[INFO] Slowfeeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13731
Geregistreerd: 21-06-08

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:28

Ik zag vandaag deze langs komen op Facebook. Wellicht al bekend hier maar ik kon het nog niet. Iemand ervaring met deze feeder?
http://www.hay-hutch.co.uk/

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:09

Geen ervaring, maar zou hem ook niet willen hebben. Er wordt veel te veel mee gemorst. Het enige voordeel wat ik zie is dat het hooi niet nat wordt.

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:21

@ Dominique, voor mijn paarden heb ik ook een aanhangwagennet van de Action. Ik heb toen ook bij de Action touw op een klosje gekocht en hiermee heb ik de netten aan de zijkant dicht geregen en aan de bovenkant een touwtje gedaan zodat ik hem na het vullen dicht kan rijgen :)

Popstra
Berichten: 13731
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:43

DubbelDun schreef:
Geen ervaring, maar zou hem ook niet willen hebben. Er wordt veel te veel mee gemorst. Het enige voordeel wat ik zie is dat het hooi niet nat wordt.

Ja dat morsen viel mij inderdaad ook al op

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 01:50

rapido schreef:
Ik zag vandaag deze langs komen op Facebook. Wellicht al bekend hier maar ik kon het nog niet. Iemand ervaring met deze feeder?
http://www.hay-hutch.co.uk/


Ik heb daar ook een paar keer reclame van gezien, maar zit ook een beetje met het morsen, omdat ze op de paddock staan. Ik zou het proberen als ik het op een stuk steen kan plaatsen. Hoewel mn ervaring is, dat paarden veel zand meenemen als ze van paddock naar steen lopen en het alsnog vol zand ligt.

Idealer zou zijn als je bijv een ibc vat hebt en een kleiner huisje daarop omgekeerd. Dus dat je een rand van bijv 20cm overhoudt waarin het hooi kan vallen.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:03

Vandaag eindelijk onze bestelling van equiculinair binnen! Net voor om een frame, die heb ik er vandaag al omheen gedaan. Morgen de bak in orde maken.

Had volgens mij al een foto geplaatst van onze tijdelijke goedkope "slow"feeder. Nu eindelijk een de xlarge van equiculinair met maas 3 (beidde is maas 3)

Kan niet wachten tot morgen die bak vol is vindt onze huidige "worst" zo'n pokkewerk!

Afbeelding
Afbeelding

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 16:57

Afbeelding

Afbeelding

iemand hier ervaring mee?

vriendin van mij wil deze van oude regendekens gaan maken.. zou dat iets kunnen zijn? ik ben nogal sceptisch eerlijk gezegd..

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:45

Ik zie dat bij mijn paarden overal rondslingeren en ook in de modder etc of over een draad heen. Dus nee bij mij zou het niet werken

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:52

Hier wordt zoiets ook als voetbal gebruikt vrees ik. :=
Die gaat alle hoeken van de wei zien, of is het mogelijk hem op de een of andere manier vast te leggen?

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:15

Afbeelding er kunnen touwtjes door de lussen of met haken. zo op een plank bevestigen kan ook. ophangen natuurlijk ook.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:13

Lijkt me dat je dat daar indd mee kunt maken.

Hier isonze slowfeeder bak eindelijk klaar, ben zo blij. Eindelijk minder gedoe en werk.

Foto's zijn helaas s avond zonder licht gemaakt dis niet super.

Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:39

Oooeh karabijn haken.
Die gebruik ik niet (meer) bij paarden.
Zo'n 12 jaar geleden een paard gehad die een piercing in zijn wang probeerde te zetten met een karabijn haak.

Wel mooi gemaakt!
Ik ben nog opzoek naar een geschikt net voor mijn ibc vat.
echter hebben ze bij ons bij de action geen aanhanger netten meer liggen. -O-

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:22

Ik heb ook bewust de open kant richting de bak gedaan.

Ik heb mijn net dus van equiculinair je kunt gewoon emailen en de juiste maat en maas bestellen

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:02


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 00:09

Wij hebben al 4 jaar netten van ej. De grote en de XL. Ik vind ze erg sterk. Nu pas is de XL gesneuveld, maar wil nog een nieuwe halen. De kortingsdagen gelden ook nog tm morgen dacht ik.

Vullen, tja......Blijft een net om te vullen, maar past wel erg veel in, dus schuif er zo een aantal plakken in. Bij de XL past zelfs een klein baaltje als je je best doet.

Sanniejtjuh

Berichten: 1215
Geregistreerd: 11-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:50

Maartje1990 schreef:
Vandaag eindelijk onze bestelling van equiculinair binnen! Net voor om een frame, die heb ik er vandaag al omheen gedaan. Morgen de bak in orde maken.

Had volgens mij al een foto geplaatst van onze tijdelijke goedkope "slow"feeder. Nu eindelijk een de xlarge van equiculinair met maas 3 (beidde is maas 3)

Kan niet wachten tot morgen die bak vol is vindt onze huidige "worst" zo'n pokkewerk!

[ [url=m/IDWx20.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Om0YQj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb al tijdje niet meegelezen hier, maar ben ook weer op zoek naar nieuw (enkel) net voor op mn frame. Ben erg tevreden over de hooinetten van Equiculinair. Maar zie op de site niet zo snel waar je een enkel net kan krijgen en wat de prijs ongeveer is?

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:14

Hier hebben ze mijn xl net van de EJ gesloopt. -O-
Morgen dus maar eens aan het knutselen om een "deksel" te maken voor mijn ibc vat.
Heeft er iemand hier nog duidelijke foto's van hoe alles te maken?
Het deksel kom ik wel uit met mijn net en wat randen, gaat mij vooral om het systeem om de deksel in de bak te houden. :)

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:07

Sanniejtjuh schreef:
Maartje1990 schreef:
Vandaag eindelijk onze bestelling van equiculinair binnen! Net voor om een frame, die heb ik er vandaag al omheen gedaan. Morgen de bak in orde maken.

Had volgens mij al een foto geplaatst van onze tijdelijke goedkope "slow"feeder. Nu eindelijk een de xlarge van equiculinair met maas 3 (beidde is maas 3)

Kan niet wachten tot morgen die bak vol is vindt onze huidige "worst" zo'n pokkewerk!

[ [url=m/IDWx20.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Om0YQj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb al tijdje niet meegelezen hier, maar ben ook weer op zoek naar nieuw (enkel) net voor op mn frame. Ben erg tevreden over de hooinetten van Equiculinair. Maar zie op de site niet zo snel waar je een enkel net kan krijgen en wat de prijs ongeveer is?


Klopt ik heb ze daar gewoon over gemaild en ze doen dus ook op maat een net voor je bestellen. Ik eb €31 betaald extra sterk is duurder.

Nog foto van t eindresultaat na zo'n 20 uur gebruik (3 paarden)


Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:15

Wauw die eten weinig dan Maartje, die 2 van mij hebben zon bak binnen 12 uur wel leeg..

2 nachten terug ineens bijna niets gegeten, is het hooi moeilijker te pakken met vorst oid? Vond het zo frappant..

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:09

Watvoor maas heb je? Ik had m goed volgepropt hoor. Aantal vaste plakken ook

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:10

Maartje1990 schreef:
Watvoor maas heb je? Ik had m goed volgepropt hoor. Aantal vaste plakken ook


Ha ja vaste plakken trekken ze hier de bak uit :')

Ik heb maas 3x3, net van huck. Misschien eens zien of ik de bevestiging aan kan passen zodat ze het net niet meer 2 meter hoog kunnen tillen gezien het elastiek.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:37

Ik heb dezelfde maas indd. Net blijft er netjes in. Goed vastgemaakt maar framw is ook zwaar.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:28

Maartje1990 schreef:
Ik heb dezelfde maas indd. Net blijft er netjes in. Goed vastgemaakt maar framw is ook zwaar.


Mijn frame is verwarmingsbuis fus heel licht. Ze trekken hem zode bak uit als het hooi een beetje vast zit. Maar op zich ben ik wrg tevreden over het systeem.

Sanniejtjuh

Berichten: 1215
Geregistreerd: 11-12-06

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 20:56

Bedankt voor je antwoord Maartje 1990 ;) ga dan ook maar eens "los" materiaal bestellen

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:13

Nou, ik heb drie XXL-Epplejeck-netten besteld, ben benieuwd. Twee voor in een half IBC-vat en eentje om los op te hangen aan de buitenkant van de bakrand. Ze gaan zichzelf vast terugbetalen in hooi, want wat er nu allemaal naast gaat :roll: :+