chinchilla

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

vanity

chinchilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-03 10:08

wie heeft er hier chinchilla's en wat zij de goede/slechte ervaringen?
Zou er graag binnenkort 2 kopen!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:12

Ik heb er twee! Haha!
Leuke beesten maar maken wel een ongelovelijke zooi

De mijne zijn erg lief, maar slopen alles als ze loslopen......
Verder zijn Chinnies van nature geen "knuffels" maar meer ophunzelf....
Zullen dus niet avonden op schoot liggen/zitten.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:17

Ik heb 3 chincilla's gehad, maar die hebben we weggedaan aan het op- vang centrum, omdat mijn vader ging samen wonen en de kooi nam nog al een hoop ruimte inbeslag dat vonden wel heel jammer, want het zijn hele leuke beestjes maar ze hebben een hoop ruimte nodig.

Ze moeten ook speciaal chinchilla voer, want van gewoon knaagdieren voer worden ze ziek en ze moeten elke dag een vers zandbadje voor hun vacht schoon te houden als je dat niet doet kunnen ze schurft en andere haar en huidklachten krijgen.
Overdag slapen ze en s'nachts zijn ze wakker.
Je kan ze behoorlijk tam maken.
Ik zou er wel 2 nemen, want alleen is zo zielig.

Ik weet niet waar je vandaan komt maar in Obdam zit een speciaal chinchilla opvang centrum, en daar hebben ze ook chinchilla's die nog een goed huis zoeken OK dan!

F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:51

Chinchilla's zijn groepsdieren, dus 2 is het absolute minimum. Ik zou gaan voor 2 broertjes of zusjes, of anders een koppeltje (waarvan het mannetje gecastreerd is).

Verder zijn het sobere nachtdieren, dus verwacht er overdag niet teveel plezier van Knipoog Het voedsel bestaat uit speciaal chinchillabrok met hooi. Meer hoeft echt niet, ook al zijn er veel meer supplementen verkrijgbaar op de markt. Totaal overbodig. Verder is een vereiste een groot en ruim hok; het liefst zo breed mogelijk. Met daarin veel hout/takken waarop ze kunnen rennen en knagen. Ook diverse schuilmogelijkheden inbouwen (hokjes waarin ze weg kunnen springen en slapen).

Nog een vereiste is een zandbad, ook hier is speciaal zand voor te verkrijgen (geen vogelzand gebruiken). Ik laat het bad staan in de kooi, en verschoon het regelmatig met een zeefje. Kunnen ze badderen wanneer ze willen.

Het zijn hele leuke diertjes, maar houd er aub rekening mee dat het absoluut GEEN knuffeldieren zijn en nogal wat eisen aan huisvesting en behuizing. En de leeftijd: gemiddelden van 15 jaar worden makkelijk gehaald!

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie