vijzen, DRINGEND?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

vijzen, DRINGEND?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 22:29

Morgen is het weer is wedstrijd, maar aangezien het zo regent ga ik heros zijn vijzen in draaien. Het probleem is dat hij zich altijd verwond aan de binnenkant van zijn benen, vanvoor en vanachter! hoe zit het dan met die vijzen?? Krijgen ze erdoor geen ergere wonden? Hoop dat er iemand mij nog een antwoord kan geven vanavond of vanacht Haha!
alvast bedankt OK dan!

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:08

ik neem aan dat vijzen belgische kalkoenen zijn??
wat bedoel je met "hij verwond zich altijd aan de binnenkant van zijn benen"? dat is alleen met vijzen? Ik ben geen wedstrijdruiter maar je draait die dingen er toch vlak voor de wedstrijd in en daarna er gelijk weer uit, of verwond hij zich met rijden?
Als dat zo was, dan ging ik dus niet helemaal niet. Maar ja, ik ben dan ook geen wedstrijdruiter...... Haha!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-03 23:10

yup het zijn kalkoenen, hij maait of hoe noemen jullie dat??? hij verwondt zich dus tijdens het rijden, ook zonder kalkoenen, maar ik dacht dat als ik kalkoenen aan zou doen, deze wondes nog erger zijn..
En tja niet gaan betekent extra betalen (als je bent ingeschreven toch)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:24

Je hebt hier nu waarschijnlijk niets meer aan, maar toch even een vraagje.
Waar op zijn benen verwond je paard zichzelf? Is dat niet te beschermen met bandages oid?

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 11:04

hij verwond zich altijd aan de linkerkant(vanvoor en vanachter), en ik doe altijd bandages of getten aan, maar tijdens een proef mag je dit niet.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:18

Titsia schreef:
hij verwond zich altijd aan de linkerkant(vanvoor en vanachter), en ik doe altijd bandages of getten aan, maar tijdens een proef mag je dit niet.


Misschien alleen de buitenste kalkoenen indraaien?

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 11:19

maar als je dan op beton moet lopen staat hij toch niet helemaal recht? Wat dan weer schuiven of vallen kan veroorzaken of vergis ik mij? Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:31

Titsia schreef:
maar als je dan op beton moet lopen staat hij toch niet helemaal recht? Wat dan weer schuiven of vallen kan veroorzaken of vergis ik mij? Haha!


Tja op beton heb je geen kalkoenen nodig lijkt mij Haha!

Nee maar ik deed het bij mijn vorige paard ook gewoon hoor, op het gras hebben ze daar absoluut geen last van en de benen blijven wel heel!!
Ik draai trouwens de kalkoenen sowieso pas in als ik op het gras sta. Soms moet je wel als je op een parkeerplaats staat maar dan moet je even schipperen, je wilt zijn benen toch heel houden? draai je de binnenste eruit op het moment dat je de beenbeschermers weer af gaat halen, of op het moment dat je op het gras bent?
Ik geef er maar een draai aan hoor, er zijn zoveel dingen te verzinnen.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 16:48

het probleem gisteren was dat we denk ik wel gemakkelijk een 200m over beton moesten lopen eer we bij de ringen waren, we hebben de kalkoenen er trouwens niet ingekregen Knipoog we kregen ze er niet helemaal ingedraaid...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:06

Mag je ook geen beschermers of bandage's dragen als je dit eerst aan de jury meld i.v.m beschadiging benen van paard?

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 17:07

hmm naar mijn weten niet, eigenlijk nog nooit gevraagd Bloos!ps:

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:09

Titsia schreef:
hmm naar mijn weten niet, eigenlijk nog nooit gevraagd Bloos!ps:

Moet je maar eens na vragen. Met mijn wedstrijden (die via de manege georganiseerd zijn (door de FNRS)) mag het ook niet.
Een aantal paarden en pony's hebben die wel nodig en dat moet je dan in overleg met de jury regelen (ook eigen paarden en pony's)
Wanneer je een goede reden hebt mag het altijd.
Hopelijk is dit in jouw geval ook zo!