[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:09

Heb net de netten voort eerst over elkaar heen gedaan. Pony's waren er niet blij mee }:) maar met vullen werd het ook rot.
Dit is een 3,5 cm maas als het goed is. Echt grotere mazen heb ik wel gevonden maar weet niet of dat echt nut heeft als ik die over elkaar doe.

Het liefst heb ik een net met een flink kleinere maas, 2 cm ofzo. Maar ben die nog niet tegen gekomen (alleen die voor tegen de wand ).
Dit systeem werkt verder wel heel fijn, ik kan hooi klaar zetten voor als iemand anders eens moet voeren. Die hoeft dan alleen net in de bak te doen en even vast te haken (zit een karbijnhaak aan het net en een ring op de bodem van de bak).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:12

Dennis schreef:
Ik zoek een heel klein mazig net wat je meteen touwtje (zoals een ouderwets net) dicht kan knopen.
Ik heb nu de EJ netten. Van ellende 2 over elkaar naar dat werk niet naar mijn zin.
Ik wil niet metlos hooi naar dr paddock moeten lopen omdat het hier altijd waait en ik anders meer hooi op mn erf dan in de bak heb liggen. Ook in een ton mee nemen werk niet fijn.
Hiervan heb ik er 2 staan.
[ [url=m/r7OT1h.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat noem je fijnmazig? Equiculinair heeft fijne netten met zo'n touwtje mt maas 3x3cm

Bij barefoot nederland (geen barefoot product) kun je maas 2x2cm kopen goede prijs kwaliteit maar in principe moet je daar zelf even een hooinet/zak van maken. Maar voor een tientje extra wordt t gemaakt.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:05

@ Jotoma: hoe gaat het nu met die steigerbuizen? Blijft het goed zitten of laat het nog steeds los op de hoeken?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:56

Ninx schreef:
@ Jotoma: hoe gaat het nu met die steigerbuizen? Blijft het goed zitten of laat het nog steeds los op de hoeken?


ps: hoeveel was je nou precies kwijt?

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:44

Wij hebben het met de hand aangedraaid en nu zit het heel stevig vast. Heeft helemaal niet meer losgelaten.
Ik was 55,- euro kwijt voor 4 buizen, 4 koppelstukken en verzendkosten. Ik heb vorige week nog 2 enkele netten gekocht bij cavalo van 100x100cm voor 12,95 per stuk en die passen er precies in. Draad heeft een doorsnede van 6mm en mazen van 4cm. Erg tevreden over!

tamary

Berichten: 29150
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 21:46

Dennis schreef:
Heb net de netten voort eerst over elkaar heen gedaan. Pony's waren er niet blij mee }:) maar met vullen werd het ook rot.
Dit is een 3,5 cm maas als het goed is. Echt grotere mazen heb ik wel gevonden maar weet niet of dat echt nut heeft als ik die over elkaar doe.

Het liefst heb ik een net met een flink kleinere maas, 2 cm ofzo. Maar ben die nog niet tegen gekomen (alleen die voor tegen de wand ).
Dit systeem werkt verder wel heel fijn, ik kan hooi klaar zetten voor als iemand anders eens moet voeren. Die hoeft dan alleen net in de bak te doen en even vast te haken (zit een karbijnhaak aan het net en een ring op de bodem van de bak).

Deze zoek je :
https://www.parellproducts.com/elim-a-net-pony.html
2.5cm maas, al zijn deze netten wel wat kleiner dan je huidige netten. Maat net en maat maas is afhankelijk van maat pony bij deze fabrikant. Je zal dus meer netten nodig hebben.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:45

Top! Morgen ff verder naar kijken.

Ik voer nu 2x 2 niet helemaal volle netten op een dag en als ze ook op t land staan 1x 2 hele volle netten. Voor 5 shetten. Meer netten is niet echt een probleem, er kunnen er ook 2 in 1 bak als het moet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:51

Ninx schreef:
Ninx schreef:
@ Jotoma: hoe gaat het nu met die steigerbuizen? Blijft het goed zitten of laat het nog steeds los op de hoeken?


ps: hoeveel was je nou precies kwijt?



Ik heb er 4 besteld (dus voor 4 slowfeeders) en was €95 kwijt incl. verzenden want dat was tot begin april gratis. Het pakket ligt nog in de gang tot we verhuisd zijn, maar alleen til ik het pakket niet op, zo zwaar :7

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 23:06

Van mij is idd incl 25,- verzenden :)
Weegt 9 kilo, dus dat maal vier weegt idd behoorlijk wat!

criollo_yess

Berichten: 1067
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:18

Dennis schreef:
Heb net de netten voort eerst over elkaar heen gedaan. Pony's waren er niet blij mee }:) maar met vullen werd het ook rot.
Dit is een 3,5 cm maas als het goed is. Echt grotere mazen heb ik wel gevonden maar weet niet of dat echt nut heeft als ik die over elkaar doe.

Het liefst heb ik een net met een flink kleinere maas, 2 cm ofzo. Maar ben die nog niet tegen gekomen (alleen die voor tegen de wand ).
Dit systeem werkt verder wel heel fijn, ik kan hooi klaar zetten voor als iemand anders eens moet voeren. Die hoeft dan alleen net in de bak te doen en even vast te haken (zit een karbijnhaak aan het net en een ring op de bodem van de bak).


Dennis, ik heb voor mijn sloop-shet al een tijd een net van equiculinair in gebruik. Dat is niet geknoopt en heeft geen ijzeren ringetjes. Een net met knopen is voor een pony makkelijker te slopen, want als ze willen, zetten ze de tanden om de knoop en hebben veel houvast om aan het net te rukken. Mijn ervaring met ijzeren ringetjes is dat ze vroeg of laat kapot gaan. Het net van equiculinair is weliswaar met minimaal maas 3x3, maar is oersterk en in verschillende groottes te verkrijgen. https://equiculinair.nl/slowfeeder-hooi ... mall.html#

mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt
wat de wolf wint aan terrein, verliezen onze paarden in welzijn

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:25

De netten die ik nu heb gaan al zeker 5 jaar mee. En zijn nog heel, dus heb geen slopers ;) .
Het mag alleen nog lastiger voor ze worden omdat ze allemaal veel te dik zijn.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

criollo_yess

Berichten: 1067
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:41

Dennis schreef:
De netten die ik nu heb gaan al zeker 5 jaar mee. En zijn nog heel, dus heb geen slopers ;) .
Het mag alleen nog lastiger voor ze worden omdat ze allemaal veel te dik zijn.


Ik heb voor in de IB bak trouwens ook nog een hele grote, die zit met de 4 hoeken vast in de bak met karabijnhaken. Is er makkelijk uit te nemen en heeft een enorme vulopening met een goede, makkelijke sluiting (rijgsysteem). Ook deze is van zeer goede kwaliteit, degelijk gemaakt, nog steeds helemaal heel. Wel ook 3x3 maas. http://www.zeldenrusthaystack.nl/a-4447 ... 150x140cm/

mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt
wat de wolf wint aan terrein, verliezen onze paarden in welzijn

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:26

Dennis schreef:
Top! Morgen ff verder naar kijken.

Ik voer nu 2x 2 niet helemaal volle netten op een dag en als ze ook op t land staan 1x 2 hele volle netten. Voor 5 shetten. Meer netten is niet echt een probleem, er kunnen er ook 2 in 1 bak als het moet.


Barefoot nederland (www.barefoot-saddle.nl en dan kassakoopjes) is ook knooploos. En 2x2cm doe er hier al een paar seizoenen

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Coentjuh

Berichten: 9841
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:21

Ik voer nu 2 weken hooi in netten met een 3x3 maas 's avonds. ('s ochtends krijgen ze de 5x5 maas)

3x3: De mazen zijn erg klein, dus elke avond trek ik er een aantal plukjes uit om ze een beetje te helpen, ook nog een plukkie hooi er naast. Toch zijn de hooinetten in de ochtend niet helemaal leeg (halfvol zelfs!) en zitten ze soms te wachten totdat ze de 'makkelijke' maas krijgen. -O- Heeft het gewoon nog wat meer tijd nodig voordat ze het beter doorkrijgen? Hoe is dat bij jullie paarden gegaan? Hoelang moet ik ze nog 'verwennen' met de plukjes eruit trekken/hooi ernaast? (De 5x5 is een makkie voor ze..!)

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 23:39

Hier totaal geen moeite met 3x3cm 2x2 evenmin. Zou inderdaad die ander gewoon een tijd weglaten

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:16

suffie schreef:
Ik heb ook vandaag mijn bestelling geplaatst voor 3 IBC vaten, kon nog net zonder verzendkosten. Dank je wel nog voor de tip Jotoma!!


Welke maatvoering heb je gehanteerd?
Ik zie dat Jotoma voor de korte kanten 85 cm heeft, en hoeveel voor de lange kanten?
Anders moet ik even met meetlat naar stal en wilde nu maar zsm bestellen ;-)

Heb je het al binnen Suffie? En welke dikte heb jij genomen?

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:12

Ik heb 2x85, 2x105, 4 koppelingsstukken en 33,7mm in doorsnede.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:08

Jotoma schreef:
Ik heb 2x85, 2x105, 4 koppelingsstukken en 33,7mm in doorsnede.


Thanks jotoma! Ik ga direct bestellen! Die vaten hebben standaard afmetingen toch?

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:41

Zijn allemaal kuubskisten dus je zou denken van wel...

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:46

Sorry, ik zie je berichtje nu pas, ben druk aan het klussen in mijn nieuwe huis :D

Ik heb de lengte van de buizen iets langer genomen, omdat ik heb gemerkt dat niet alle bakken even groot zijn...... Die te lang zijn kan ik zelf wel een paar cm korter maken met de slijptol. Volgens mij heb ik allemaal 90 en 110 besteld, wel allemaal dezelfde dikte als Jotoma.

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:59

Hoi bokkers,

Wegens verhuizing naar een all-in stal heb ik mijn zelfgebouwde slowfeeder niet meer nodig. Denken jullie dat er interesse in gaat zijn? Hij is namelijk niet heel eenvoudig verplaatsbaar, dat vergt wat mankracht en een aanhanger. De slowfeeder is nu zo'n anderhalf jaar oud en heeft hier en daar gebruikerssporen, maar is verder stevig en in goede staat. Wat zou een eventuele richtprijs kunnen zijn? Er zit voor 200 euro aan materiaal in.

Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:01

Hoeveel hooi past erin?

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:04

2,5 baal van een kilo of 15 als die er zo in stopt. Als je het hooi eerst los schut, dan wordt dat krap.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:07

Wat zijn de afmetingen van de bak (lxbxh)? En hoe hoog is de ruimte tussen de bak het het dakje? Wat voor buizen zitten er in het frame verwerkt (hoe dik)?
Laatst bijgewerkt door GDG op 13-05-17 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

koeien op de weg...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 14:07

Oke, dus hij is iets groter dan hij zo lijkt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony, Fayyah19, LauraDB, Linde_C, nick_en_ik, Rainer en 131 bezoekers