zijn er mensen hier aan het sparen voor een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:38

vanity"]
[quote="Kais"][quote="Botervlieg schreef:
Leuk, sparen voor een paard.
Maar wie betaalt het onderhoud? Verward


Als ik een dag en avond in de week extra zou werken zou ik het waarschijnlijk kunnen betalen, alleen kan ik dan geen hoge dierenartskosten betalen, dus daarvoor moet ik wat meer sparen dan de precieze aankoopprijs.
Ik zou nu al een paard kunnen kopen, maar ik wil niet de eerste de beste papierloze knol. Ook al is hij nog zo lief ik kijk liever naar de toekomst, ik wil eigenlijk toch graag serieus gaan westernrijden en wil ik dan het liefst een quarter. Ik zou heel erg graag mijn bijrijdpaard kopen omdat het zo lekker gaat met hem, maar tegen de tijd dat ik het geld voor hem bij elkaar heb is hij natuurlijk al verkocht Huilen
[/quote]

wat is er mis met een papierloze 'knol'? Ze zijn niet gezonder en liever met papieren hoor! Haha!
[/quote]

Lees ook even de rest Knipoog Ik kan er heel gelukkig mee worden, maar als ik wel ver wil komen in de westernsport heb ik toch liever een quarter, waarbij ik dus ook de wedstrijden van de AQHA kan rijden.
Het is toch een keus die ik nu moet maken; straks ben ik vreselijk gehecht aan mijn paard/pony en kan ik er niet verder mee komen wat ik eigenlijk wel wilde.
Ik weet nu al dat ik dan natuurlijk geen afstand van het paard kan doen en daarom wil ik het liever voorkomen Lachen

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:02

ahzo, ja dat snap ik wel, maar vind het gewoon zo stom dat dat papiertje het hele verschil maakt (voor wedstrijden en alles), terwijl het er op papier erg mooi kan uitzien en in het 'echt' helemaal niet altijd!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:07

Als je een paard koopt moet je natuurlijk wel weten wat je aan onderhoud moet betalen en of je het ook kan. Maar ik denk niet dat je zomaar een paard koopt zonder te bedenken dat de rest ook heel veel geld kost.... toch?

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:15

vanity schreef:
ahzo, ja dat snap ik wel, maar vind het gewoon zo stom dat dat papiertje het hele verschil maakt (voor wedstrijden en alles), terwijl het er op papier erg mooi kan uitzien en in het 'echt' helemaal niet altijd!


Ja, dat is idd ook stom, ik kan natuurlijk ook meedoen met wedstrijden van de WRAN, maar een quarter heeft ook meer aanleg voor de westernsport. Mocht er toch geen quarter komen, dan wordt het waarschijnlijk een Engels volbloed of een Arabiertje.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:45

Ach maakt toch niet uit wat iemand wil?
Als de redenen maar zuiver zijn toch?
Het gaat erom dat mensen hier eerlijk durven en kunnen zeggen wat ze vinden en willen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:01

Ik heb mijn paard al! Maar ben nog ana het sparen om hem volledig af te betalen... Officieel is hij nu nog maar voor 4/5 van mij... Nog even doorgaan dus!
Maar reken ook, als je een 'vers' paard koopt, dat je heel wat kosten de eerste maanden zult hebben aan de eenmalige-aankoop-spulletjes, DA en de rest... Ik had mijn zadel al voor Licor, maar toch heb ik nog zeker 650 EUR aan kosten gehad de eerste maand nu dat ik hem heb... En het houdt maar niet op Haha!
(en de basisspullen had ik al van mijn vorig paard)

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:06

Nog ff doorsparen dus...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 23:21

ben zelf ook aan het sparen, al gaat dat wat moeilijk :S autorijden enzo, kost bakken vol met geld, maar ben aan het sparen voor een andalusier Lachen