Pensionprijs pony lager dan die voor een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:43

Sjuimpje schreef:
Ik vind zowiezo dat pensionkosten meer gespecificeerd opgesteld zouden moeten worden,
waarom moeten mensen met een schoon paard wat op 3 kilo brok staat even veel betalen als een smerig varken wat 6 kilo krijgt?


Hier ben ik het helemaal mee eens, vooral op het gebied van het voer.

Ik sta nu op een sta waar gewoon 1 prijs is. Er staan ook eigenlijk alleen maar paarden, ik was de enige met een pony maar sinds kort is er nog een nadere pony bij. Mijne is dan wel bijna een paard en ook nog eens smerig(er wordt voor me uitgemest, vinden ze daar erg fijn als ze mijn paard moeten doen Haha! ).

Hiervoor heb ik op een stal gestaan waar het in dit opzicht wel een stuk beter geregeld was. Daar huurde je gewoon een box per maand. Je gaf op wat je paard voor eten kreeg(krachtvoer dan he), zij rekende dan uit hoeveel dat kostte. Stro en hooi kon je pakken, dan moest je het opschrijven. Aan het eind van de maand keken ze dan op de lijst hoeveel balen hooi en stro je had gebruikt en daar het bix en de stal huur bij opgeteld betaalde je dan(en als je iets van de kantine gehad had kwam dat er ook nog bij, daar hadden we kaarten voor waar dat opgeschreven werd). Dat is wel een fijn systeem, omdat je dan dus gewoon betaald voor wat je gebruikt.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:47

Onze stal prijs is exclusief stalbedekking.De mensen met een schoon paard hebben mazzel die met een smeerpijp pech.Onze klanten kunnen overigens wel stro,hennep of houtmot bij ons kopen voor een redelijk bedrag.Als ze het niet bij ons kopen is het ook goed.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 00:15

Wij maken wel onderscheid tussen elk paard op zich.
We hebben een standaardprijs, afhankelijk van de schofthoogte. Daarbij komen nog de eventuele kosten voor uitmesten, brokken en hooi + stro.
Alles wordt dus berekend naar de hoeveelheid die het paard eet, geen standaardprijs.

Is wel zo eerlijk denk ik. Ik zou er ook van balen als ik evenveel voor stal + voer zou moeten betalen voor Salty als voor een Shire. Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 07:22

Bij ons hing de prijs samen met de grootte van de box en dus met de hoeveelheid strooisel. Daarnaast eet een kwpner nou eenmaal meer dan een wels-a pony. Ik vind het dus vrij logisch dat er wat verschil zit in prijs.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:52

Bij ons is een pony goedkoper omdat de stal ook iets kleiner is......

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:07

Bij ons is een pony ook goedkoper dan een paard omdat hij een kleinere stal krijgt. Maar bij ons kijken ze ook als je een shetlander hebt hoef je lang niet zoveel als een e-pony te betalen, dat zou niet helemaal eerlijk zijn.