wat kun je met je veulen doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 16:48

ze is een welsh a merrie veulen valk kleur,helaas is dat bij mij in de buurt niet mogenlijk.maar ik ben ong. 6 uur per dag op stal als ze er is,en kan zolang naar buiten met andere pony s.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 16:49

en per februari maart gaan ze weer dag en nacht het land op

Gaby
Berichten: 3398
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:36

Anya"]
[quote="Gaby schreef:
Je kunt proberen een band met het dier op te bouwen. Maar leert het dan wel met soortgenoten omgaan ? Wij hebben hier een veulen op stal staan ( hengstje ), dat nooit soortgenootjes om zich heen heeft gehad. Nu moet je erg consequent zijn, wil je er mee kunnen wandelen. Anders loopt hij zo over je heen. Nu is dat al iets minder, maar er zijn tijden geweest dat hij gevaarlijk werd en we met hulpmiddelen aan de slag moesten.

Wij kunnen je niet dwingen, doe wat jou goed lijkt.
Ik zou alleen het veulen leren een halster te dragen, meelopen en voetje te geven en het dier aan poetsen laten wennen als hij wat ouder is.


Ik heb Wizkid ook leren vaststaan aan een halstertouw. Hij wordt afgespoten (vindt ie heerlijk) en zo af en toe mag hij met mama mee in de bak. Die ligt dat helemaal vol met rare spullen...Zeiltje op de grond, skippyballen, stuk hout, wat touw, balkjes, een platte bak met water....dat soort dingen. Niets waar hij zich echt aan kan bezeren. Wizkid inspecteert het allemaal uitgebreid, knaagt eraan (je bent tenslotte hengst) en besluit dat het of is om mee te spelen, of niet interessant. Zo went hij aan van alles.
[/quote]

Okee, een beetje spelen is inderdaad ook een goede oefening . Aan op die manier wennen aan dingen had ik niet aan gedacht ....

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 09:46

Hoi ebony

ik ken je en ik weet zeker dat je goed voor je ponu bent en dat ze veel buiten kan lopen. er zijn genoeg andere shetjes op stal waar ze mee los kan lopen! echt het komt best wel goed!!! xxx gracia Lachen

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 12:39

dank je wel gracia!!!
komt best wel goed!