help hoe moet dit voordat alles kapot getrapt word

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

help hoe moet dit voordat alles kapot getrapt word

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 12:58

wie kan mij helpen

dat ik heb een paard die verschrikkelijk jarloers is elke keer als we haar aand8 geven en we gaan naar onze andere paarden om aand8 te geven dan trapt ze die hele stal aan gord.

dan straf je haar af maar ze heeft gewoon een blok voor haar kop ze blijft gewoon doorgaan en dan gaat ze in de stangen bijten en draait ze haar ogen helemaakl weg.

wie heeft er tipt voopr mij

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:13

Kluisteren of zorgen dat ze de andere paarden niet meer ziet.

Toos paardloos

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 13:15

jah maar weet je wat het is dat ken ons stem dan goed en de voletstappen we hebben al besloten planken aan de zijkant te slaan zodat ze de andere paarden aan haar kan niet ziet

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:29

negeren
zorg ervoor dat de stal zo verstevigt is(ook met dikke dikke stof en eventueel nog eens rubben er boven zodat ze het echt niet kapot krijgt, haal voerbakken drinkbakken eruit(geef die dan alleen bij voeder en drenktijd terug) en ga eerst naar haar toe, geef haar aandacht, en dan naar de andere paarden, zodra ze begint te jaloersen negeer haar, is ze kalm, ook maar 2 seconden, geef het andere paard dan geen aandacht en ga direct naar haar, doe dat iedere dag verschillende keren, en na verloop van tijd moet ze 10 seconden haar gemak houden, 20 sec, enzovoort, maar zorg er wel voor dat ze regelmatig als ze braaf is beloont wordt,
veel suc6!!!!!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-03 13:34

jep de stal is heel stevig maar het enge is als je haar negeert dan gaat ze zo tekeer dat ze in de stangen gaat bijten en dan haar ogen wegdraait dat is dan gewoon eng.

net wat je zegt over negeren zp hebben wij het gedaan maar dan is het net zo erg.

dat we hebebn ook geprobeert haar eerst aand8 geven en dan de andere paarden nou dat ging goed volgend mij hield ze zo´n 5 min op en dan begint ze weer

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:40

dat in de stangen bijten is niet zo erg hoor,het enige dat er kan gebeuren is dat ze haar mond pijn doet dus dan zal ze het wel niet meer doen,
dat dat ze dan 5 minuten ophoudt dan moet je vlug zijn, dan moet je haar zeer overdreven belonen,eventjes bij haar gaan in de stal 5-10 minutjes aandacht geven, een appeltje of een snoepje geven, en da weer weggaan, even naar buiten, dat de paarden alleen zijn, en een kwartiertje of 10 min later teruggaan en herbeginnen,(na een jaar zul je wel resultaat zien hoor*dit is niet gemeend, maar heb geen zin om smilys te zetten*)
nee, maar als ze het echt niet af te leren is, dan kun je misschien ZWAKKE!!! stroom op de stangen zetten, na een paar maal bijten zal ze niet meer in de stangen bijten hoor, gellooff me
nog veel succes

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:44

Ik vraag me in zulke situaties dan eerder af hoe het paard gehouden wordt! Wat is de voorgeschiedenis van het paard?

There is no reality, only perception.

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:55

ja, misschien dat het ook zou helpen als je wat meer vertelt welk ras het is, leeftijd, karakter,enz.
ohja, doet ze dat ook in de wei?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:07

Mijn vorige paard was ook altijd zo kattig tegen haar buur-paarden.
Een keer heeft ze zo hard tegen zo'n stang geslagen dat ze nu een heel stuk tand mist...

Toen ze in een stal stond met een dichte muur was het over Verward

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:18

Toch denk ik dat negeren op de lange duur de beste oplossing is. Het zal niet direct helpen, maar uiteindelijk krijgt je paard wel in de gaten dat haar gedrag niet helpt.
Als je haar straft wanneer ze zo lelijk doet, krijgt ze toch de aandacht waar ze om vraagt.

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers