Tot wanneer boett omlaten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Tot wanneer boett omlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 12:08

De titel zegt het eigenlijk al, maar tot hoelang laten jullie de Boett deken om bij jullie eczeempaarden?

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:42

dat vroeg ik mij ook al af. Ik denk dat wanneer het onder de 10à14 graden is dat ik dat toch ga aflaten. Dan krijgt hij zijn andere deken op. Op stal heb ik het al enkele keren afgelaten en volgens mij heeft hij er geen last meer van. Ik heb hem ook al een keertje in de wei gezet zonder deken (toen was het wel fris) en hij had geen last ervan. Dus wanneer het wat kouder wordt laat ik ze gewoon af hoor. Ik denk binnen een week misschien 2

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:33

beste kun je toch tot eind september wacten en misschien zelfs begin october
de culicoïdes(die rotmugjes)zijn actief in de periode maart april tot october

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 15:44

Houd nu nog maar even op, je hebt grote kans dat als je hem nu afhaalt dat hij begint te schuren omdat die mugjes nog niet weg zijn.
Ik zou zeker nog een maandje a anderhalve maand wachten.

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 18:04

Hoe doen jullie dat dan? De deken op stal dus gewoon ophouden? En een andere deken er dan overheen voor wat warmte en om de wintervacht tegen te houden?

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 18:39

Gewoon oplaten en 's avonds een iets dikkere deken eroverheen doen of 's avonds met donker er pas afhalen en een andere (dikkere) deken omdoen.
Die mugjes leven langer dan je denkt Schijnheilig

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 18:40

Sugarmiss schreef:
Gewoon oplaten en 's avonds een iets dikkere deken eroverheen doen of 's avonds met donker er pas afhalen en een andere (dikkere) deken omdoen.
Die mugjes leven langer dan je denkt Schijnheilig


Oke, bedankt

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:31

Ik heb hem even af moeten doen bij onze pony omdat haar dochter de deken kapot heeft getrokken , dus hij moet gemaakt worden.
Ze heeft hem nu een paar dagen af maar ze is ook alweer aan het schuren Huilen .......een deel van haar staart is alweer afgeschuurd.......terwijl ze dit jaar voor het eerst "staart en manen" had Huilen
Ik laat de deken toch zeker tot eind oktober op.

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 17:44

Jammer joh, van haar manen en staart.

Ik laat hem idd zeker nog wat langer op.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:35

Vorig jaar heeft Samira haar Boett-deken opgehad tot ergens eind september. Nu staat ze al zonder, omdat ze dat ding gesloopt heeft met de hulp van een tak, er zit een grote scheur in en daardoor blijft het niet meer liggen. Ze blijft de rest van de zomer zonder staan, ik koop pas in de lente een nieuw deken denk ik, want tegen dat ik dat vanuit Nederland hier (België) heb, is het niet echt meer de moeite.

Ik heb de indruk dat ze dit jaar minder last van haar zomereczeem gehad heeft dan de vorige jaren; iemand met dezelfde ervaring??

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:08

Vorig jaar tot oktober omgelaten. Andrew schuurt nu zodra ik hem een uur of meer af heb in de wei (kan niet rijden vanwege spat) en hem op stal niet gelijk weer op doe. Als het erg veel regent en afkoelt, dan gooi ik er een ongevoerde ademende regendeken overheen...