transporten naar italie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:42

dus ook van de dieren die naar een WK moeten(ofzo)??of is dat weer anders?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 23:36

Soxje schreef:
Nou Stef, mijn tinkertje, zoals jij haar zo petieterig omschrijft, is met privétransport gekomen, ze kwam kwik en vief de wagen uit en dat is heel wat anders dan bij slachttransporten. Paarden van en naar amerika is ook heel wat anders dan paarden die bijv. hierheen komen uit Polen.
Ik ben dus tegen internationaal transport van levende dieren.


Petieterig???? Haha!

Lekker dubbel. Je bent tegen internationaal transport van levende dieren (eigen woorden) maar met de tinkers via prive transport, en amerikaans transport is allemaal anders.

Ik denk trouwens wel dat ik begrijp wat je bedoelt, je formuleert het alleen een beetje banketstaaf Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 01:41

Ik bedoel slachttransporten via wegvervoer. Paarden in het algemeen via privévervoer hebben het dacht ik een stuk beter, daar wordt flink voor betaald en het zou niet best zijn als de dieren uitgeput en gestresst aan zouden komen. Ook vervoer via luchttransport is niet te vergelijken, de dieren hebben daar constant begeleiding. Ik bedoel dus te zeggen dat ik alle internationale transporten met levende slachtdieren afkeur. Ik formuleer het dacht ik niet onbegrijpelijk, een goed verstaander heeft trouwens maar een half woord nodig Knipoog Knipoog

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:15

haha owkeej Haha!.....ik ben het er aan de ene kant wel mee eens maar aan de andere kant niet...het is voor de dieren waarschijnlijk niet zo prettig maar volgens mij heb ik op het nieuws wel gezien dat er in nederland hele strenge regels daarover zijn toch?om de 3 uur water enzo??En dat geld voor mij ook voor de boeren in nederland!als je ziet aan hoeveel welzijns regels die zich moeten houden en dan in de boeren bladen ziet hoe het er in argenitnie aan toe gaat!de dieren die vervoerd worden hebben een dag leed(niet dat dat niet erg is hoor!!)maar er zijn nog steeds andere dieren die hun hele leven leed hebben!

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:25

ik weet alleen dat kennisen van me vandeweek een paard op trandsport naar italie gezet hebben en dat die met het vliegtuig is gegaan

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 20:22

Er zullen in Nederland best wel strenge regels zijn en er zullen ook chauffeurs zijn die het goed met de dieren voorhebben. Maar als ik bijvoorbeeld die grote vrachtwagens zie met 2 of 3 hoge rijen varkens voor het buitendland, voor de parmahammen.... Ik ben echt benieuwd hoe ze die beesten water geven. Het lijkt mij sterk dat de chauffeur en zijn bijrijder met emmertjes water langs die 150, 200 ?? varkens gaan.
En ruitje, in andere landen is het vaak nog erger, dat weten we denk ik allemaal, maar we kunnen ons niet het dierenleed van de héle wereld aantrekken. Wij kunnen wel meedenken en soms een beetje meebeslissen (als je mag stemmen met de 2e Kamerverkiezingen), lid worden van de dierenbescherming etc. Je hebt ook gelijk dat de boeren zich aan veel wlzijnsregels moeten houden, gelukkig wel in deze moderne tijd. En nog steeds blijven er slechte toestanden bestaan. Ik ben ook tegenstander van kistkalveren, varkensmesterijen en legbatterijen. Het enige wat ik echter doe is geen kalfsvlees meer kopen en alleen scharreleieren eten. Ik heb geprobeerd vegetariër te worden maar dat lukt me dus niet.
Dat paard van die kennissen van floortje01 is trouwens vast niet voor de slacht naar Italie gegaan Knipoog

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 23:51

De films van de dierenbescherming spreken boekdelen zou ik zeggen. Ze voeren niet voor niets nog steeds actie tegen die transporten.
De ergste dingen die zo een paard mee kan maken gebeuren op zo een reis. Als het paard pech heeft wordt het voor de invoer nog verminkt zodat het als slachtpaard het land in gaat, dat scheelt belasting. Dit vertelde een medewerkster van de dierenbescherming mij eens.
Paarden worden op de markt verhandeld en dan op transport gezet.
Helaas heb ik bij de slacht van verschillende paarden van de manege aanwezig moeten zijn, maar ik wist zeker dat ze dood waren.

Wat betreft het eten van paardenvlees, ik wilde dat er meer mensen in nederland paard aten, dan hoefden er niet zoveel op transport.