Vraagjes over bij je huis/pensionstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 19:26

xxappiexx schreef:
bij ons staan ze dus ook aan huis, ideaal vind ik!
Je kunt zelf alles bepalen, voer, weidegang etc. minpuntje is iid de tijd die je erin moet steken, niet dat ik dat erg vind want alles wat met paarden te maken heeft doe ik graag muv uitmesten....maar dat zal ook moeten gebeuren.
de mest kunnen we om de zoveel tijd over het land van ons en de buurman verspreiden, kost niks en is lekker makkelijk.
ik heb soms wel eens dat ik in tijdnood kom als ik me eens verslaap of niet uit m'n nest kan komen, dan heb ik gelukkig nog mijn pappie die ze dan even in de wei zet. voeren doe ik altijd zelf, kun je precies bepalen wat je paard moet hebben.
ik ben per dag zo'n 5-6 uur aan de paardjes kwijt, ik het weekend meer omdat ik dan met alledrie wel iets doe. doordeweeks kan ik alleen Apollon rijden. gelukkig heb ik ook nog mijn zusje die belle regelmatig rijd.


Ja ik weet zeker dat als ik eens laat op bed ben gegaan ofzo mijn moeder of haar vriend het paard wel wil voeren of naar de wei wil brengen...Mijn moeder verzorgt mijn cavia en konijn ook terwijl ze eerst altijd zei: Jij doet je eigen dieren...Ze vind het geloof ik ook nog leuk. Ik hoop ook dat we een buurman krijgen met een stuk land waar we de mest kwijt kunnen en misschien kunnen we het wel bij een manege in de buurt brengen?...(ff in de kofferbak van onze clio *LOL* ) Ik ga daar dan ook vast bij een manege/ponyclub en daar krijg ik ook vast wel een vriendinnetje die mijn pony wel eens wil doen...

Jullie zeiden dat hij niet alleen mag staan maar dat gebeurt ook niet hoor...Er komt denk ik niet nog een pony bij maar mijn moeder wil wel een kalf of geit ofzo...Dat kan toch ook?...

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 22:21

inderdaad daar kan wel een oplossing voor gevonden worden maar ik vind het eigenlijk niet eens erg om vroeg op te staan voor ze, als ik te lang blijf liggen ben ik de rest van de dag meestal ook lam, en je hebt een hele dag voor je natuurlijk Haha!

enne je begint al aardig snobberig te worden Tong uitsteken

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 12:56

Neej ik zou het ook geen ramp vinden om vroeg uit bed te gaan...Ik word nu altijd 7 uur wakker...half 8 kleren aan en dan eten en dergelijke en 10 over 8 naar school....Als ik een paard heb ga ik er gewoon half 7 uit en kleren aan en paardje naar buiten brengen en voeren en drollen uit de stal halen...En dan is het ong half 8 en dan kan ik hetzelfde doen als wat ik nu altijd nog doe...Dat red ik echt wel!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:30

Ik sta met mijn paardjes in pension en de meeste vinden het harstikke leuk als ik met VD bezig ben. Maarja, ik heb wat dat betreft ook schijt aan de hele wereld Haha! Ook wel leuk, ben je in de zomer bezig, komt er ineens een spontaan aplaus vanaf het terras, wennen je paarden daar ook gelijk aan Haha!
Nu sta ik niet op een dressuurstal, maar vooral recreatie stal, dat scheelt misschien wel

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 10:43

Botervlieg schreef:
Als je je ouders al zo gek krijgt dat je een eigen beest mag
als jullie gaan verhuizen, dan moet het toch ook te doen zijn
om ze een huis te laten kiezen met een ervaren paarden-buurboer
waar je het kwijt kunt? Haha!


Nou ik was gisteren helemaal happy!
Ze gaan dinsdag bij een woonboerderijtje kijken en daar tegenover staat een huis met binnen en buitenbak...Ze hadden er ook heel wat stallen....Zou super zijn als ik daar mn paardje kon plaatsen....Geen gedoe met water sjouwen of met bak trekken of weiland controleren maar wel een paard tegenover je huis.... Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 10:52

Dat zou inderdaad ideaal zijn... moeten ze naturlijk wel pensionklanten willen Knipoog En het moet nog betaalbaar zijn Knipoog

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 11:03

Dromen mag toch?
En paps en mams gaan eerst bij de overburen
vragen of die een paardje in pension willen nemen,
anders gaat de hele koop niet door en zoeken ze
verder. Zat leuks te koop, hoor! Haha!