Mensen met eigen paarden => elke dag heen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:04

nope niet elke dag. Zoveel mogelijk wel ( zo'n 2 a 3 keer in de maand niet ) Kim staat op vol pension, dat houd in dat ze elke ochtend in de wei wordt gezet, gevoerd, stal gemest en savonds weer op stal gezet ze is dus helemaal niet afhankelijk van mij. Het is ook niet zo dat als ik aan kom zetten dat ze weet dat ze moet rijden, dat wil ik zeker wel voorkomen. Als ik dus genoeg tijd heb probeer ik ook op andere momenten te komen. Dat schijnt goed te helpen, ze is nog steeds blij als ze me ziet en komt ook nog steeds naar het hek gedraafd als ik haar roep.
Ik zou wel elke dag willen, maar ik heb meer dan alleen een paard ( 4 VWO, andere hobby's, vrienden, het grootste gedeelte van de dag bij paarden zijn... nope ik wil ook nog tijd overhouden voor andere dingen, op deze manier is dat voor Kim en mij prima geregeld! )

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:14

ik helaas niet elke dag(reden: een vader die school belangrijker vind en niks van paarden snapt(bv. waarom kun je niet 3dagen achter elkaar en dan 4 dagen niet?))Maar hoevaak ik ga wisselt.MAar hij wordt prima verzorgd hoor:) als ik er niet ben gaat hij in de molen of rijdt Su hem....(en daar wordt ie niet slechter van Lachen )

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:17

nope niet elke dag gelukkig niet zeg wil ook wel eens rust!!
(als ik geen vriend en huishouden had gehad zat ik er elke dag Haha! )

ik heb een verzorgster die rijd hem 3/4 x in de week!
heerlijk dus wij doen het om de dag en soms een dag saampjes
maar ik ga maar 4/5 x per week (veel eigenlijk toch)
anders heb ik een probleem met mijn vriend !

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:23

Ik sla als ik weg ben wel eens een dagje over. Dan zorg ik er wel voor dat ze buiten komt, verder plan ik het gewoon in als rustdag. Kan imo geen kwaad.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:41

Standaard elke dag.
Mijn paarden staan nu nog ver uit elkaar dus dat is erg lastig.
Het kost me nu veel meer tijd.
Maar als ze straks dicht bij elkaar staan dat kan ik meer tijd aan ze besteden.

Ik vindt het ook leuk om elke dag naar ze toe te gaan.
Ik geniet nog steeds van elk moment.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:42

Alhoewel Sox nu nog 24/7 in de wei staat met andere paarden probeer ik iedere dag naar haar toe te gaan. Heel soms sla ik een dag over. Vaak staat het hele cluppie aan het hek te hangen en als ze me in de verte ziet aankomen lopen dan gaat 't koppie de lucht in, ze vindt het prachtig die aandacht (en de kruiden- of vanillebrokjes Knipoog ). Vanaf oktober staat ze niet meer de hele dag op het land en dan ga ik zeker iedere dag. Ik rijd nu nog 3 of 4x in de week een flinke buitenrit en dat heeft ze ook wel nodig vind ik. Paar kilo's eraf van die grasbuik en andere omgeving. Dan krab ik haar hoeven uit, geef manen en staart een borstelbeurt en kijk alles even na. Dat hoort er ook bij als je een eigen paard houdt Lachen

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:48

Mijn eigen pony's? Daar ga ik wel elke dag heen ja. Zou een beetje banketstaaf zijn als ze een dag geen voer en water zouden krijgen. Haha! Maar echt werken met mijn shetlanders doe ik een keer in de week, we proberen nu iets vaker. (weer een beetje opbouwen na rustperiode)

Naar mijn verzorgpony ga ik niet elke dag. Ik moet toch zeker een half uur heen en terug fietsen, de stal mesten, bak mesten (alle stront eruit), als de pony's veel in het weiland hebben gestaan het weiland uitmesten, en dan kan ik ook nog een keertje rijden. *LOL*
Maar goed, de eigenaar voert de pony's zelf, en als het niet al te koud is staan ze ook snachts buiten (kunnen wel naar binnen) dus de stal kan wel twee dagen zonder uitmestbeurt. De verzorgster van de andere pony die er rondloopt doet de stal ook wel als ie vies is, dus daar hoef ik me niet zoveel zorgen over te maken als ik een dagje geen tijd of gewoon geen zin heb.
Maar goed, als ik er heen ga ben ik toch wel een hele middag bezig en daarna moet ik echt aan mijn huiswerk enzo (4 VWO Clown ) als ik erg veel heb. En daar heb ik dus niet elke dag zin in omdat ik mijn eigen shetlanders ook nog heb. Haha!

marianneke
Berichten: 7
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:48

ik probeer ook elke dag heen te gaan maar soms schiet het er bij in als ik bijvoorbeeld op introducite ben. Gelukkig komt ze over zes weken thuis te staan en kan ze veel meer aandacht krijgen. Niet dat ze het nu slecht heeft want ze staat bij mijn instructrice maar het is toch nog wel een eindje weg.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:48

Ook ik ga elke dag naar mijn paardje toe.

Ik zit nog op school, in 6 VWO nu. Soms heb ik wel veel te doen voor school, dan ga ik toch nog naar stal hoor. Als ik niet ga komt hij er niet uit dus dat kan ik hem gewoon niet aandoen. Het is bij ons heeel gezellig, dus meestal ben ik er langer dan van te voren geplant, ik moet eerlijk zeggen dat er tot nu toe in het nieuwe schooljaar niet erg veel van mijn huiswerk terecht komt. Maarja, als het nodig is werk ik wel weer wat harder. Maar niet tenkosten van mijn paardje hoor!Die blijf ik gewoon lekker elke dag doen!

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:09

ja ik ga ook iedere dag. Ik heb dat beest gekocht, en toen ik dat deed wist ik hoeveel tijd het me ging kosten, dus ik ga echt koste wat het kost naar Rosie toe. Ook al staat ze op volpension moet haar toch even zien.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:26

Hij staat nu wel aan huis, dus ik MOET er sowieso langs om hem te voeren, maar zelfs als ik hem op pension had staan zou ik er elke dag langs gaan, al was het maar om hem gewoon even die extra aandacht te geven die hij verdient (en waar hij ook erg van geniet Haha!). Voor mij is mijn paard een therapie... ik kom altijd vrolijker en beter gezind terug van hem...

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:29

Ik ga iedere dag maar rijdt 3/4 keer in de week, Saskia rijdt hem 2 keer. Verder moet ik elka dag 1 keer voeren, we hebben de voerbeurten verdeeld, als ik weekend dienst heb doe ik alle voerbeurten ( 1x per maand) en ga ik minimaal 3 keer per dag naar de paarden maar dat is wel erg veel paardenleut.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:31

ja natuurlijk elke dag. ten 1e moet ik hem zijn beweging geven en ten 2e ik zou hem te veel missen Haha!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:36

Geen zin bestaat niet, niet in een wereld met een eigen paard/pony vind ik. Ik ga elke dag, soms heb ik dagen en dan heb ik gewoon geen energie, en dan ga ik een dagje niet rijden/longeren/ect., maar ze staat 24/7 in het land en dan vind ik het voor haar niet erg om alleen een knuffel te komen brengen of even te poetsen, maar aandacht krijgt ze wel. als ik haar niet beweeg doet iemand anders het voor me, omdat het bij haar heel erg belangrijk is dat ze elke dag haar beweging krijgt.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:41

Als die eigenaar van Arco zelf niet gaat, dan ga ik Haha!
En dat was in de vakantie zo'n 4 à 5 dagen in de week, maar ivm school nog maar 2 à 3. De rest doet zij, maar omdat ze 5 keer in de week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat werkt heeft hij meestel 1 keer doordeweeks een vrije dag.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:45

Elke dag, tenzij ik echt enorm ziek/zwak/misselijk ben. Voel me anders veel te schuldig! Scheve mond

En ik vind het veel te leuk! Haha!

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 00:05

Elke dag, behalve in de zomer als ze op de wei staat soms eens een dagje niet, maar verder echt altijd. Als ik ziek ben of een dag echt niet kan, kan een stalgenoot het wel van mij overnemen, doe ik ook vaak voor haar Haha!

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 00:43

in principe elke dag. Tijden hoe lang ik daar aanwezig ben varieren. Meestal minimaal twee uur. Als ik een keer echt niet kan dan checkt een vriendin hem even. Hij staat in volpension dus over voer enzo hoef ik me geen zorgen te maken.
Als ik op vakantie ben heb ik vaste mensen die hem dan verzorgen. Als zij op vakantie zijn verzorg ik hun paarden. Dat gaat over en weer.

Moonlight20
Berichten: 540
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:22

ja, elke dag rijd ik er heen.
hij geniet van die aandacht dat je hem geeft.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:37

Zoveel mogelijk. Op maandag en donderdag kan ik niet, overdag werken en 's avonds zel naar school. De andere dagen probeer ik zoveel mogelijk zelf te gaan en te rijden.

Chonelly

Berichten: 556
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:37

Bijna iedere dag en anders zorg ik voor vervanging Lachen, ligt er ook aan of het winter of zomer is, in de winter moet ik haar zelf op stal zetten 's avonds en voeren anders blijft ze de hele nacht buiten lopen, in de zomer kan ze wel een dagje zonder mij als het niet anders kan...

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:54

heb dan geen eigen, maar het idee zou je haast wel krijgen. De baas gebruikt haar alleen soms voor de kar, rest doe ik! Maar elke dag haal ik niet. Wanneer ik dat zou doen heb ik ook dikke ruzie thuis. Maar momenteel (tijdens school dus) rijd ik woensdags, vrijdag, zaterdag en zondags. Dan staat ze dus 3 dagen stil in totaal. Nou ja het is een fjord, dus ze kan het ook wel hebben opzich. Maar wanneer ik haar 2 dagen stil heb staan dan heb ik ook echt iets van: Maakt niet uit hoe, maar ze moet morgen lopen! Weer of geen weer, boeit niet!
Heb haar trouwens nog nooit door een ander laten rijden, omdat ik niet kon! Heb ik liever ook niet....want ze probeert graag uit in de bak! In het bos maakt me niet uit, alleen heb ik dan geen fjord meer maar een draver!!! (tjah kweet 't ook nie haha)

Voordeel van het stil staan, ze staan dag en nacht buiten, dus het is niet zo dat alle energie wordt opgekropt!

Josée
Berichten: 51
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 16:49

Mijn griet staat met veulen in pension. Momenteel de hele dag buiten. Dan kun je een dag overslaan natuurlijk. Maar ik heb dan wel een gevoel van een slechte moeder zijn. Ik ga dus bijna elke dag even langs. Even knuffelen, iets lekkers brengen, poetsen enz. Maar je moet jezelf niet voorbij lopen en als 't een dag niet gaat..

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:18

Iedere dag. Heel soms eens een avondje niet maar dat is sporadisch. Tijdens onze verbouwing was het echt horror. Toen konden we amper. Dat is niets voor mij. Word ik alleen maar in en in verdrietig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:21

mijn paard staat op een pensionstal waar hij binnen en naar buiten wordt gelaten dus hoef ik in principe niet elke dag erheen, ook niet om te voeren want dat doen hunnie.

Daarbij werk ik 40 uur dus ik heb n iet elke dag de puf erheen te gaan, maar op andere dagen komt er een verzorgster dus ze heeft wel elke dag verzorging, in de zomer ben ik wat makkelijker want dan staat ze op de weide en hoef je iig niet te mesten, anders ga ik automatisch toch rijden als ik heenga, maar ik ga dus niet elke dag! Verward