Waarom mag je met een hengst niet in de B starten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 14:44

Ik zou het niet precies weten. Ik start wel met een hengst, maar ik heb daarvoor al Z gereden, dus i weet niet wat voor regels er gelden. Ikweet alleen dat je bij de pony's wel een bepaald niveau moet hebben gereden. Als je het precies wil weten, bel dan de NBVR ff op:telefoonnummer is: 0577-408282.Succes wendy Pling

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 15:45

Het is echt waar!
Iemand die ik ken heeft een Friese hengst die super kan lopen, maar ze mag hem niet officieel starten omdat ze nog geen L is met wp. Ze start nu met een ander paard om zo L te kunnen worden en haar eigen paard te mogen starten (NBVR). Ze heeft het overal nagevraagd en vanuit de Lusitano-vereniging zijn ze er ook druk mee bezig, maar het mag nu dus echt nog niet.
Balen hoor voor de mensen die hun hengst goed aan kunnen en hier de dupe van zijn!
Je mag trouwens met een Barokke hengst wel meedoen op wedstrijden voor Barokke paarden, maar dan niet voor punten...

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-01 16:35

Nou Bokkers, ik heb de NVBR een mailtje gestuurd met de vraag wat nu precies de regels zijn om met 'n hengst in de B te mogen starten, want zo komen we er denk ik niet uit... Haha! Zodra ik 't antwoord heb plaats ik 't natuurlijk!!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 18:10

Dat heb ik nog nergens eerder gehoord. Verward

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-01 21:58

Wel vreemd hoor.
Janneke heeft de NBVR gebeld. Met de vraag of ze de hengst (die nooit eerder was gestart) in de B mocht starten terwijl ze zelf ook nooit eerder heeft gestart.Dat was in Orde.
Janneke heeft ruim een jaar in de B gezeten omdat de hengst niet echt super liep (hij zag veel meer intresante paarden)Dus dan zouden ze het later wel opgemerkt hebben toch zou het niet mogen

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 11:31

Is het niet zo dat je pas met een hengst in de B mag als je zelf L hebt gereden Verward ?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 18:09

Als t goed is mag je nu gewoon met je hengst in de B starten,zonder dat je eerst L gereden moet hebben of zo.
Als je m maar goed kunt houden!! Haha!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 15:06

Even een vraagje aan Sugababe:
Hoe weet je dat je nu met een hengst in de B mag starten zonder dat je zelf L bent geweest en wie beoordeelt er dan of je hem kunt houden op wedstrijden?
IK ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig geworden hoe het precies zit...