te veel eten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

te veel eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 12:03

ik verzorg voor een maand een fjord en op begin had ze tegen me gezegd 4 maatbekers eten per dag en tegen iemand anders had ze 5 gezegd dus toen wisten al niet hoeveel we moesten geven belde ze van de week op naar dat andere meisje hij moest 9 maatbekers per dag. en ze krijgt ook nog een halve kruiwagen hooi ruim. maar is dit niet heel veel voor een fjord? want zoveel beweging krijgt ze ook niet elke dag uurtje rijden ongeveer. maar ik ken natuurlijk alleen maar de manege paardjes wat die als eten krijgen eigenlijk en die krijgen 3 maatbekers per dag en rijden heel wat meer! dus mijn vraag of 9 maatbekers met halve kruiwagen vol hooi of dat te veel is voor een fjord?

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:13

Hoeveel is een maatbeker?Problemen met voeren kan je het beste met de eigenaar bespreken.
Het ene paard neemt het voer beter op als het andere.Ik heb zelf ook een fjord gehad die net zoveel voer kreeg als een groot paard.hij had geen aanleg om echt vet te worden.

renske
Berichten: 652
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: velp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 12:17

ja de eigenaar is er dus niet en zij zegt ook telkens iets anders, ze had mij andere instructies gegeven dan zo'n ander meisje dus wij overal middenweg of wta ons beste leek gekozen. Maar wete neit wat in zo'n maatbekers past is denk ik grote van een liter kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:30

Ietsje duidelijker graag Renske.
1. Hoeveel is een maatbeker
2. Over wat voor voer heb je het
3. Hoe ziet de fjord eruit?

Als je onder een maatbeker bv een koffiebeker bedoelt, en met voer een basisbrokje, en de pony ziet er goed uit, is er geen probleem.
Als je met een maatbeker een 1 kg-voerschep bedoelt, met voer een sportbrok en het paard struikelt over z'n eigen buik, dan gaat het wat minder goed Haha!


EDIT ik zie dat je een kiloschep bedoelt, maar kijk nog even naar vraag 2 en 3 als je wilt.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 12:55

Hoi Renske,

bedoel je met een maatbeker dit?

Afbeelding