Shetje vervoeren in Ford bus hoe ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Shetje vervoeren in Ford bus hoe ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 14:31

Ik ga regelmatig op stap met mijn shets.
Nou vind ik het niet erg om even mijn 2 paards trailer achter de bus te hangen. Maar nu moet ik naar de andere kant van Nederland en dat wordt toch wel een hele rit met de trailer.
Nou vraag ik me al een tijdje af. Wij hebben een Ford bus met een behoorlijke cabine. Ik zag op de keuring van het NMPRS ook dat sommigen ze achter in een bus vervoeren. Maar wat heb ik hier allemaal voor nodig. In hoeverre moet ik de cabine ombouwen dat het legaal mag ?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:55

Ik zou even de Rijksdienst voor het Wegverkeer of de politie bellen. Het lijkt mij dat je de bus moet inrichten en laten goedkeuren als veewagen. Anders lijkt het me en strafbaar en voor je shetten niet echt prettig.

Succes ermee!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:01

goed informeren en ik denk
dat er geen scherpe dingen in meoten zitten en een rubber kant en bodem...

sucses!

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:18

Het mag niet, omdat een bus niet gekeurd is voor veevervoer. Zal ook nooit mogen. Ik doe het ook wel eens, maar het mag niet.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:34

Je meot hem idd inrichten als veewagen (de regels opvragen want die ken ik niet) en dan laten keuren, dan val je ook onder het goedkopere tarief voor de wegenbelasting. Ik heb zelf namelijk zo'n omgebouwde mercedes vrachtwagentje gehad (<3500kg)