hoe zelf zweetdeken te maken , ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

hoe zelf zweetdeken te maken , ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 12:49

Ik wou graag zelf een zweetdeken maken , van fleece .
En nu dacht ik dat ik mijn winterdeken wel kan gebruiken om de maat te bepalen . Alleen wat zou ik nu kunnen gebruiken om een borstsluiting mee te maken ??
En heeft iemand dit al eens zelf gedaan ?? zo ja zijn er dan nog dingen waar ik op moet letten ??
alvast bedankt

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:53

In een naaiwinkel gaan kijken voor stevig nylon band en gespen?

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:08

een PB tje sturen naar T@nj@, die maakt zelf ook dekens. Of vragen of ze jouw deken wil maken, ze is niet heel erg duur hierin. Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:10

Misschien doet iemand die je kent (van stal of zo) wel een oude deken weg waar je de sluitingen vanaf kan halen?

nadine1

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 18:02

ik heb ook een fleece dekentje gemaakt voor me shetlander. en ik had als sluiting van die halve maan ringetjes. die helpen wel goed.

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 23:21

bedankt voor de tips , ik kan er zeker wel wat mee , ik had ook nog het idee dat ik misschien ook nog wel een oude riem kan gebruiken , ik laat het resultaat nog wel zien .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 01:51

Of je doet gewoon geen voorsluiting. Dat je hem over zijn hoofd heen kan trekken. Scheelt weer wat gepuzzel ook. Alleen dan moet je hem wel van te voren even op de juiste maat spelden Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 06:57

Vorig jaar heb ik zelf 3 fleecedekens gemaakt. Ik haal dan 2 fleecedekens bij de Zeeman en vervolgens haalde ik een gesp van een oude deken af of kocht er eentje bij een stoffenhuis of iets dergelijks..

Veel succes ermee!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 10:16

ik haal af en toe op de markt een restlap fleece van 2 meter
omdat mijn paard geen deken om wenst, en hem er in no time aftrekt, maar af en toe toch even eenzweetdeken op moet, leg ik die lap gewoon op zijn rug en over zijn nek, me teen dekenklem onder zijn kin en een elastische singel om. Om de paar maanden zitten er zoveel gaten in van zijn bijten, dat ik een nieuwe lap moet nemen
Dus ik neem nie t de moeite om er ook nog aan e gaan naaien.
Hij verdraagt de deken zolang hij iets te eten heeft, maa rdaarna is het eerste dat hij doet de deken van zijn lijf trekken.