goed, bij deze geef ik dan toch even mijn mening.
Ik vind er niks mis mee dat ik voor een bijrijdpaard moet betalen. uiteindelijk leer je meer van steeds een vast paard dan elke week een ander manegepaard. En inderdaad: een ruiter die ervoor zorgt dat het paard beweging krijgt en er niet onder lijdt of er slechter door gaat lopen, hoeft misschien minder te betalen. Maar zoals diegene van het paard waar dit alles over gaat al zei: je kan niveau z rijden, maar dat geeft niet automatisch aan dat het paard er beter door gaat lopen!
Ze heeft eerder een bijrijder gehad die op hoog niveau reed en haar paard werd steeds stijver en vaster in de mond.

Het ging me niet alleen om de 70 euro, want die wilde ik wel betalen. Maar in combinatie met de leskosten en de reistijd (en kosten) wordt het me gewoon teveel denk ik. En niet dat ik het er niet voor over heb om dit te betalen, maar ik wil ook nog eten.. Knipoog

Doeii

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:35

zo denk ik er dus ook over(dat ik nog wil eten en leuke dingen doen) maar jij hebt nu de keuze om het te doen of niet en dat heb ik niet tsja.... verkopen maar dat is voor mij geen optie.en als het echt mis gaat dan is er altijd nog mijn vriend die geeft al veel voor de paarden maar dat is dan voor mij ook een optie.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:39

luckyzeven schreef:
en als het echt mis gaat dan is er altijd nog mijn vriend die geeft al veel voor de paarden maar dat is dan voor mij ook een optie.


Fijn dat je iemand hebt waarop je terug kan vallen, dat had ik uit het voorgaande verhaal niet begrepen namelijk. Succes ermee iig!

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 18:46

Ik zou meer vallen over de reistijd dan over het geld,

Zelf woon ik ook in Den Haag en de kosten om hier een paard te houden zijn erg veel, daarbij nog de vele andere kosten zoals hoefsmid en dierenarts en al de andere kleine dingen die je extra voor je paard koopt.
Zelf vraag ik ook een bijdrage in de kosten en niet omdat ik het niet kan betalen maar lessen in deze regio is ook duur, daarbij komt ook dat er veel stallen zijn waar je nou niet echt veel leert, dan denk ik zelf dat bijrijder zijn van een paard of pony ook voor de bijrijder positief kan zijn.Dat daarbij misschien privé lessen komen, daar leer je van.Alles kost geld dus ook een paard/pony.
Ik ben al weet ik niet hoelang op zoek naar een bijrijder maar omdat ik een D-pony heb reageren er bijna alleen kinderen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 19:32

Ludo schreef:
Jeetje ik schrik ervan dat mensen die bijdrage in de kosten zo hard nodig hebben...Een bijrijder nemen die een deel betaald, zodat jij je paard kan houden...Hoe wil je dat dan in hemelsnaam doen als je bv hoge veeartsenkosten maakt Verward


Ik heb spaargeld. En ik kan mij een (1) paard heel goed veroorloven. Een tweede wordt wat moeilijker. Ik wilde ook absoluut geen veulen. Maar als het dan toch komt en ook nog een heel leuk en heel goed paard blijkt te zijn, dan wil je toch proberen dat paard te houden. En als dat echt niet lukt dan geef ik hem nog liever weg aan iemand die ermee omgaat zoals ik dat wil, dan dat ik hem verkoop aan iemand die ik niet zie zitten.

Maar voorlopig zal ik proberen hem te houden.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:15

Ik begrijp dat jouw situatie anders ligt, Anya. Dat veulen kwam onverwachts en nu ben je er zo aan verknocht dat je hem niet meer weg wilt doen. Maar ik neem aan dat je het ermee eens bent, dat je geen paard moet aanschaffen met in je achterhoofd de bijdrage van een bijrijder erbij als onderhoudskosten?

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:42

zoals ik al eerder schreef ik heb mijn paard al bijna 6 jaar en ik heb al 10 jaar paarden dan stop je niet zomaar.ik doe er alles aan om haar te behouden.ik heb ook een veulen en die is bijna 3 maanden ik wil haar ook houden en daar moet ik sinds kort me best voor doen omdat ik geen verlenging kreeg van me contract ik heb nu ander werk en verdien veeeeel minder dus daarom ben ik zo blij met een bijrijder dat maakt het wat makkelijker voor mij. OK dan!

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:42

ja, dat was ook wat ik bedoelde, tuurlijk kan het zijn dat er dingen gebeuren waardoor het houden van een paard moeilijker wordt en dat je een bijrijdster wil die ook een bijdrage levert. maar soms heb ik het idee dat er door sommige paardeneigenaren teveel wordt gedacht van: die bijrijdster kan blij zijn dat ze op mijn paard kan rijden. terwijl je als eigenaar ook juist andersom blij kan zijn, dan je een hulp hebt, die jouw paardje kan rijden doordat je te weinig tijd hebt.
maar succes nog met jullie paardjes anya en luckyzeven!!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 20:59

lis schreef:
Ik begrijp dat jouw situatie anders ligt, Anya. Dat veulen kwam onverwachts en nu ben je er zo aan verknocht dat je hem niet meer weg wilt doen. Maar ik neem aan dat je het ermee eens bent, dat je geen paard moet aanschaffen met in je achterhoofd de bijdrage van een bijrijder erbij als onderhoudskosten?


Ja dat ben ik wel met je eens. Ik heb er altijd rekening meegehouden dat ik Lanna moest kunnen betalen voor ik haar kocht. Daarom heeft het ook zolang geduurd voor ik een paard heb gekocht. Ik ben al bijna een ouwe sok inmiddels. Maar ik heb er wel veel lol aan.

Er zijn nog wel opties natuurlijk. Je bent in Twente weer een stukje goedkoper uit als je bij een boer gaat staan met je paard.. Dat kost dan ongeveer 100 euro per maand. Maar je moet dan wel zelf 2x per dag kunnen voeren, je hebt hooguit een buitenbak en je moet de paarden zelf in de wei zetten. Als je een baan hebt, wordt dat al wat moeilijker. En als je een ouwe sok bent als ik, dan wil je ook wel graag een (kleine) binnenbak.

Veel mensen tellen over het geheel genomen alleen het stalgeld als kosten van een paard, als ze het paard de eerste keer kopen. Maar hoefsmid, dierenarts en vervangingsaanschaf is minstens net zo prijzig. Als je het echt maar net krap kunt trekken moet je het eigenlijk niet doen. Anders vind ik weer als je je paard al hebt en dan bijvoorbeeld werkloos wordt o.i.d. Ik kan me voorstellen dat je dan alles op alles zet om je paard te kunnen houden. Dat zou ik ook doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:28

Tessebes"]
[quote="luckyzeven"]iedereen mag natuurlijk vinden wat ie wilt vandaar dat ik mijn mening geef en zo zie je maar dat ik niet de enige ben die van mening is dat voorwat hoort wat.nogmaals gelukkig zijn er mensen die er geen probleem van maken om mee te betalen zoals mijn verzorgster.die heeft het er wel voorover kennelijk.
[/quote]

Er zijn zat mensen die het er voor over hebben, ik zelf behoor daar ook toe. Ik vind alleen dat jouw basis om een bijrijdster te nemen (omdat je het zelf anders niet meer kunt betalen) niet echt goed. Niet omdat ik het jou niet gun, absoluut niet, ik ben blij voor je dat je het zo wel redt. Maar ik ben gewoon bang dat het een keer fout gaat en dat je dan met een paard zit wat je niet kunt betalen.
[/quote]
Die paarden HAD ze al en nu staat ze er financieel minder rooskleurig voor. Moet ze dan bij voorbaat de dieren eruit doen zonder een oplossing te vinden omdat jij dat zegt? Ooit gehoord van "nee heb je, ja kun je krijgen"? Nee had ze al, en de bijrijdster zorgt nu voor "ja" en is er zelf ook goed mee.

[quote="Anya schreef:
[Er zijn nog wel opties natuurlijk. Je bent in Twente weer een stukje goedkoper uit als je bij een boer gaat staan met je paard.. Dat kost dan ongeveer 100 euro per maand. Maar je moet dan wel zelf 2x per dag kunnen voeren, je hebt hooguit een buitenbak en je moet de paarden zelf in de wei zetten. .
[/quote]

ben ik effe blij met deze opmerking. Ik sta nu voor 125 euro voor een paard en alles wordt voor je gedaan maar alleen een buitenbak is aanwezig. En wij moeten verhuizen naar Twente. Gelukkig zijn daar dus ook mogelijkheden.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:07

Wat ik wel heel erg raar vind, zijn mensen die van te voren al een bijrijdster zoeken, terwijl ze nog geen paard hebben gekocht.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 10:27

wij hebben ons andere paard weggedaan,nietomdat we hem niet meer konden betalen, maar omdat mijn vriend erniet mee overweg kon. de bijrijder zat er 7 dagen in de week op enheeft ervoor gezorgd dat hij binnen 2 weken b klaar was. ik vind niet dat je zo een paard moet houden, omdat die lief is en je hem niet weg kunt doen. ik betaalgeen 250 euro( stal, voer dierenarts en weet ik ut) voor een meisje wat er verder zelf niets voor betaald en zodat mijn vriend geen paard meer heeft om te berijden. maar gelukkig hebben we geruild en hebben we er nu 1 waar het wel mee klikt.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:50

Zou ik niet doen.
Ten eerste is het veel te duur (70 euro is de helft van wat ik hier aan stalgeld betaal voor mijn eigen paardje) en twee keer per week rijden en zulke hoge kosten voor les lijkt mij niet de moeite waard
Ten tweede moet je oook nog eens heel lang reizen. Dan ben je twee uur bezig met alleen het reizen. Je bent dan maarzo een hel dag kwijt aan een uurtje rijden Scheve mond .
Maar ja, het hangt er maar net van af wat je er voor over hebt.
Is er geen mogelijkheid zelf een paard aan te schaffen?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 12:55

Zoals al eerder gezegd kost de stalling in de omgeving al snel 250-300 euro. 70 euro zal dus waarschijnlijk niet de helft zijn.
Mag ik trouwens vragen waar het is?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:05

Tessebes schreef:
Zoals al eerder gezegd kost de stalling in de omgeving al snel 250-300 euro. 70 euro zal dus waarschijnlijk niet de helft zijn.
Mag ik trouwens vragen waar het is?


dat is helemaal in de kop van groningen of friesland. Voor 140 euro vindt je in twente ook niet zomaar een stalling... Das wel heel goedkoop.
Gemiddelde prijs in Twente ligt tussen 180 en 230 euro....

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:16

Anya schreef:
[Er zijn nog wel opties natuurlijk. Je bent in Twente weer een stukje goedkoper uit als je bij een boer gaat staan met je paard.. Dat kost dan ongeveer 100 euro per maand. Maar je moet dan wel zelf 2x per dag kunnen voeren, je hebt hooguit een buitenbak en je moet de paarden zelf in de wei zetten. .
[/quote]
Desiree schreef
ben ik effe blij met deze opmerking. Ik sta nu voor 125 euro voor een paard en alles wordt voor je gedaan maar alleen een buitenbak is aanwezig. En wij moeten verhuizen naar Twente. Gelukkig zijn daar dus ook mogelijkheden.


Kweet niet waar je in twente komt te wonen maar bij een boerheb je meestal slechte stallen..maar voor 150 euro kom je op een leuke stal met weidegang en buitenbak..

En voor een 170/210 euro met een binnenbak weet in de omgeving enschede losser oldenzaal de lutte/ duitsland gronau.. wel een aantal stallen met en zonder binnenbak... OK dan!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:23

ja pearltje heeft gelijk... je staat dan echt bij de boer voor dat geld en je moet alles zelf doen. Ik sta zelf voor 190 euro in de Lutte, paarden worden gevoerd (je mag kiezen uit voersoorten en zoveel hooi als ze willen), worden voor je buiten gezet en weer binnen gezet. Twee buitenbakken, springbak en binnenbak. En het stro is ook niet op rantsoen...Kortom super voor dat geld. En zeker goedkoper dan in het westen als ik het zo lees.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:28

DAn zou ik alleen maar omdat ik verhuis een paard eruit moeten doen. DAn is het dus echt overal duurder dan in Brabant. Maar ik verhuis omwille van de baan van mijn vriend, dus dan moet hij maar bijspringen! Lachen Ik ben namelijk toch niet van plan om een paard te verkopen.

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:03

Summertje schreef:
Wat ik wel heel erg raar vind, zijn mensen die van te voren al een bijrijdster zoeken, terwijl ze nog geen paard hebben gekocht.


Heb ik bij Arsen ook gedaan hoor. Ben helemaal gek van het dier maar zat toen hij te koop was nog in Leeuwarden op school en was in het weekend in Castricum. Niet echt een goede basis om mee te beginnen dus. Als Klien nee had gezegt, toen ik haar vroeg of ze wilde bijrijden/bijverzorgen, had ik het paard ook niet genomen!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 14:12

Arsen"]
[quote="Summertje schreef:
Wat ik wel heel erg raar vind, zijn mensen die van te voren al een bijrijdster zoeken, terwijl ze nog geen paard hebben gekocht.


Heb ik bij Arsen ook gedaan hoor. Ben helemaal gek van het dier maar zat toen hij te koop was nog in Leeuwarden op school en was in het weekend in Castricum. Niet echt een goede basis om mee te beginnen dus. Als Klien nee had gezegt, toen ik haar vroeg of ze wilde bijrijden/bijverzorgen, had ik het paard ook niet genomen!!
[/quote]

Dat wordt er volgens mij niet bedoeld.
Ik heb ook wel eens advertenties op marktplaats gezien, waarin gezocht wordt naar een bijrijder om de kosten te drukken, voordat het paard uberhaupt is aangeschaft. Zonder bijrijder kunnen ze het financieel niet doen en dat lijkt me ook een verkeerde basis.