[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:05

Ik hoef ook niet te slowfeeden maar moet wel een net hebben voor in een frame ipv mijn staaldraad voor in de kuip zodat het hooi minder snel weg waait. Zoek dus of een heel groot hooinet die ik uit elkaar moet halen of een soort afdeknet met grotere gaten. Ben ook al aan het kijken naar tennisnet of doelnetten. Zijn alleen erg duur.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:19

keat schreef:
Ik hoef ook niet te slowfeeden maar moet wel een net hebben voor in een frame ipv mijn staaldraad voor in de kuip zodat het hooi minder snel weg waait. Zoek dus of een heel groot hooinet die ik uit elkaar moet halen of een soort afdeknet met grotere gaten. Ben ook al aan het kijken naar tennisnet of doelnetten. Zijn alleen erg duur.


Dan kun je nog beter kijken naar zo'n net wat je over een aanhanger heen kunt spannen, denk dat je daar dan meer aan hebt.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:39

keat schreef:
Ik hoef ook niet te slowfeeden maar moet wel een net hebben voor in een frame ipv mijn staaldraad voor in de kuip zodat het hooi minder snel weg waait. Zoek dus of een heel groot hooinet die ik uit elkaar moet halen of een soort afdeknet met grotere gaten. Ben ook al aan het kijken naar tennisnet of doelnetten. Zijn alleen erg duur.

Boven 5x5/6x6 waait de wind er zo makkelijk doorheen dat je hooi er uit waait of de paarden trekken er zo grote plukken uit dat elke keer ruim de helft wegwaait.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:45

keat schreef:
Ik hoef ook niet te slowfeeden maar moet wel een net hebben voor in een frame ipv mijn staaldraad voor in de kuip zodat het hooi minder snel weg waait. Zoek dus of een heel groot hooinet die ik uit elkaar moet halen of een soort afdeknet met grotere gaten. Ben ook al aan het kijken naar tennisnet of doelnetten. Zijn alleen erg duur.

Maar je zit nu wel in het topic over slowfeeders :+ . De meesten hier zullen geen ervaring hebben met de netten die jij zoekt.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 15:54

keat schreef:
Ik hoef ook niet te slowfeeden maar moet wel een net hebben voor in een frame ipv mijn staaldraad voor in de kuip zodat het hooi minder snel weg waait. Zoek dus of een heel groot hooinet die ik uit elkaar moet halen of een soort afdeknet met grotere gaten. Ben ook al aan het kijken naar tennisnet of doelnetten. Zijn alleen erg duur.


Ik heb deze voor mn frame en zelf een aantal gaten door midden gesneden en dichtgebrand voor grotere mazen.

https://www.cavalo.nl/s-owfeeder-voeder ... 40x40.html

Bij nedlandic kan je ze op maat maken. Cavalo misschien ook wel.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:30

Ik ben er zojuist achter gekomen wat "jullie" toch altijd allemaal bedoelen als jullie het over "steigerbuizen" hebben.....

Ik snapte er steeds niets van.... ik dachts steeds "huh? Er zitten toch niet echt buizen aan van die steigers in het water?!" :o

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:45

Jotoma schreef:
keat schreef:
Ik hoef ook niet te slowfeeden maar moet wel een net hebben voor in een frame ipv mijn staaldraad voor in de kuip zodat het hooi minder snel weg waait. Zoek dus of een heel groot hooinet die ik uit elkaar moet halen of een soort afdeknet met grotere gaten. Ben ook al aan het kijken naar tennisnet of doelnetten. Zijn alleen erg duur.


Ik heb deze voor mn frame en zelf een aantal gaten door midden gesneden en dichtgebrand voor grotere mazen.

https://www.cavalo.nl/s-owfeeder-voeder ... 40x40.html

Bij nedlandic kan je ze op maat maken. Cavalo misschien ook wel.


Dankje!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:51

Ik heb overigens geen problemen met dat t er uit waait. Maar hier gaan er hele plakken stro en een pak hooi per keer erin. Niet losgeschudt oid.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:09

Maartje1990 schreef:
Ik ben er zojuist achter gekomen wat "jullie" toch altijd allemaal bedoelen als jullie het over "steigerbuizen" hebben.....

Ik snapte er steeds niets van.... ik dachts steeds "huh? Er zitten toch niet echt buizen aan van die steigers in het water?!" :o


_O-

Zo snapte ik nooit dat steigerhout slecht hout was want t moest toch juist stevig hardhout zijn aan de waterkant. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:55

Roos_M schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik ben er zojuist achter gekomen wat "jullie" toch altijd allemaal bedoelen als jullie het over "steigerbuizen" hebben.....

Ik snapte er steeds niets van.... ik dachts steeds "huh? Er zitten toch niet echt buizen aan van die steigers in het water?!" :o


_O-

Zo snapte ik nooit dat steigerhout slecht hout was want t moest toch juist stevig hardhout zijn aan de waterkant. :')

(Het kwartje van steigerhout viel bij mij pas toen ik hoorde dat er een soort van beton/cement laag op zat (door de bouw waar de steigers gebruikt werden) wat de planken uitermate geschikt maakte om verder onbehandeld buiten te laten. Beitsen is dus niet nodig :D )!

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:01

Ik ben opzoek naar een bak.
De goedkoopste die ik kan vinden is deze:
http://www.kruizinga.nl/stapelbak+kunst ... -1342-300/
€80 incl btw en dan komen er nog €40 aan bezorgkosten bij. Dit vind ik gewoon te duur

In mijn omgeving (heemskerk) kan ik geen bak vinden.. Weet iemand nog iets?

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:13

Voor nieuw is dit niet eens een gekke prijs. Persoonlijk zou ik 2e hands zoeken.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:33

DubbelDun schreef:
Voor nieuw is dit niet eens een gekke prijs. Persoonlijk zou ik 2e hands zoeken.


Klopt, ik heb er een van een koikweker over kunnen nemen met wat schade aan de bovenrand voor 20 euro. Nu nog een passend frame want hij is net een maatje kleiner dan het IBC vat.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 07:18


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:43

xRiiannex schreef:
Hoe maak je een frame die niet te veel lawaai maakt? Paard zijn paddock staat precies naast de bak dus mag niet teveel lawaai maken.

Mijn idee was om hier 1 mat van te kopen:
http://www.hornbach.nl/shop/Deurmat-rubber-noppen-zwart-40-x-60-cm/7008921/artikel.html?origin=%7Badtype%7D&WT.mc_id=nl14a999&WT.srch=1

En dan het midden eruit knippen en daar de aanhangernet van de action te bevestigen.
Dat de mat zorgt als rand.
Dit maak ik vast zoals iedereen het doet in het topic.


Lijkt me totaal niet werken, word zo slap als een vaatdoek en houd geen vorm.

Mijn frame maakt eigenlijk nauwelijks herrie, valt me reuze mee. Misschien dat dat komt omdat het net/touw er echt omheen gaat?

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:47

Neem een tuinslang en snijdt die langs de lange kant open, vouw die om de rand en maak hem vast met duct-tape. Hier werkt het iig goed :)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:49

@rianne: dat is idd te slap. Bij mij werkte t voor geen meter. Maar ik gebruikte het in een speciekuip, zelf gaten erin maken en dat ging omkrullen met eten.

Als je onbeperkt voert kan steigerbuis wel, want dan zal er niet zo gauw gefrustreerd aan getrokken worden omdat er geen enorme honger is. Maar als die er wel zijn gaat t frame omhoog en botst tegen de bovenste bevestiging vd kettinkjes en dat maakt dan even geluid.

Maar de tuinslag zoals genoemd door dd is daarvoor een goeie. Voor steigerbuis kan je speciaal schuim meebestellen.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:58

Hier maakt het frame volgens mij alleen geluid als ik m helemaal vol heb en de buis tegen de bovenste ringen aankomt. Als het lager zit raakt die dat niet. (Ik heb verder geen kettinfen maar touwen gebruikt)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:24

xRiiannex schreef:
Hoe maak je een frame die niet te veel lawaai maakt? Paard zijn paddock staat precies naast de bak dus mag niet teveel lawaai maken.

Mijn idee was om hier 1 mat van te kopen:
http://www.hornbach.nl/shop/Deurmat-rubber-noppen-zwart-40-x-60-cm/7008921/artikel.html?origin=%7Badtype%7D&WT.mc_id=nl14a999&WT.srch=1

En dan het midden eruit knippen en daar de aanhangernet van de action te bevestigen.
Dat de mat zorgt als rand.
Dit maak ik vast zoals iedereen het doet in het topic.

Aangezien het om een mat van 40x60 gaat zal je een speciekuip hebben? Dan maakt het allemaal sowieso niet zo'n herrie. Ik heb een (zwaar) houten frame en dat maakt ook weinig herrie, zal in een speciekuip ook goed werken lijkt me.

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:49

GDG schreef:
xRiiannex schreef:
Hoe maak je een frame die niet te veel lawaai maakt? Paard zijn paddock staat precies naast de bak dus mag niet teveel lawaai maken.

Mijn idee was om hier 1 mat van te kopen:
http://www.hornbach.nl/shop/Deurmat-rubber-noppen-zwart-40-x-60-cm/7008921/artikel.html?origin=%7Badtype%7D&WT.mc_id=nl14a999&WT.srch=1

En dan het midden eruit knippen en daar de aanhangernet van de action te bevestigen.
Dat de mat zorgt als rand.
Dit maak ik vast zoals iedereen het doet in het topic.

Aangezien het om een mat van 40x60 gaat zal je een speciekuip hebben? Dan maakt het allemaal sowieso niet zo'n herrie. Ik heb een (zwaar) houten frame en dat maakt ook weinig herrie, zal in een speciekuip ook goed werken lijkt me.


Nee een grote bak, ik bedoel deze mat dan als rand (knippen om de rand langer te maken). En in het midden een aanhangernet van de action

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:53

Dat is dus niet vormvast (en zonde van de dure mat :D )

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:52

Hallo!

Vandaag heb ik een slowfeeder gekocht. XL maat. Wel met 3x3 cm gaatjes. Een andere hadden ze niet.

Hoe kan ik deze het beste ophangen? Hij heeft in 2 v.d. 4 hoeken een lusje van stof.

Groet Yenni.

Jet_Joey
Berichten: 255
Geregistreerd: 15-09-08
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 19:42

Vraagje
Heb een heel stuk door dit topic gebladerd maar toch niet gevonden wat ik zocht.
Ik heb in mijn stal een groot hooinet met kleine mazen. Toch niet helemaal tevreden met het resultaat. Er ligt dagelijks zoveel hooi tussen mijn vlas dat het een bende wordt. Ook op de plek onder het net hoopt zich vanalles op.
Wie heeft er een voorbeeld foto of idee voor handig hooi voeren in de stal. Oja....moet wel makkelijk te vullen en sluitrn zijn anders wil de stalhouder het niet doen...
Bedankt!

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:56

Hoe hoog hebben jullie het net hangen? Die van mij hangt aan de bovenste balk van het hek, die zal denk ik zo'n 1.50 hoog zijn.

Helaas gaat meneer maaien met z'n been en daardoor zitten er al 3 gaten in het net.

Hoe hoog zou je het dan moeten hangen dat dat niet lukt? Heb zelf niet zoveel mogelijkheden wamt hij staat 24/7 buiten en er is allen nog een boom maar weet niet of dat handig is om het daar aan op te hangen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:54

Jet_Joey schreef:
Vraagje
Heb een heel stuk door dit topic gebladerd maar toch niet gevonden wat ik zocht.
Ik heb in mijn stal een groot hooinet met kleine mazen. Toch niet helemaal tevreden met het resultaat. Er ligt dagelijks zoveel hooi tussen mijn vlas dat het een bende wordt. Ook op de plek onder het net hoopt zich vanalles op.
Wie heeft er een voorbeeld foto of idee voor handig hooi voeren in de stal. Oja....moet wel makkelijk te vullen en sluitrn zijn anders wil de stalhouder het niet doen...
Bedankt!


Tip: als je naar de eerste pagina van dit topic gaat en dan in de adresbalk &if=1 achter het adres plakt zie je enkel de (berichten met) foto's van dit topic. Dat maakt het zoeken naar een foto wat makkelijker :P .