Wat zou ik voor zo'n paard moeten betalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Wat zou ik voor zo'n paard moeten betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 12:45

ik ben weer aan het sparen voor een eigen paard.
heb alleen wel een aantal eisen, want mijn vorige pony was niet echt wat ik zocht bleek achteraf.

- merrie/ruin
- verkeersmak
- 100% betrouwbaar in omgang
- geschikt zijn voor zowel springen, dressuur en buitenritten (hoeft geen
hoog niveau te zijn hoor!)
- niet ouder dan 12 jaar
- braaf met rijden (niet persé beginnerspaard, maar moet niet om alles
bokken of steigeren)
- liefst met proefperiode

het paard zou een zeer goed tehuis krijgen, dus met stal en weidegang en het zal niets tekort komen.

in wat voor richting zal ik dan moeten denken van vraagprijs?


Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:47

Tja moet hij/zij papier hebben?
Wat voor ras zou je willen?
Ik denk dat als je echt denkt aan een paard, zou je toch zo rond de 2000 euro moeten denken.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-03 12:49

papieren, ras, stokmaat, kleur ed maakt me niet uit, alleen moet hij/zij niet al te zwaar gebouwd zijn.

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:49

Tja dan toch tussen de 1750 en de 2000 euro?

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:50

proefperiode kun je meestal wel veregen teminste meestal mag je het paard zovaak rijden als je wilt bij de mensen zelf ze geven je niet zo snel een paard mee maar zoals ik het nu lees een eurotje of 3000/4000

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:52

floortje01 schreef:
proefperiode kun je meestal wel veregen teminste meestal mag je het paard zovaak rijden als je wilt bij de mensen zelf ze geven je niet zo snel een paard mee maar zoals ik het nu lees een eurotje of 3000/4000


Misschien is t anders ofzo maar ik heb net mijn shet verkocht en die staat ook met een proefperiode van 3 maanden bij die mensen

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:52

Ik ga met floortje01 mee; 3000 tot 4000 euro.
Dan wel voor een gezond paard met papieren natuurlijk.

juval

Berichten: 13089
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:53

ik denk dat je niet al te hoge eisen stelt, zo'n paardje moet toch te vinden kunnen zijn. Ik denk dat je voor rond de 2000,- euro een leuk paard kunt vinden. succes met zoeken!

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:55

ja oke maar dat shetje hebebn ze die betaalt bij mijn baas id het zo als het paard betaalt is is hij van jou en ben je de rechtmatige eigennaar en als hij niet bevalt is dat jou probleem het klinkt hard maar zo is het op de meeste stallen wel

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:00

juval schreef:
ik denk dat je niet al te hoge eisen stelt, zo'n paardje moet toch te vinden kunnen zijn. Ik denk dat je voor rond de 2000,- euro een leuk paard kunt vinden. succes met zoeken!


zeker weten! een simpel paard zonder papieren , met de eisen die jij stelt, hoeft echt niet meer als 2000 euro te kosten hoor!
er zijn zat paarden waar je fijn mee kan dressuren en een sprongetje mee kan maken, maar die verder niet uitblinken in een van de takken, zo;n paard is super voor iemand als jij, maar iemand die echt sportgericht is heeft er niets aan, veel mensen willen graag een sportgericht paard
daar is dat paard wat gewoon netjes dressuurt en springt niet minder door,maar de prijs is dan ook zeker niet hoog, dus meer als 2000 hoef je echt niet uit te geven hoor!

succes met het vinden van een maatje!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:03

floortje01 schreef:
ja oke maar dat shetje hebebn ze die betaalt bij mijn baas id het zo als het paard betaalt is is hij van jou en ben je de rechtmatige eigennaar en als hij niet bevalt is dat jou probleem het klinkt hard maar zo is het op de meeste stallen wel


nou dat is niet waar, bij ons in de buurt iig niet, op de handelsstallen die ik ken, mag je een paard altijd op proef meenemen, wel betalen uiteraard, maar als het niet past (periode van maximaal 4 weken) dan kun je hem om ruilen tegen een ander of je geld terug krijgen

ik heb zelfs een x meegemaakt dat iemand na een half jaar het paard kwam omruilen, ook daar werd niet moeilijk over gedaan, maar ja die stal gaf een fijn gereden paard weg destijds en kreeg er een verwende rotbonk voor terug, dus die eigenaar zal de volgende x ook wel 2x nadenken voor ie weer een paard na zo'n tijd terug neemt

maar bij ons in de buurt is het dus wel normaal om een paard op proef te nemen!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:03

reken op een prijs tussen de 2000 en 3000 euro.

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:24

Echt niet meer dan 2000. Wacht even met kopen tot het winter is, dan zakken de prijzen ook weer.

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:32

oke dat kan je ook tegen komen ja maar wij zijn echt een handel en africhtings stal we maken de paarden klaar vaak zelf gefokt of van andere mensen maar het kan ook abderes ja

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:42

floortje01 schreef:
proefperiode kun je meestal wel veregen teminste meestal mag je het paard zovaak rijden als je wilt bij de mensen zelf ze geven je niet zo snel een paard mee maar zoals ik het nu lees een eurotje of 3000/4000


Vind dat nogal een hoop centjes voor een paard wa zij zoekt reken een som naar onze oude gulden dat is dan ongeveer tussen de Fl. 6600,00 en Fl. 8800,00 nogal een boel voor een recreatie paard (wat ik eruit op maakt dat zij zoekt) kijk als je nou zou zeggen tussen 3000,00 en de 4000,00 in guldens zou ik helemala met je verhaal mee gaan maar in euro's is het echt te duur ook voor een recreatie paard met papieren.
Verder is het volgens mij wettelijk vastgesteld dat je binnen een bepaalde tijd altij dje paard weer terug kan brengen naar de oude eigenaar volgens mij was dat iets van 4 weken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:49

Dat ben ik niet helemaal met je eens perlee. Ze zoekt geen recreatiepaardje, maar een paardje die al een dressuur- en springbasis heeft en daar moet je voor betalen. Verder voel ik altijd een beetje nattigheid als een paard als recreatiepaard wordt aangeboden. Het komt regelmatig voor dat ze dan een gebrek hebben, waardoor ze niet meer in de sport kunnen worden uitgebracht.

Ik denk toch dat ze aan minimaal 2500-3000 euro moet denken voor een gezond paard met papieren van onder de 12.

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:50

3000/4000 euro

Just Beleve and HOPE

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:55

Tessebes er staat toch geschikt zijn voor zowel springen, dressuur en buitenritten (hoeft geen
hoog niveau te zijn hoor!) en de meeste recreatie paarden kunnen dat niveau wat jij aangeeft l2 redelijk lopen.
Wat ik uit haar advertentie haal is dat ze gewoon plezier met haar paardje wil hebben en verder wel ziet of het een uitblinker in de sport is ja of nee.
Zo'n paard hoeft helemaal niet duur te zijn voor dat geld wat jij zegt kan je al een heel leuk wedstrijd paard kopen.
En als een paard als recreatie paard word aan geboden kan het ook zo zijn dat het paard wel het talent heeft qua gangen maar niet de mentaliteit en het karakter mist om in de sport te kunnen presteren.
En tuurlijk heb je er paarden tussen zitten die wat mankeren maar dat hoeft niet te betekenen dat ze niets meer kunnen veel van dat soort paarden kunnen nog jaren mee als recreatiepaard om hun baasje gewoon plezier te laten hebben met ze zonder dat ooit iemand nog wat van het mankementje merkt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:58

Je hebt wat dat betreft wel gelijk Perlee, maar ik denk dat je voor die prijs die jij noemt (3000-4000 GULDEN) heel erg hard moet zoeken, maar het is waarschijnlijk niet onmogelijk.

Marjoo
Berichten: 79
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:02

Ik denk dat als je een probleemloos en gezond paard (ALTIJD een AANKOOPKEURING laten doen!!) onder de 12 je zeker wel 3000 kwijt bent en misschien nog wel meer.

Je kunt mazzel hebben en net tegen een paard van 2000 ofzo aanlopen maar ik ben zelf ook aan het kijken en voor wat jij wil zit je toch snel wat hoger.

En ja het is verschrikkelijk wel geld, toen we nog guldens hadden lagen de prijzen toch wel wat lager.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:03

ik ben laatst naar iets in die richting wezen kijken.
-merrie
-4 jaar
-papieren
-bruin
-verkeersmak
-zeer goede dressuur
-springen gaat ook goed voor haar leeftijd
-buitenrijden
-1,65m hoog
en rijd echt SUPER

helaas kostte 6000 euro (kan ook wel voor een paard met zoveel talent!) maar zoveel ga ik niet aan een paard uitgeven.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:05

heel even gekeken op marktplaat sen ik vind deze merrie

Aangeboden: Lief recreatiepaard
Prijs: 1.800,00
Beschrijving: Ik zoek voor mijn Andalusier merrie, roodschimmel, schofthoogte ca. 1,55 m, 10 jaar oud een goed tehuis. Ze is heel erg lief ook voor kleine kinderen, heeft geen stalgebrekken, verkeersmak, lief bij buitenritten. Geen handelaren. Ze moet ook elke dag op de wei kunnen. Wij verkopen haar omdat we naar het buitenland verhuizen.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:07

hier nog eentje zelsmet redelijk papiertje erbij


Aangeboden: Paard
Prijs: 2.000,00
Beschrijving: Wegens studie moet ik helaas stoppen met mijn hobby.

Ik zoek een fijne nieuwe baas voor mijn paard HUGO, een ruin.

HUGO zoekt een ervaren ruiter, hij is erg betrouwbaar en altijd gebruikt als recreatiepaard.

Stokmaat 168, kleur donkerbruin/bijna zwart.

Vader: Calypso Vader van de moeder: Blanc Rivage xx

Afbeelding

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:08

perlee"]
[quote="floortje01 schreef:
proefperiode kun je meestal wel veregen teminste meestal mag je het paard zovaak rijden als je wilt bij de mensen zelf ze geven je niet zo snel een paard mee maar zoals ik het nu lees een eurotje of 3000/4000


Vind dat nogal een hoop centjes voor een paard wa zij zoekt reken een som naar onze oude gulden dat is dan ongeveer tussen de Fl. 6600,00 en Fl. 8800,00 nogal een boel voor een recreatie paard (wat ik eruit op maakt dat zij zoekt) kijk als je nou zou zeggen tussen 3000,00 en de 4000,00 in guldens zou ik helemala met je verhaal mee gaan maar in euro's is het echt te duur ook voor een recreatie paard met papieren.
Verder is het volgens mij wettelijk vastgesteld dat je binnen een bepaalde tijd altij dje paard weer terug kan brengen naar de oude eigenaar volgens mij was dat iets van 4 weken.
[/quote]


dat kan volgensmij alleen als het paard een AANTOONBAAR KOOPVERNIETIGEND GEBREK heeft,dat is een gebrek die de vorige eigenaar hoogstwaarschijnlijk moet hebben geweten , en iig aantoonbaar is dat het paard er al langer last van heeft,dus dat het een gebrek is wat ie al langer onder de leden heeft.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:09

ja en nog een

Aangeboden: Schimmelmerrie
Prijs: 1450euro
Beschrijving: Te koop 8 jarige schimmelmerrie stokmaat 1.50 tijdje niet gereden ivm zwangerschap,maar als je er even tijd aan besteed weet ik zeker dat je aan Sofie een leuk recreatiepaard hebt,met zadel en hoofdstel 1450 euro(vraagprijs)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, GrapeshotBot, Lui_, Maaike_Indy, Marjo84, Muronia, Pova en 46 bezoekers