pony drinkt niet uit drinkbak.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

pony drinkt niet uit drinkbak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 11:28

Mijn pony staat al 17 jaar op dezelfde manege en al jaren in dezelfde stal. We hebben van die automatische drinkbakken en ze heeft er zover wij weten altijd gewoon uitgedronken.
Maar sinds paar maanden dus niet meer. Ze staat nu dagelijks van de dorst voor de tralies te trappen als ze mij of mijn vriendin aanziet komen zodat ze water krijgt. Als ze die niet krijgt dan rent ze zodra de stal open gaat richting het landje van de shets om zich vol te tanken in hun teil. 2 weken geen water geven zodat ze zich toch zal moeten redden met die drinkbak werkt niet, dat hebben we al geprobeerd.
Als je d'r voor de bak neerzet draait ze zich hysterisch om. Wortels en andere lekkere hapjes erin leggen heeft geen nut, die haalt ze er echt niet uit.

Wat kunnen we er het beste aan doen? Het is geen fijn idee dat ze met dorst staat te wachten.
Een teil in de stal zetten is geen optie.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:50

Misschien heeft het water uit haar bak een raar smaakje en wil ze daarom niet meer drinken. Probeer eens of ze in een andere stal wel uit de drinkbak wil drinken.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 11:55

Dat zou idd een mogelijkheid kunnen zijn. We maken trouwens dagelijks die bak schoon. Ik zal het straks even proberen, dank je wel.

sparkling
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:12

Hey!

Ik herken je verhaal : een pony van ons (24 jaar) dronk ook altijd gewoon uit een automatische drinker, was nooit een probleem....totdat ze dat ook ineens niet meer deed. Ik heb dat eerst een weekje aan gekeken, maar er veranderde niets. Ik heb haar toen een emmer in de stal gezet om uit te drinken. Na een paar weekjes heb ik die er weer uitgehaald.......en dronk ze vanaf dat moment wel weer uit haar drinker ! Ik weet ook niet hoe dat nou komt, maar het is het proberen misschien waard! *LOL*

Groetjes!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:30

petraaken schreef:
Misschien heeft het water uit haar bak een raar smaakje en wil ze daarom niet meer drinken. Probeer eens of ze in een andere stal wel uit de drinkbak wil drinken.

Dat zou een optie kunnen zijn. Je zegt dat je dagelijks de bak schoon maakt, dat kan er ook aan doen. Wat gebruik je voor het schoon maken? Alleen water?

Misschien werkt hij niet meer optimaal, maar dat lijkt me niet echt een goede rede tot niet meer drinken.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 18:53

Ik heb haar in een andere stal gezet, terwijl ze vreselijke dorst had, maar drinken ho maar. In d'r eigen stal heb ik het water overgeschept in een emmer en toen dronk ze het wel. Ik weet t anders ook niet.

Met die emmer kan misschien gaan werken, zal het proberen.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:02

wij hebben ook een pony van ruim 30 jaar en die drinkt ook al jaren niet uit de drinkbak, en och wat maakt het uit, we zetten dagelijks een emmer vers water op de grond in de hoek van zijn box en dat gaat goed.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:15

Tjonge, ik zou het niet weten wat je kan doen. Je maakt elke dag de drinkbak schoon, ze wil het water wel drinken uit een emmer.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 16:21

*werkt de klepel niet helemaal lekker meer waardoor het water in haar neus spuit als ze drinkt?
*Kan ze door een buurpaard gebeten worden als ze wil drinken?
*kan er op een of andere manier een keer stroom op de drinkbak hebben gestaan?
Etc etc

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:58

Tja, misschien een traumatisch ervaring gehad met de drinkbak, zoals hierboven werd omschreven, of pesterijen door andere paarden of een mens?
Die van ons drinkt ook niet, hij is laatst helemaal uitgedroogd en weigert nog. Nu krijgt hij gewoon een emmer met vers water. Lachen

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-03 21:51

ik maak hem gewoon schoon met water,
water spuit niet richting d'r neus
andere paarden kunnen niet de stal inkijken, (dichte buitenbox) en ik weet niet of ze misschien eens vastgezeten heeft ofzo. Volgens de manege eigenaresse moet ze snachts wel gewoon drinken anders had ze allang uitgedroogd gelegen, en ze vond vroeger ook veel beter uit een emmer. Als wij komen dan drinkt ze soms 2 a 3 emmer leeg.