Voervraagje: paard 24/24 op wei

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Voervraagje: paard 24/24 op wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 16:06

Hoi,

Ik vond niet direct iets waar ik gebruik van kon maken bij de zoekfunctie... dus vraag ik het maar even... (als iemand toch een onderwerp weet wat over hetzelfde is gegaan, let me know...)

Lennon staat 24/24 op de wei, met een grote inloopstal dus hij kan binnen wanneer hij wil.
Nu in de zomer, voer ik niets bij van brok ofzo, dan krijgt hij gewoon wortelen en het gras wat in de wei groeit natuurlijk Knipoog
Maar nu de winter er weer zit aan te komen, vroeg ik me eigenlijk af of het niet beter is bij te gaan voeren (eerste keer dat ik dit zelf moet doen in de winter dus vandaar dit vraagje) en wat dan?

Ik dacht zelf van gewoon door te gaan met wortelen geven (grote emmer per dag) en dan nog iets van brok erbij halen (dacht aan gewone brok gemengd met muësli)

Dus mensen met tips, raad, ... laat maar horen...

Thx

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:10

Je kan voeren wat je zelf wil.
Ik voer zowel in de zomer als in de winter brok.
Helaas is onze wei geheel kaal dus ook in de zomer genoeg hooi.
Nu wordt het weer kouder en gaat er weer iets meer hooi doorheen.
De rest doe ik met het oog.

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:12

wij voeren onderhoudsbrok.. er zit genoeg in het gras. daarbij krijgt ze hooi voor snachts op stal. en dan de tussendoortjes niet meegerekend..

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 18:29

Ok, thx Lachen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:25

Mander en Ies staan ook dag en nacht buiten. Nu er niet meer genoeg gras staat worden ze bijgevoerd met hooi. Zeker voor Ies (shetlander) is dat voldoende. Mander (haflinger) krijgt er ook brok bij, basisbrok en muesli omdat hij wel in arbeid staat.