Nu al een wintervacht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 14:08

ik vind zo'n ijsbeertje eigenlijk wel grapig
en dan de verrassing komend voorjaar, als di evacht eraf gaat

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:29

Maar als je paard regelmatig laat inspannen en hard werken, wat een vereiste is voor een goede conditie, is dat goed lastig...want hoe krijg je hem droog...nee voorkomen is genezen en probeer toch de boel kort te houden.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:26

Mijn fjord is juist KEIhard aan het verharen in de plaats, nog geen sein van lange winterharen te zien! Ik hoop ergens dat het nog even duurd eer het "gedoe" terug begint Haha!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:42

Mijn palo merries zijn ook al bezig op bepaalde plekken winter haren te zetten. Nadeel hierbij is dat deze haartjes lichter zijn dan de zomervacht EN ik moet nog naar een 'kleuren' show eind september.
Dekkens zijn bij mijn geen opties ... gebruik ik gewoon niet ook niet met de sportmerrie ... gewoon goed en lang uitstappen zodat ze droog terug de stal in gaat.
De veulens zijn ook al bezig dikkere haartjes te zetten.
Een teken van een harde winter opkomst ???? Verward

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 11:55

danno is ook al bezig met een wintervacht , hij ziet er s'winters altijd uit als een ijsbeer dus ja daar moet je vroeg mee beginnen.
Ik zat wel te denken om met deens te gaan stoeien maar bij een paard dat 24 uur buiten staat vind ik dat wel een heel gestuntel, het wordt vies gaat schuren etc etc. danno krijgt dit jaar dus een dikke vacht.
Mocht ik me nog bedenken dan kan ik altijd nog scheren.