70 euro voor twee keer per week bijrijden, doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:07

Houd inderdaad wel rekening met het feit dat een beetje pensionstalling in Den Haag en omstreken meer dan 300 euro per maand kost. Ik heb zelf twee jaar in Den Haag gewoond en 3 bijrijdpaarden gehad. Voor de ene betaalde ik niets. de andere 70 euro en de derde 100 euro. Nu heb ik een eigen paard, maar wel in brabant. Ik betaal hier maar 170 euro per maand aan pensionstalling.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:10

Nouja, ik woon ook in de randstad en ik vind het een pittig prijsje! Zeker icm de lessen en de reiskosten/tijd.

En dan te bedenken dat iedereen mijn paardje altijd gratis mocht bijrijden...(ik was er tenslotte mee geholpen) Volgens mij ben ik weer eens naast de spreekwoordelijke boot gevallen.

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 21:32

Haar stalling kost 250 euro per maand, hier zit geloof ik alles bij, stro en hooi en voer, en ze staan de hele dag (en nacht) op het land. Als ik het ga uitrekenen is het wel een goed bedrag voor twee keer per week. Maar icm de rest is het wel weer veel. Nou ja, ik heb het al afgezegd, en ze begreep me wel. Kreeg net nog een leuke foto opgestuurd van vanmiddag, ik krijg toch bijna spijt van mijn beslissing! Haha!

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:25

ik ben het helemaal met taverno eens ,ik vind dat ook niet veel.ikzelf vraag 80 euro per maand.ik kan jullie een verhaal vertellen over een bijrijdster voor onze fokmerrie.zij betaalden 80 euro per maand voor 2 dagen per week.maar ik liet haar 6x per week rijden. al met al heeft ze haar helemaal afgeracht.ze reed namenlijk als ik er niet was.toen ik hoorde hoe ze met haar omging heb ik haar gewaarschuwd .toen werd t lekker weer en deed haar deken af.ik schrok me rot ,zo mager .toen heb ik de DA leten kijken endie zei zoals ze nu is wordt ze niet eens hengstig ze heeft 5 vitamine spuiten gekregen in via t bloed plus maismeel om haar weer opkrachten te krijgen .zij wilde niet mee betalen dus is er mee getopt.maanden later hoor ik hoe ze haar geschopt heeft en in der mond heeft getrokken en alleen maar galoperen .dus wat ik hiermee wil zeggen dat ik zeker niet iemand voor een paar euro op mijn paarden laat rijden stalgeld bij ons kost 300 euro plus al het andere erbij vind ik 70 of 80 euro niet veel

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:48

Ookal zou iemand mijn pony compleet verzorgen en rijden, dan nog zou ik regelmatig hem zelf goed bekijken of hij wel in orde is, en geen gebreken, wondjes of andere problemen heeft... Vind het dus vreemd dat je er pas zo laat achter komt dat jouw paard zo mager is... Als je zelf tenminste ook af en toe op stal bent geweest die periode...

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:03

Ik vind het er eerlijk gezegd weinig toe doen wat de eigenaar aan kosten aan het paard heeft Verward
Die heeft zelf voor het beest gekozen en die heeft er ook 5 dagen in de week plezier van.

Een bijdrage in de kosten van een bijrijder kan ik begrijpen, maar ik vind niet dat je dan een zoveelste deel van de maandelijkse kosten moet betalen Je hebt als bijrijder namelijk ook niets over het paard te zeggen als er wat aan de hand is


Ik vind 70 euro voor twee keer in de week aan de hoge kant
Zeker als je nog apart les moet nemen en iedere keer zo lang onderweg bent...

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:54

ik ben elke dag op stal hebben 5 paarden ik vertrouwde haar gewoon teveel.maar als je een auto huurt worden dat soort kosten ook berekend ,dan zeg je tegen dat verhuurbedrijf toch ook niet moet je maar geen autos verhuren.zegt gie man toch ook van koop dan maar een eigen auto dan weet je pas wat alles kost

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 23:55

Eerlijk gezegd zou ik er niet eens aan willen beginnen met een uur reistijd... als je maar een uurtje bij je paardje wilt zijn, dan ben je alsnog minimaal 3 uur onder de pannen... Dat zou mij uiteindelijk opbreken denk ik...

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 07:34

Maar shantihdior, zo blijkt maar weer dat de goede verzorging niet afhangt van hoeveel geld je iemand laat betalen.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 07:52

het ligt er ook een beetje aan wat voor een paard je gaat bijrijden. Is het een Z paard waar je zelf heel veel van kan leren, of is het een paard waar jij hel veel aan moet leren?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:21

Ik vind het wel veel geld, maar hier in Brabant liggen de prijzen heel anders. Het ligt er aan idd welk paard, en waarom je moet betalen. Als ze anders haar paard niet kan onderhouden vind ik het wel een goed argument. Maar, maak dan duidelijke afspraken zwart op wit, welke dagen je rijdt, of de extra kosten ook evt. gedeeld worden enz...Als je het een leuk paard vind, tja, ik weet het niet.

Steffiegek
Berichten: 303
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Me Huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:29

hoihoi

Ik kryg misschien ook een verzorgpony op 25 min fiets afstand....15 a 30 met de bus!!

Ik vind de afstand veel te groot..en ook nog voor 2 dagen per week, je moet ook nog je huiswerk maken enzo..en je bent eerst 2 uur onderweg heen en terug..

En dat geld vind ik ook best wel veel ik heb er 1 voor dagen in de week 40 euro en jy moet ook nog de les erby betalen als ik jopu was zou ik gewoon verder zoeken misschien zie je dan opeens een hele leuke dichterby en misschien wel gratis of goedkoper

Greetzz Merel

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:29

Voor mij zou die reistijd niet haalbaar zijn. 70 euro is voor deze streek een heel normaal bedrag. Het ligt hier meestal zo tussen de 50 en 100 euro. Leasen is hier helemaal niet te betalen, dan zit je richting de 300 euro per maand. Ik betaal nu 35 euro per maand en dan mag ik alleen 1x per week buiten rijden en moet ik 1x per week longeren. Aan de andere kant is het een leuk, maar pittig paard en zit je in een half uurtje in Meyendel (natuurgebied). Ik hoef niet zelf uit te mesten en ik hoef ook geen spullen te kopen.

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:37

gomir schreef:
Ik vind het er eerlijk gezegd weinig toe doen wat de eigenaar aan kosten aan het paard heeft Verward
Die heeft zelf voor het beest gekozen en die heeft er ook 5 dagen in de week plezier van.

Een bijdrage in de kosten van een bijrijder kan ik begrijpen, maar ik vind niet dat je dan een zoveelste deel van de maandelijkse kosten moet betalen Je hebt als bijrijder namelijk ook niets over het paard te zeggen als er wat aan de hand is


Ik vind 70 euro voor twee keer in de week aan de hoge kant
Zeker als je nog apart les moet nemen en iedere keer zo lang onderweg bent...


/eens gomir

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 10:40

nou ik vind het dus niet veel!! ik weet niet hoeveel de eigenares betaald voor de stalling.maar ik vraag 80,- euro in de maand voor 2x in de week.ik betaal namelijk zelf 265,- in de maand en dan nogis de verzekering+ hoefsmid + veeartskosten en wormenkuur+ af en toe nieuwe spullen en lekkere hapjes voor mijn merrie en veulen.het meisje wat mijn paard doet moet maar een kwartier fietsen en mest ook wel is uit.verder hoeft ze niks te kopen voor me paard en betaald ze alleen voor de stalling om mij een beetje tegemoet te komen.een eigen paard is prijzig dus ik ben haar dankbaar dat ze me daarmee wil helpen.je kan wel vanalles om gaan rekenen maar we blijven toch echt met die euro zitten.voor jou is het misschien veel geld en op een manege ben je misschien meer of minder kwijt maar op een manege mag je meestal niet alleen rijden of lekker doen waar je zin in hebt.en heb je niet een vast paard wat je goed kan leren kennen en van alles mee mag doen.het is dan toch ook een beetje jou paard als je een vast bijrijpaard hebt??.ik als eigenares vind het best moeilijk om mijn paard te delen want ik heb mijn paard altijd alleen gedaan maar als je het ff een maand niet red is het wel makkelijk als iemand je help met de stalling en je paard doen.als er iets gebeurd met mijn paard waar me bijrijdster bij is dan moet ik het betalen niet zei dus ik vind dat veel bijrijdsters het wel makkelijk hebben want ze hebben vaak erg weinig kosten ookal rijden ze maar 2x per week.maar dat is mijn mennig nog veel succes met het nadenken of je het gaat doen of niet.en als je het paard/pony echt leuk vind dan is een uurtje reizen toch niks. Verward

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:04

ik vind het ook heeel veel geld. ik heb zelf 3 verzorgpaarden, op 2 verschillende adressen. ik hoef hier helemaal niets voor te betalen! die mensen zijn alleen maar blij dat er nog iemand anders tijd heeft om hun paardje te berijden omdat ze hier zelf niet genoeg tijd voor hebben! ik zou er zelf ook nooit geld voor vragen!
ergens vind ik het gewoon krom om er geld voor te vragen en dan zeker zoveel! als paardeneigenaar heb je er zelf voor gekozen om een paard te kopen. ik vind dat je dan ook de consequenties erbij moet nemen. dit zijn dus de kosten en de tijd die je erin moet steken. als je deze niet (voldoende) hebt, zou je een verzorgster kunnen zoeken om de keren dat jijzelf niet kan, je paard te laten doen. maar als je niet genoeg geld hebt voor je paard, en er dan maar iemand voor heel veel geld op te laten rijden vind ik raar. als je toch zo met de kosten zit, had je beter geen paard kunnen kopen. want als bijrijdster heb je verder niets over het paard te zeggen en help je juist de eigenaar uit de brand!
al vind ik natuurlijk wel dat je als bijrijdster wel fatsoenlijk met het paard om moet gaan, want het blijft natuurlijk het paard van iemand anders. ik zou er bijvoorbeeld niet aan moeten denken dat er iets zou gebeuren terwijl ik met dat paard bezig zou zijn!
misschien beetje verwarrend verhaal, maar hoop dat jullie beetje snappen wat ik bedoel..

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:28

miekie schreef:
als paardeneigenaar heb je er zelf voor gekozen om een paard te kopen. ik vind dat je dan ook de consequenties erbij moet nemen. dit zijn dus de kosten en de tijd die je erin moet steken.


Helemaal mee eens.
Ik heb zelf voor €55 bijgereden en dat was dan 5 keer per week rijden, soms 7 keer. Dat was toen om iemand door een moeilijke tijd heen te helpen. Later en soms nu nog rijdt ik op dat dier, gewoon gratis nu.
€70 voor twee keer in de week rijden vindt ik wel erg veel hoor!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:31

lis schreef:
Jeetje, 70 euro voor 2 keer in de week rijden.. Plus de kosten van de lessen erboven op. Dan ben je dus 120 euro per maand kwijt als ik uitga van 1 keer in de week een les rijden. Dat is dus bijna 245 Gulden!!
Is het een uur heen en een uur terug, of een uur in totaal?

Mag ik vragen waarom ze er zoveel geld voor vraagt? Is dat omdat ze het paard anders niet (meer) kan onderhouden?


Even een kleine voorbeeldberekening:
ik betaal 190 euro stalgeld per maand (ik sta redelijk goedkoop)
daarbij komt hoefsmid bekappen ca 15 euro per maand
lessen heb ik zelf ook 60 euro per maand
entingen, veeartskosten, startkaart, lidmaatschappen, vervanging kapot tuig e.d. ca 50 euro per maand.
Totaal ben ik aan 1 paard dus ruim 300 euro per maand kwijt. En dan staat ze nog niet op ijzers, reken ik geen bezine kosten, heb ik geen trailer en geen dure trailertrekkende auto.

Ik wil proberen om Wizkid (nu nog een veulen dus betaalbaar) te houden. Maar twee paarden kan ik niet echt alleen opbrengen. Dus tegen de tijd dat Wiz 3 is en in een stal moet, zal ik proberen een betalende meerijder (dus geen bijrijder te zoeken) voor een van mijn paarden (of op termijn allebei).

Ik denk er over om dan bijvoorbeeld de helft van het stalgeld te vragen. Dan nog zijn de kosten best heel behoorlijk. En moet ik mijn paard(en) delen.

Een meerijder (inderdaad zo'n 2 a 3 keer per week (1 dag hebben mijn paarden sowieso rust en ik wil zelf ook blijven rijden) heeft dan voor 85 euro per maand een (of twee) goed gereden sportpaarden ter beschikking, niet de extra kosten, niet het extra risico.

Het lijkt mij een goede deal. Natuurlijk ben je goedkoper uit op een manege: 4 x ca 15 euro per maand, maar daar ben je een van de vele ruiters, kun je m.i. op een goed moment niet verder komen met je paard.

Ik zou altijd kiezen voor een niet-manegepaard met perspectief en daarop gaan lessen.

Kortom: ik vindt het geen slechte deal. Je bent voor weinig geld zo dicht mogelijk bij het hebben van een eigen paard als maar kan, zonder zelf een eigen paard te moeten kopen en de kosten daarvan te dragen.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 12:49

ik vind het ook flink duur. je wordt gevraagd om 2 keer per week te rijden. en that's it. ik lease mijn paard voor 345, daar zit de stalling in van 300 en 45 voor het leasen zelf. ik betaal zelf de dierenarts en de hoefsmid en alle kosten wat aan een eigen paard zitten.
ik heb ook af en toe een bijrijder maar die laat ik niet zoveel meebetalen in de kosten. ik heb voor een paard gekozen, ik weet wat ik voor eenkosten op de hals heb gehaald. ik vind dat mijn bijrijder zelf moet weten of ze iets koopt voor hem ofniet. het enige wat ik vraag is de smidkosten, eens in de 8 weken.. nou zeg, dat is 25 euro. maar dan mag ze wel 2 keer in de week rijden. in de les ofniet, ik heb toch 5 lessen bij de stalling in zitten. maar zij is blij dat ze nu geen dure manegeleskaart hoeft te kopen, wat al gauw 150 euro is per 10 lessen. en als je dan 2 keer in de week rijd, ben je wel heel duur uit.

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:44

Je deelt dan alleen mee in de stallingskosten,verder hoef je nergens voor te betalen,als de stalling 265 per maand is,isde stalling voor de dagen dat jij rijd ongeveer 75 euro....
Als je het paard op die dagen als de jouwe mag beschouwen vind ik het niet te duur.
Helft stallingskosten + helft hoefsmid heb ik ook al veel gehoord als je allebei evenveel zou rijden.
Leasen is hier in de buurt echt niet te betalen,heb pas nog geinformeert....dan kun je er beter zelf een kopen Haha!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:55

Helaas kunnen mensen ook door bepaalde omstandigheden (scheiding, ziekte of bijv. ongeplande gezinsuitbreiding) genoodzaakt zijn om een vergoeding te rekenen voor het delen van het paard. Als het even kon zou ik mijn eigen paard nooit delen maar ik weet niet wat ik zou doen als ik echt niet anders kon en toch mijn paardje wil houden. Denk dat je dan al het mogelijke uit de kast haalt om maar geen afscheid te hoeven nemen van je maatje. En inderdaad die bijrijder heeft dan wel geen uiteindelijke zeggenschap over het paard maar wel alle vrijheid in tijdstip van rijden en natuurlijk of het springen of dressuur c.q. reining of trail wordt voor die dag en wat al niet meer. Zou zelf dan ook aan een evenredig deel van het stalgeld denken volgens mij, is overigens nog niet eens een gedeelte van alle kosten die daar nog bij (kunnen) komen.
Maar goed, ik hoop dat het nooit zover komt en wens je veel succes met het zoeken van een paardje bij jou in de buurt en binnen jouw budget.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:58

Ik vind het geloof ik zowiezo onzin om te moeten betalen om op iemands paard te rijden; eerder andersom Cool !!!! Jij helpt iemand met de verzorging zodat diegene misschien een dagje niet de zorgen heeft over het paard!

Als je een paard aanschaft weet je prima waar je aan begint en wat de kosten daarvoor zijn; daar moet je niemand anders mee lastig valen; of je moet diegene dan ook echt gelijke vrijheden en rechten geven zodat het paard dan dus ook voor dat deel waarvoor betaalt wordt van de verzorger is.

Maar goed dat is hier de vraag niet. Waarschijnlijk is de afstand een grotere belemmering. Heb je al eens een advertentie op marktplats gezet, misschien is er nog wel iets dichter in de buurt een leuk paard te vinden.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 14:59

Anya"]
[quote="lis schreef:
Jeetje, 70 euro voor 2 keer in de week rijden.. Plus de kosten van de lessen erboven op. Dan ben je dus 120 euro per maand kwijt als ik uitga van 1 keer in de week een les rijden. Dat is dus bijna 245 Gulden!!
Is het een uur heen en een uur terug, of een uur in totaal?

Mag ik vragen waarom ze er zoveel geld voor vraagt? Is dat omdat ze het paard anders niet (meer) kan onderhouden?


Even een kleine voorbeeldberekening:
ik betaal 190 euro stalgeld per maand (ik sta redelijk goedkoop)
daarbij komt hoefsmid bekappen ca 15 euro per maand
lessen heb ik zelf ook 60 euro per maand
entingen, veeartskosten, startkaart, lidmaatschappen, vervanging kapot tuig e.d. ca 50 euro per maand.
Totaal ben ik aan 1 paard dus ruim 300 euro per maand kwijt. En dan staat ze nog niet op ijzers, reken ik geen bezine kosten, heb ik geen trailer en geen dure trailertrekkende auto.
[/quote]

Daar heeft een bijrijder toch niets mee te maken? Imo 'neem' je een bijrijder als hulp in de verzorging en niet als hulp in het onderhoud. Je kiest voor een paard, dus moet je het ook zelf betalen. Als blijkt dat je tijd tekort komt, zoek je een bijrijder. Zij blij en jij blij. Waarom komt daar geld bij kijken? En zeker niet de kosten van jouw startkaart en lessen Verward

Het paard als je jouwe beschouwen gaat natuurlijk helemaal niet op. Als de eigenaar het paard wil verkopen, sta je mooi met je €70 euro per maand te kijken. Weg paard.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:02

Sja Lis, er zijn toch wat dingen die je over het hoofd ziet. IN Den haag is stalling verschrikkelijk duur, met het gevolg dat heel het paardrijden duur is. + het feit erbij opgeteld dat er niet veel mogelijkheden zijn voor bijrijders. En ik vind dat een bijrijder er wel degelijk mee te maken heeft, met de kosten; paardrijden kost nou eenmaal geld. Sja, en je hebt er als bijrijder inderdaad niets over te vertellen, maar je hebt er dan ook minder kosten aan, en het verlies van een paard is nog altijd niet echt JOUW verlies. Manege rijden is tenslotte ook duur.

lis schreef:
[Daar heeft een bijrijder toch niets mee te maken? .
[/quote]

Niet? nou, dan hoeft ook niemand op mijn paard te rijden zou ik dan redeneren! Haha!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 15:06

Desiree schreef:
Sja Lis, er zijn toch wat dingen die je over het hoofd ziet. IN Den haag is stalling verschrikkelijk duur, met het gevolg dat heel het paardrijden duur is. + het feit erbij opgeteld dat er niet veel mogelijkheden zijn voor bijrijders. En ik vind dat een bijrijder er wel degelijk mee te maken heeft, met de kosten; paardrijden kost nou eenmaal geld. Sja, en je hebt er als bijrijder inderdaad niets over te vertellen, maar je hebt er dan ook minder kosten aan, en het verlies van een paard is nog altijd niet echt JOUW verlies. Manege rijden is tenslotte ook duur.


Ja maar de eigenaar van het paard is er toch ook bij gebaat dat er iemand voor het paard zorgt op de dagen dat deze niet kan! Daar hoort in mijn ogen ook iets tegenover te staan hoor Geld, geld! Zeg maar hetzelfde als de bijdrage in het stalgeld! Sta je weer quite OK dan! .

Moet je eens gaan bekijken hoeveel het kost als je een beroepsruiter voor je paard laat zorgen!