Drenkplaatsen op de Veluwe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Drenkplaatsen op de Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 20:52

Helleuw leutjes!

Ik ga deze herfstvakantie een weekje bij een vriending logeren in Vaassen (op de Veluwe). Sheek komt dan bij haar op stal, en het is de bedoeling dat we lekker lange tochten in het bos gaan maken.
Nou heb ik ergens vaag gehoord dat er daar drenkplaatsen (met paddocks zelfs!) zijn voor paarden. Mijn vriendin heeft haar paardje nog maar een paar maand, en heeft nog geen echt lange tochten gemaakt.

Nou vroegen wij ons af waar die drenkplaatsen zitten. Wie o wie weet hier iets van?

Alvast bedankt!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:14

Ik ben zelf een aantal malen op de Veluwe geweest (Garderen, Kootwijk, Hoenderloo) maar heb nergens drenkplaatsen (met of zonder paddocks) gezien. Wel zijn er restaurantjes e.d. waar je je paard kunt stallen, laten drinken en zelf even plassen en eten en drinken.
Koop anders de Veluwe Trail gids, daar staat een heleboel nuttige info in.
Verkrijgbaar bij de VVV.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:01

Ben ook veel op de veluwe geweest en geen drinkplaatsen gezien. Het handigste is idd bij de restaurantjes - die staan trouwens ook vermeld op de achterkant van de gewone ruiterkaarten die je bij de VVV kunt kopen (0,50 of 1 euro).
Je ziet wel waterbassins oid: dat zijn van die inhammen langs de paden waar het overtollige regenwater inloopt - maar dit is geen vers water. Ook heb je een soort klein vennetje bij bijv. de Ermelose hei - maar om te drinken zou ik dit niet zo gauw doen. In de herfst is het niet zo warm en kan je paard vaak langer zonder water als je niet te gek rijdt. Bij de restaurantjes kan je proberen of je paard wil drinken - die van mij vertikt het meestal...
Het is wel handig als je een kompas (kinderkompas) meeneemt. Als je weet waar het noorden is, kan je dit op je ruiterkaart leggen en weet je welke kant je op moet. Soms sta je bijv. bij een kruispunt met alleen bospadennamen en dan kan het wel eens lastig zijn....Spreek uit ervaring en van de wandelaars/fietsers moet je het niet hebben...

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 08:12

Super! Bedankt!