Wat is jouw ideale paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:23

Mijn ideale paard is in ieder geval ruim boven de 1.70m schimmel chique fijn maar toch ook wel heel stoer en imponerend.
Fijn hoofdje met een goed stel hersens dus slim meewerkend, meedenkend, graag willen leren, altijd in is voor leuke dingen, cool in zijn hoofd maar niet doods en betrouwbaar maar wel pittig.
En natuurlijk dressuur aanleg.

En ja ik heb dit allemaal in mijn paard gevonden, heb hem op geluk gekocht toen hij bijna een jaar was eigenlijk op zijn papier en op zijn gezichtsuitdrukking.
Maar nu is mijn veulen toch een schimmelhengst van 1.75m geworden met precies de juiste dingen als ik zoek in een paard.
Lekker fel, wel betrouwbaar, slim, werktgraag mee, denkt ook mee (soms wat teveel), is altijd in voor nieuwe en leuke dingen en laat zich door niets of niemand gek maken maar is ook geen doorsnee makelijk paard om te rijden.
En verder is het een vreselijke knuffel.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:30

mijne is een arabische volbloed van 1.68m die looplust heeft, eenkennig, geschikt om mee buiten te rijden (ook alleen), geschikt is voor dressuur en springen. kleur: zweetvos of zwart. En anders donkerbruin. en met bles uiteraard.

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:49

mijn ideale paard is mijn vorige pony alleen dan zo een 30 à 40 cm hoger Haha!... lief, betrouwbaar, volgzaam en een OK dan! band met hem Haha! hoe mijn huidige pony is weet ik nog niet, we kennen elkaar nog niet, maar het was wel Lovers op het 1e gezicht. hoop dat ik net zo een band krijg als met Lucky

Tancreda4

Berichten: 24036
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:35

Zwart
Witte aftekeningen, 4 hoge witte benen.
Rond 1.65, lekker stevig gebouwd. Richting het tuigachtige, leuke ramshoofd, heel rustig, braaf, en niet schrikkerig. Lekekr rustige knol dus voor buitenritje!!!!!!!!!!!

Of zo'n mooie palomino, mooi donker goud, witte manen, mooi blesje erbij, 4 hoge witte voetjes, niet te groot, en ook lief rustig en braaf om recreatief op te hobbelen.

Wel af en toe een sprongetje kunnen maken, of een beetje dresuur oefeningentjes doen, maar hoofdzakelijk rustige buitenritjes.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:40

Mijn droom paard is donkerbruin of zwart, ongeveer 1m65 hoog, is lief, redelijk goed te poetsen en op te zadelen. Met rijden, hoeft hij/zij niet super braaf te zijn, maar het paard moet wel begrijpen wanneer het serieus wordt. *LOL*

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:09

ASSIE!!! Haha! (hint aan surferken42 Vriendjes zijn? )

surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgië, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:45

wil je een bloemeke van mij schat? Knipoog
Assie ziet jou eva graag als mij en zou haar nie kunnen missen. Lachen
She is very happy with you and me en ze zou isaura nie kunnen misssen.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 11:06

waarom snappen mannen nooit hints, Nagelbijten / Gniffelen lol, tnx surfieman of me Ach gut

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 11:14

Mijn ideale paard zijn toch m'n eigen paardjes.
Mick zowel met rijden als met poetsen.. als eigenlijk met alles...
Het is een perfect leer paard, maar voor de wat gevorderde ruiter toch een uitdaging...
verder is ie gewoon braaf, je kunt vrijwel alles met hem doen...

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:26

Zonder dat gesukkel met zijn beentjes (het is de laatste 2 maanden op en af en wordt er wat verdrietig van, mijn schatje heeft steeds pijn Huilen ) zou Arsen voor mij ideaal zijn. Hij vergeeft mij al mijn fouten, is mooi om te zien (leuke bijkomstigheid maar niet belangrijk), vindt alles wat nieuw is prachtig, leergierig en een zeer trouw karakter met wat ondeugende trekjes!
Vooral het feit dat hij mij mun fouten vergeeft is erg belangrijk, hij moet alles nog leren maar ik ook.
Denk niet dat hij ergens ooit ergens heel erg goed in wordt maar kan met hem dressuurrijden, springen, naar buiten en ben hem nu aan het beleren voor de koets. Het ideale recreatiepaard voor mij dus......

Naira
Berichten: 65
Geregistreerd: 20-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:33

Mijn ideale paard.....tsja.....het belangrijkste vind ik gewoon een fijn karakter: lief, leergierig, knuffelig, nieuwsgierig en in voor wat fun Haha!. En of dat nou een shet of een shire is...het gaat toch vooral om de band met je paard.
Maaaaar...als we dan op uiterlijk afgaan Schijnheilig Dan ga ik toch voor een mooie andalusische hengst.....Als ik de foto's van Piripo of Licor hier op bokt zie....tsja..daar ga ik echt van kwijlen Vingers aflikken Pling

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:20

Mijn ideale paard...ONZE FONS! Haha!

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:50

Mowtje schreef:
Het ideale paard is: het paard waar jij je gelukkig mee voelt OK dan!


nee het paard dat zich gelukkig bij JOU voelt..
Ik ben gelukkig met ieder paardje

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:14

het karakter van mijn eigen pony in het lichaam van een e-pony die ik een tijdje gereden heb.. dat was gewoon de perfecte maat, een superlief koppie en heeerlijke gangen Kwijl
ik zou hem trouwens ook zo kopen als Evita er niet was geweest.. dat was echt een fijne pony! leuk karakter had ie ook.. maar Evita is nog altijd liever Lachen jammer alleen dat Evita niet zo'n knuffel is

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 18:21

MIlkshake alleen dan in het groot Haha! ( MIlkshake loopt onder Robin beekink in het EK team) Ik heb een tijdje op hem gereden en wedstrijden gereden Haha!

surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgië, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:55

een boeket mischien dan Astragirl?

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:32

Lief, eigenwijs, lekker eigen willetje en sterk karakter.... en mijn maatje......

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:41

Ik heb mijn ideale paard al op stal staan: lief, werkwillig, geduldig, 100% verkeersmak, betrouwbaar en altijd bereid om iets nieuws te leren Lovers !

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:40

Palermo is zo'n beetje mijn ideale paard.
Ze is eerlijk, werklustig en superbraaf.
Tegelijkertijd is ze dat onzekere achter je kruipende 3 jarige meissie wat afentoe weleens ondeugend kan zijn, mensen in de maling neemt Haha! en afentoe geen zin heeft.

Ze zou me nooit met opzet eraf proberen te gooien, nooit met opzet gemeen of gevaarlijk naar mij of anderen doen.
Zit gewoon geen kwaad in.

Natuurlijk is ze weleens opstandig maar dat ben ik ook weleens.
En 9 van de 10 keer is dat dus omdat ze iets moeilijk vindt of niet snapt...dus kan ik haar ook eigenlijk niet kwalijk nemen.

Ik ga nog steeds met veel plezier naar haar toe, geniet iedere keer als ik haar snoet zie weer, maak me vreselijk bezorgt om dingen die anders aan haar zijn dan normaal, ze is een beetje mijn oefenkindje Lovers

En dat maakt haar gewoon helemaal ideaal.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:43

Barbiano met een sterker achterbeen.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:48

mijn lieve whisje ik heb veel van haar geleerd en zo n super karakter

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 00:13

mijn ideale paard... hmm di heb ik! buddy *LOL*

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 08:49

Een vrolijk sociaal lief paard, niet al te groot, heb toch een beetje hoogtevrees ofzow, zo tussen de 1,63-1,68.
Wel groot tonend, en stevig, vierkant model, veel front, ik hou ervan iets voor me te hebben.
Een sprekend edel hoofdje, niet te fijn, wel krachtig.
Braaf buiten, dressuren, afentoe een klein sprongetje, fijn te rijden maar niet te licht, wel een beetje kracht.
En stel mooie hoeven, geen platvoeten of te hoog staand ofzow.
Qua kleur een zweetvos, koffievos, of bont, schimmel vind ik ook mooi maar dat lijkt me lastig om mooi te houden Tong uitsteken
En een snebje vind ik wel grappig of een mooie karakteristieke bles.

In het algemeen hou ik van wat barokke paarden.

toevoeging:
ohw en het liefst een merrie Tong uitsteken
Geen pismerrie maar een lieve mutsige merrie, een maatje.
Omdat ik meer voor merries val en graag ook eens een veulentje zou willen fokken.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 10:16

Mijn eigen Haha!

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:35

mijn droom paard

is een pikzwarte hengst geen aftekeningen
hij moet een beetje een pittig karakter hebben
ik zie het echt al helemaal voor me Tong uitsteken