Paardrijden gevaarlijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 18:09

aan elke sport zit een risico!als je gewoon voorzichtig met alles probeert te doen en niet de risico`s opzoekt zal het niet echt gevaarlijk zijn.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:42

Gewoon goed les nemen en leren rijden..... ik lig er ook wel eens naast, tja fietsen moet je ook leren met vallen en opstaan.....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 00:30

Er was laatst eens een onderzoek geweest dat de meeste mensen die op de EHBO kwamen door sporten, paardrijders waren. En meestal is er dan al snel sprake van ernstig letsel. Dus JA, paardrijden is gevaarlijk en je neemt absoluut een risico. Maar ja....dat maakt het niet minder leuk....en je kunt het zo veilig mogelijk maken voor jezelf. En het is ook vaak een kwestie van geluk en ongeluk.....je hoeft maar net ongelukkig te vallen en je hebt iets gebroken....dat zijn de "risico's van het vak".

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 17:55

Ja natuurlijk kan paardrijden wel een gevaarlijke sport zijn, maar in het verkeer kan het ook knap gevaarlijk zijn! Je kunt een ongeluk krijgen of gewoon van je fiets vallen....
Zelfs als je de hele dag binnenzit en niks doet kun je een hartaanval krijgen!!

Haha dat zeg ik dus altijd tegen mijn ouders, die het ook niet zooo geweldig vinden, een dochter die paardrijd.....
Ik moet altijd mijn cap op, als ze me een keer zonder zouden betrappen zou ik niet meer mogen rijden! Ze zorgen ook dat ik een goede cap heb enzo.....
Mijn ouders zijn verder niet echt streng, maar hierin dus wel.
Maar ik mag wel paardrijden gelukkig Lachen en ze zien nu wel in dat ik het geweldig vind, ik ben bijna elke dag bij mijn verzorgpony Lachen

Suc6 met overhalen Knipoog

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:39

Paardrijden is niet gevaarlijker dan welke sport dan ook, maar je bent bezig met een dier.
Wees verstandig, zoek een goede manege uit en neem les. Zorg er altijd voor dat je een goedpassende cap op doet, ook al staat het misschien niet cool.
Ga je ooit alleen er op uit, zorg dan dat je goed kunt rijden en het paard te vertrouwen is, je hebt namelijk je handen al genoeg vol aan die idioten in het verkeer tegenwoordig.
Ik ben in de afgelopen 30 jaar enorm veel gevallen, zelfs de laatste tijd nog, maar heb nooit een ernstige blessure opgelopen, behalve dat mijn trots gekrenkt is. Val met een brommer, fiets en auto ongeluk hebben meer schade toegebracht, gebroken arm, gebroken been en een whipless.
Als je het echt graag wil, go for it, hoe jonger je het leert hoe beter. *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:40

paardrijden is zeker wel gevaarlijker dan de doorsnee sport. Bekijk voor het gemakkie de statistieken maar.

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 19:50

tja gevaarlijk
ik ben 56 en rijd elke dag
heb wel een betrouwbaar paardje gekocht dat wel
ik rijd in de bak, maar ga ook alleen buitenrijden met hem