papieren vraagje

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

silleke

papieren vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 14:14

het zit zo. Mijn merrie is drachtig van een hengst met papieren (quarter) zelf heeft mijn merrie geen papieren maar nu zijn we te weten gekomen dat haar vader wel papieren had maar door omstandigheden zijn die niet aangevraagd voor haar (ze was heel ziek). Hoe zit het nu als ik de papieren van haar vader (ja de nummer) te pakken krijg met haar veulen?

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:11

ik vind het een beetje een onduidelijk verhaal maar ga toch proberen te antwoorden. als de merrie recht heeft op n papier kan je die bij t stamboek zo opvragen. dan heeft je veulen straks dus ook een papier. zo niet dan kan je altijd bij bepaalde stamboeken (voorbeeld NRPS) een papier aanvragen voor in het hulpstamboek. ik snap echter niet waarom je zoveel waarde aan een papier hecht. dit is uiteindelijk alleen voor verkoop handig en als de pa en ma onbekend zijn (is niet zo weet ik) dan heeft het papier totaal geen waarde.

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 16:47

het maakt mij eigenlijk niet veel uit maar omdat mijn merrie nu gedekt is door een hengst met papieren krijgt mijn veulen 'half papieren' maar als mijn merrie dan toch ook 'half papieren' heeft hoe zit het dan? Wat heeft mijn veulen dan? (het maakt voormij niet uit want ik heb haar ook gekocht met het gedacht dat ze een vuilnisbakkenras was dus daar zit het niet, ik vroeg het me gewoon af )

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie