wel of niet verzekeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

je paard wel of niet verzekeren

wel,alleen voor ongeluk en dood
10 (14%)
wel,uitgebreid
29 (41%)
wel,alleen WA
6 (8%)
niet
25 (35%)

Totaal aantal stemmen: 70


baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

wel of niet verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-03 16:16

ik vraag mijn af of jullie allemaal je paard verzekeren.Zo ja waarvoor.
groeten baudy

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.


Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:23

Mijn paard is verzekerd bij interpolis, standaard verzekering plus de veterinaire kosten.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:26

Alleen WA verzekeren hoeft niet, want een paard valt (bij de meeste verzekeringen iig) gewoon onder je eigen WA verzekering.
Ik ben eigenlijk niet van plan Xara te gaan verzekeren. Als ik het geld iedere maand opzij leg voor veterinaire kosten, dan loopt dat ook wel aardig op. Ik heb ook gehoord dat verzekering behoorlijk moeilijk kunnen doen, wat betreft uitkeren.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:36

Bonanza is uitgebreid verzekert en ik heb daar al dankbaar gebruik van gemaakt voor meerdere kleine dingetjes.
Als ik het ook maar even niet vertrouw haal ik de DA erbij en ik merk bij andere op stal die niet verzekert zijn dat ze het vaak eerst een paar dagen aankijken.
Tot nu toe keerde verzekering snel en goed uit, dus ik ben er blij mee

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:37

Die vraag wou ik eigenlijk ook al een tijdje stellen,
want ik krijg binnenkort een paard en vraag me af of ik zou verzekeren en waarvoor.
Zouden jullie ook willen zeggen hoeveel jullie per maand betalen?

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:41

Nee, wij hebben ze niet in de verzekering. Ze vallen wel onder je WA-verzekering, maar ziektekosten etc hebben we niet verzekerd. Bewuste keuze, die premie hou ik wel in m'n zak en als ze wat hebben betaal ik het zelf wel.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:43

ik betaal geloof ik 32 euro in de maand, maar je premie heeft ook te maken voor welk bedrag je je paard verzekert. Bonanza is verzekert voor 6000 GULDEN.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:45

Met dat verzekerde bedrag zou ik € 768.00 per jaar gaan betalen aan premie.... Heb vooralsnog nog lange nooit zoveel per jaar aan veeartsrekeningen uitgegeven.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:48

ikke in 3 maanden tijd plus minus 1800 euro leve de verzekering

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 16:58

Flair heb ik niet verzekerd, ik weet dan ook precies wat ze allemaal gehad heeft vanaf haar 3e jaar tot nu (12) en dat is zo vreselijk weinig dat ik de kosten van de verzekering in de 5 jaar dat ik haar nu heb er nooit uit had gehad.

Wel heb ik een spaarrekening waar elke maand een vast bedrag naar toe gaat voor als er wat met Flair is. Ik draag dus de premie af aan mijn bankrekening ipv aan de verzekeringsmaatschappij Haha! Ik betaal nooit teveel zo.

Als ik een ander paard zou kopen waar ik verder niks van weet zou ik wel meteen verzekeren.

28-09-2007
Nothing compares too you...

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:00

Miro is uitgebreidt verzekerd bij AMEV Hippo Paardenverzekering....gelukkig! Ik krijg alles vergoedt behalve natuurlijk de entingen. OK dan! Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben, ik krijg een rekening van Emmeloord en die stuur ik eerst op naar AMEV, pas als zij uitbetaald hebben ga ik betalen aan Emmeloord! Knipoog

-X- Anja

**Look where all this talking got us baby!!**

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:01

Ik heb Tica verzekerd voor dood en ongevallen en uitgebreide ziektekosten. Maar je moet goed opletten hoe je je paard verzekert, mijn hoofdverzekering is dood en ongevallen, waardoor alleen ziektekosten vergoed worden in levensbedreigende situaties zoals koliek, of ongelukken als paard in prikkeldraad. Bijvoorbeeld oogontsteking etc. wordt niet vergoed, heb ik onlangs ondervonden.... Goed opletten dus!

Galactica Wadim X Gemini

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:05

Mijn paard is bij Amev verzekerd, voor Ongeval, Dood door ziekte (dus niet die uitgebreide verzekering, dan betaal ik me arm! is 9,5 % van de verzekerde waarde!) maar de ODA verzekering met aanvullend ziektekosten. Ik vind het wel een duur geintje

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:01

Ik heb Connor (maar ook mijn vorige paardjes) altijd verzekerd voor door en ongevallen en een beperkte ziektekosten.

Dit houdt in dat als ze overlijden of als gevolg van een ongeval ze niet meer bruikbaar zijn (klinkt hard maar zo noemen ze dat) je het verzekerde bedrag terugkrijgt.

Maar ook voor grote gekke dingen kan ik naar Utrecht gaan en op een kleine eigen bijdrage (50 euro) kan ik per jaar voor zijn verzekerde bedrag (3000 euro) opmaken aan dierenartsen daar. Ook bij blijvende arbeidsongeschiktheid krijg ik uitbetaald.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:03

Sonja schreef:
Nee, wij hebben ze niet in de verzekering. Ze vallen wel onder je WA-verzekering, maar ziektekosten etc hebben we niet verzekerd. Bewuste keuze, die premie hou ik wel in m'n zak en als ze wat hebben betaal ik het zelf wel.

Zo denk ik er ook over.
En voor wat voor bedrag moet je verzekeren, aankoop, het bedrag wat hij ooit waard was of wat hij nu is?
scheelt nogal in premie Haha!

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:33

Ik zet ook zelf geld opzij, heb onderhand teveel negatieve verhalen gehoord over verzekeringen. Verder heb je ook nog een eigen risico, zijn alternatieve geneeswijzen vaak niet meeverzekerd en als je paard serieus wat mankeert mag hij op transport naar Italie. Mij niet gezien.

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:56

Symmetje schreef:
Mijn paard is verzekerd bij interpolis, standaard verzekering plus de veterinaire kosten.


same here...

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:01

Ik heb mijn paard een behoorlijke tijd voor dood en ongevallen verzekerd. Tegen de tijd dat de maatschappij (Interpolis) het risico begon te lopen dat mijn paard het loodje zou leggen, toen hebben ze gauw de verzekering opgezegd. Men verzekerd geen paarden boven de 22 jaar, danwel mikt ze eruit.
Sonja, ik geloof dat ik moeite moet doen om in totale dierenartskosten in de buurt van die 768 euro in al die jaren dat ik Patricia nu heb. Een eventueel volgend paard zal dus naar alle waarschijnlijkheid ook niet verzekerd worden.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:29

Ik heb ze geen van drieen verzekerd en loop dus bewust een risico. Maar ik zou me helemaal scheel aan premie moeten betalen en er zitten voor mij te veel haken en ogen aan. Jumper kan ik niet meer verzekeren omdat ie op papier van alles mankeert en een luchtzuiger is. Mijn man's recreatiepaard is het, hard gezegd, eigenlijk niet waard om te verzekeren. En dus zou het eigenlijk alleen wat uithalen voor onze pony, maar dat risico neem ik dan maar op de koop toe.
En wat Kawa zegt, voor wat voor bedrag... Op papier zijn ze eigenlijk niks waard (nou, behalve onze Insley dan...), maar voor ons zijn ze onbetaalbaar. En vorig jaar had ik veel DA kosten natuurlijk met Jumper (meer als 4000 euro) en als ik hem op dat moment verzekerd gehad zou hebben dan zou ik daar alles zelf van moeten hebben betalen vanwege eigen risico en niet gedekt zijn van bepaalde behandelingen (Jumper is in Duitsland geholpen), dus daar zou ik ook niet veel mee opgeschoten zijn.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:51

Ik heb het wel gedaan. Het is een heel bedrag. Maar ik had nu de aanschaf, alle spullen die gekocht moesten worden en ik heb nu dus geen geld voor operaties. Stel dat er wat gebeurt dan heb ik het geld niet en dan zou ik haar dus niet kunnen helpen. Dus het eerste jaar is het zonde van het geld als er niets gebeurt. Ondertussen leg ik een spaarpotje aan. Mocht ze nou het eerste jaar amper wat krijgen dan gaat ze uit de verzekering en dan heb ik dus voor volgend jaar wel een spaarpot om eventuele operaties te betalen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:03

Kleintje schreef:
Ik heb het wel gedaan. Het is een heel bedrag. Maar ik had nu de aanschaf, alle spullen die gekocht moesten worden en ik heb nu dus geen geld voor operaties. Stel dat er wat gebeurt dan heb ik het geld niet en dan zou ik haar dus niet kunnen helpen. Dus het eerste jaar is het zonde van het geld als er niets gebeurt. Ondertussen leg ik een spaarpotje aan. Mocht ze nou het eerste jaar amper wat krijgen dan gaat ze uit de verzekering en dan heb ik dus voor volgend jaar wel een spaarpot om eventuele operaties te betalen.


Dat is ook mijn idee, alleen heb ik wel een beperkte verzekering. Maar dat komt doordat ik een tijd bij een dierenarts heb gewerkt en daar dus nog wel korting krijg. Voor mij is de verzekering niet zozeer voor het bedrag wat ze uitkeren bij overlijden, maar meer voor grote spoedoperaties die ik zelf op dat moment niet zou kunnen betalen.

Ik zou niet willen dat de keuze inslapen of opereren door financien wordt bepaald en niet door wat goed is voor het paard.

Als ik genoeg spaarpot heb aangelegd gaat mijn paard weer uit de verzekering, ik denk als ze een jaar of drie is.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:35

Ik ben verzekerd bij AMEV uigebreid / uitgebreid.

Dit omdat ik 22 ben en als zelf betaal.
Stalling, hoefsmid enz.

Als er iets met Noureyev zou gebeuren, wil ik niet denken kan ik dat wel betalen.

Ik laat hem gewoon in de verzekering.

Omdat als je een spaarpotje aanlegt, je er af en toe toch van snoept.

Je krijg dadelijk steeds meer maandelijkse kosten bijv.
Eigen huis, auto enz.

En als je dan geld nodig heb is de verleiding groot om het uit het "spaarpotje" te halen.

Dus ik laat hem gewoon in de verzekering zekerheid voor alles.

En ik hoef me zo nergens zorgen om te maken.

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:46

geen verzekering spaar t geld voor de da heb mn ruiterbewijs voor eventuele andere schade en wa moet voldoen denk ik en je kunt je niet overal voor verzekeren denk ik maar

Zoey
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:09

Ik heb mijn paard ook niet verzekerd. Ik denk er wel over maar het kost teveel aan premie. Als hij overlijd dan wordt er door de verzekering vaak moelijk gedaan.
Een vriendin van mij heeft haar paard toen hij heel ziek was aan de verzekering gegeven. Deze heeft een bedrag uitgekeerd. Een jaar later was mijn vriendin in Friesland en wie zag ze heel toevallig daar rondlopen. Inderdaad haar vorige paard. Dus nee, verzekeren voor mij niet.

Geniet van iedere dag en ieder moment!

Zoey
Berichten: 31
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:09

Ik heb mijn paard ook niet verzekerd. Ik denk er wel over maar het kost teveel aan premie. Als hij overlijd dan wordt er door de verzekering vaak moelijk gedaan.
Een vriendin van mij heeft haar paard toen hij heel ziek was aan de verzekering gegeven. Deze heeft een bedrag uitgekeerd. Een jaar later was mijn vriendin in Friesland en wie zag ze heel toevallig daar rondlopen. Inderdaad haar vorige paard. Dus nee, verzekeren voor mij niet.

Geniet van iedere dag en ieder moment!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lynn_Nikita, pretty en 36 bezoekers