100% waterdicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:26

ik heb een gevoerde HH deken voor baily en daar staat ie in de winter overdag met weer en wind mee buiten en hij is altijd droog.
ik heb nu ook de pagony outdoor lite gekocht maar nog niet opgehad.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 20:53

ik ben van plan om deze te kopen:

Afbeelding
Citaat:
Harry's HorseĀ® Buitendeken 'High Tech'.

Buitenzijde: 600D 'honingraat' ripstop, waterdicht en ademend nylon.

Vulling: Polyfill.

Voorzien van: •TC voering (2/3 katoen, 1/3 polyester). •Dubbele borstsluiting met nylon borstvoering tegen schuren. •Loopsplitten. •Beschermbontje aan de schoft. •Naadloos op de rug. •Kruissingels welke door de deken heen sluiten. •Afneembare bilkoorden. •Staartflap. •Luxe titaniumkleurige fournituren.



weet iemand of die winterharry's ook een beetje tand bestendig zijn? Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:13

Ik heb een weather beeta outlander lite en nog een van zo'n soort als regendeken en heb nooit problemen! Ook niet als ze uren in de regen staan! Geweldig!

Bij het kopen van deze zat ik te twijfelen tussen deze en de pagony maar ik ben geloof ik blij dat ik de pagony niet gekozen heb... ik hoop voor je dat je snel een goede waterdichte deken krijgt!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:52

Gister heeft Imker met zijn Weather-Beeta van 5 jaar oud (oeps, als de BoktSnobCommissie dit maar niet leest Haha! ) buiten gestaan. Geen enkel probleem en deze deken wordt eens per jaar naar de dekenwasserette gebracht en dan eens (als ik er aan denk) ingespoten met Anti-Rain. Nu dus nog niet *niet aan gedacht* en Imker was nog heerlijk droog.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 07:58

Djilan"]
[quote="marloes-joy schreef:
nou ook joy was nog steeds droog onder haar HH regendeken Lachen


Vraagje voor degenen die hem al meerdere jaren hebben...
Wassen jullie hem gewoon? En blijft hij dan waterdicht? Ik heb nl een HH gekocht met 150 grams voering en ik ben benieuwd of ik hem wel kan wassen....

Ik wil trouwens nog een ongevoerde deken kopen en zit te twijfelen tussen een Bucas Smartex Rain, Rambo Turnout Original Lite, Rhino Turnout Original Lite en Harry's Horse....
Iemand een tip? Knipoog
[/quote]

Hi,

ik was de dekens eens per jaar (als ze ze niet meer nodig hebben in het voorjaar / zomer)

ik doe er dan een speciaal spulletje bij (van bucas) en gebruik bijna geen zeeppoeder.

de bucas en de hh dekens kunnen hier goed tegen.

die van pagony word er niet beter op, deze spray ik dan nog goed in met antirain spray en dan doet ie t ook weer een poosje.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:23

als ik hem was doe ik dat met een wasmiddel van de ANWB. die gebruik ik voor mijn winterjas ook en zo blijft ie mooi waterdicht.
das trouwens ook een HH deken. had zo'n deken al voor mijn eerste paard en nu weer. ben dr helemaal gek van.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:42

Hier ook 2 HH dekens. Super dekens en lekker waterdicht. (ook na de wasbeurt!!)

Voor de echte koude winterdagen hebben we de Anky Turnout Blanket (of zoiets) en die is super wind, waterdicht. Hij heeft wel een stukkie gesloopt Bloos! , maar ja, dat heb je met paarden die hele dagen buiten staan Knipoog Blijft wel waterdicht!

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:50

Hoi,

ik heb al 4 jaar een HH regendeken zonder voering. Ik gooi hem gewoon over de gevoerde dekens heen (niet waterdicht) Omdat hij niet direct op het paard ligt wordt hij ook niet zo vies, behalve aan de buitenkant (modder, mest enzo). Dit borstel ik er gewoon af. Werkt perfect & nog altijd super waterdicht. En zo'n ongevoerde deken is natuurlijk niet zo duur.

Verder heb ik ook nog zo'n ouderwetse canvas deken (met voering). Die is ook helemaal waterdicht. Ik was hem door hem in het bad te laten weken en dan uit te hangen. Doe je hem in de wasmachine dan gaat het canvas kreuken en is dan op de kreukplekken niet meer waterdicht.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:42

nou mijn ongevoerde waterdichte deken was duurder dan mijn dikke gevoerde HH deken die koste me 63 euro en de ongevoerde kost me 79,95
dus das duurder....

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 11:14

Dan nog een vraagje Haha!

Ganna en ik hadden het er over dat een waterdichte deken natuurlijk goed is als ie goed kan ademen. Maar zijn jullie dekens ook zo goed dat je een (licht) bezweet paard ermee weg kan zetten en dat hij er gewoon onder opdroogt?

Dat is nl niet bij alle dekens zo. Ik weet van Annalynn dat de Bucas dat goed doet en van een andere vriendin dat dat ook geldt voor de Rhino Turnout Lite.

Maar de deken die ik in bruikleen heb (van Annalynn) doet dat bijv. weer niet. Dan moet je het paard er echt droog onder zetten...

Hoe is dat bij jullie dekens (en dan vooral de ongevoerde of licht gevoerde exemplaren), zoals de HH en Weatherbeeta?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:49

Djilan schreef:
Dan nog een vraagje Haha!

Ganna en ik hadden het er over dat een waterdichte deken natuurlijk goed is als ie goed kan ademen. Maar zijn jullie dekens ook zo goed dat je een (licht) bezweet paard ermee weg kan zetten en dat hij er gewoon onder opdroogt?

Dat is nl niet bij alle dekens zo. Ik weet van Annalynn dat de Bucas dat goed doet en van een andere vriendin dat dat ook geldt voor de Rhino Turnout Lite.

Maar de deken die ik in bruikleen heb (van Annalynn) doet dat bijv. weer niet. Dan moet je het paard er echt droog onder zetten...

Hoe is dat bij jullie dekens (en dan vooral de ongevoerde of licht gevoerde exemplaren), zoals de HH en Weatherbeeta?


de eskadron versie van mij doet het ook goed met een bezweet paard eronder. Sjaak droogt keurig netjes op als hij bezweet is. Maar je weet dat je dan nog even moet doorsparen Knipoog

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:11

sjakie schreef:
de eskadron versie van mij doet het ook goed met een bezweet paard eronder. Sjaak droogt keurig netjes op als hij bezweet is. Maar je weet dat je dan nog even moet doorsparen Knipoog


Jaja, die is ook duur! Maar de Rambo/Rhino en Bucasdekens ook. Dat zal elkaar niet zoveel schelen denk ik?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:12

nee is ongeveer even duur Knipoog