Mensen met eigen paarden => elke dag heen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:30

starlight staat aan huis dus ik ben er zowiezo elke dag.
's ochtends voeren, smiddags of savonds rijden en borstelen, savonds voeren, uitmesten
voordat ik ga slapen krijgt ze nog een knuffel Lovers dan is ze altijd zo lief dat ik er soms nog wel een uur in de wei sta Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:32

ik wil ook mijn paard aan huis, maar ik woon 2-hoog en heb maar een piepklein balkonnetje........*huil*

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:44

Bij ons staan de paarden aan huis, dus ja, over de hele dag ben ik er wel een aantal keren mee bezig. (heeft ook echt nadelen hoor, je blijft bezig) Maar als ze in pension zou staan, zou ik er ook elke dag heengaan.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:51

Mijn paarden staan thuis, dus ik hoef niet ver te reizen.
Dan moet je ze altijd verzorgen (een paar keer per dag), ziek of niet slecht weer of niet..

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 00:30

mijn paard tegenwoordig bij huis, maar ook vroeger toen hij nog op een manege stond was ik iedere dag met hem bezig. Ging ik eens noodgedwongen een dag niet dan had ik eigenlijk die hele dag geen rust.
En nog lig ik `s avonds niet rustig in bed als ik niet rond een uur of 11 even bij de paarden ben wezen kijken of alles in orde is Lachen

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:11

Bijna elke dag, ook als Klien hem rijdt. Het is veel te gezellig op stal en vindt het leuk om te kijken als Klien op Arsen rijdt. Hij loopt bij haar netter en dan zie ik weer wat ik fout doe! Kan ik dan weer heel veel van leren.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:24

Senna staat dag en nacht op de wei, maar ik ben er zo goed als elke dag (o.a. om te voeren, en kijken of ze geen wondjes of iets heeft)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:28

Ik ga iedere dag naar mijn paard Weer of geen weer... daar heeft mijn paard natuurlijk geen boodschap aan. Ik kan hem moeilijk de hele dag in zijn box laten staan Verder laat ik hem ook bijna nooit aan anderen over omdat ik vind dat Omar mijn paard is en dan ook mijn verantwoordelijkheid. Ik heb voor 1x in de week een bijrijdster die erg lief voor hem is maar vaak ben ik dan zelf ook aanwezig om te helpen en ook omdat ik Omar gewoon mis als ik hem een dag niet zie Lovers Ik zie er iedere dag naar uit om naar hem toe te gaan

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:27

AnneOmie schreef:
Ik ga iedere dag naar mijn paard Weer of geen weer... daar heeft mijn paard natuurlijk geen boodschap aan. Ik kan hem moeilijk de hele dag in zijn box laten staan Verder laat ik hem ook bijna nooit aan anderen over omdat ik vind dat Omar mijn paard is en dan ook mijn verantwoordelijkheid.


Dit heb ik eigenlijk ook.
Ik koos voor mijn paard zal ik er voor moeten zorgen ook.

Ik heb hem nu 5 maanden en vind het nog steeds heerlijk.
Als ik bij hem op stal ben voel ik me helemaal warm en gelukkig.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:29

[quote="Noureyev]
Ik heb hem nu 5 maanden en vind het nog steeds heerlijk.
Als ik bij hem op stal ben voel ik me helemaal warm en gelukkig.[/quote]

Dat gevoel heb ik na 1,5 jaar ook nog steeds hoor Lovers

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:27

Ik heb Luna nu 14 maanden en ben elke dag bij haar, behalve als ik echt ziek ben of nodig weg moet (werken ofzo), dan vraag ik iemand anders.
Mijn vorige paard heb ik 4 jaar gehad en ook daar ging ik elke dag heen.
Moet er niet aan denken dat ik bv een verwonding te laat in de gaten heb.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 23:35

IN de zomer ben ik wat makkelijker, komt er dan echt iets tussen of ik heb andere plannen dan staat ze toch lekker met de rest in de wei en is ze me liever kwijt dan rijk Haha!

In de winter staat ze de hele dag binnen, misschien dat ze eens een uurtje naar buiten kan maar verder moet ze het toch hebben van de tijd dat ik er ben.
Een dag overslaan kan dan echt niet.

Hier zijn natuurlijk wel oplossingen voor, bij ons op stal lopen er zoveel dat als er een keer een noodgeval is er best wel iemand voor kan zorgen dat ze buitenkomt.
Maar dat zijn uitzonderingen die de regel bevestigen Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 00:03

SuperPepeijn schreef:
ik heb hem wel eens een dag niet gedaan en dan weet ik me helemaal geen draai te geven die dag. alsof je heel onrustig zit. misschien soort afkick verschijnsel ofzo Haha!


haha ja toen onze stal af was gebrand stonden ze ineens weer alle2 in eindhoven, ik had ttaal geeeeen idee wat ik thuis moest doen!
dus ik zat de hele dag na mn werk op de manege Haha!

ook toen ik nog veel bij mn ex was, die dus een appartement heeft, geen tuin, en geen huisdieren, dan kwam het wel eens voor dat ik er zaterdagavond heen ging en dat maandagmorgen thuis was, dan miste ik echt iets!
als ie nou een hond had gehad ofzo of een kat, maar nee, helemaal geen dieren( t was overigens wel een dierenvriend maar met 50 uur werken per week kan je moeilijk een huisdier hebben)

maar ik had dan heel de zondag een raar gevoel, ik miste echt iets! was dan ook zo blij als ik maandagmrgen weer thuis was, dan stormde ik gelijk door naar de stal haha zo langs mn ouders en voorbij de honden die dan met me meerende zodat ik ze dan alsnog ff aaide, eerst naar de stal Haha!

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 08:09

Naar 1 van me paarden ga ik iedere dag en die van mij en me moeder , ga ik 3 dagen in de week... Lachen

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 08:34

Wij gaan iedere dag heen, ook al staat hij overdag op het land en wordt hij netjes binnengehaald, buitengezet en gevoerd. Hij krijgt minimaal 1 uur per dag beweging aan de longe of onder het zadel.
Maar wij verzorgen met z'n tweeën 1 paard, zodat we het af kunnen wisselen. Meestal gaan we samen, want dat is wel zo gezellig.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 09:43

op maandag worden de paarden altijd op de wei en in de molen gezet, soms kom ik dan nog even langs voor de gezelligheid. De rest van de week is of mijn moeder of ik er, en vaak alletwee. Dus ze zien ons iig 6 dagen van de week.

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 12:07

ik moet s'morgens en s'avonds 10 km afleggen. we hebben een eigen wei met stallen dus moet ik ze dan ook zelf eten en drinken gaan geven. in het weekend durf ik ook meerdere keren gaan.
groetjes

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:25

Ja ik ga ook elke dag!! Ik heb m pas 2mnd dus vindt t heerlijk om m goed te leren kennen!
Hij word nu ook nog 2x per week gereden door mn trainer.. maar dan nog ga ik effe langs om te poetsen en te wandelen.
Misschien straks als ie wat verder is dat ik een dagje oversla als mn trainer m rijd, dan weet ik dat ie goed verzorgt is en t is voor mij best nog een eindje rijden van Maasland naar Oud-Beyerland. Maar nu nog niet!

Groetjes Mascha

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 13:42

Ik heb een drukke studie en Snowdon staat volpension. En toch ben ik zogoed als elke dag bij hem te vinden! Alleen als ik een weekend naar m'n ouders ben of echt tijd te kort kom in een tentamenweek, laat ik hem een dagje met rust Lachen

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:02

Jippie schreef:
Ja hoor iedere dag. Ik sla absoluut geen dag over. Dat paard is van mij afhankelijk voor zijn verzorging en ik kan hem met geen mogelijkheid uitleggen dat ik het 'druk' heb met mijn eigen dingen.


Zo denk ik er ook over. Het paard is voor 100% afhankelijk van zijn beweging van zijn eigenaar. Zelfs met koorts en veel overwerk ben ik nog bij mijn paard. Pas als ik echt zelf niet kan (paar dagen weg, gebeurt bijna nooit) zorg ik altijd voor dat iemand anders hem verzorgd en op z'n minst uit de stal haalt.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:08

Eleonoor"]
[quote="Jippie schreef:
Ja hoor iedere dag. Ik sla absoluut geen dag over. Dat paard is van mij afhankelijk voor zijn verzorging en ik kan hem met geen mogelijkheid uitleggen dat ik het 'druk' heb met mijn eigen dingen.


Zo denk ik er ook over. Het paard is voor 100% afhankelijk van zijn beweging van zijn eigenaar. Zelfs met koorts en veel overwerk ben ik nog bij mijn paard. Pas als ik echt zelf niet kan (paar dagen weg, gebeurt bijna nooit) zorg ik altijd voor dat iemand anders hem verzorgd en op z'n minst uit de stal haalt.
[/quote]

Eens, idem hierzo.... ik ga elke dag en als ik een dag niet kan zorg ik wel dat iemand anders hem even uit stal haalt.
's Zomers is het iets simpeler, dan staat hij overdag op het land, als ik dan eens geen tijd heb, ga ik alleen 's avonds even kijken of alles goed is en ga dan weer weg, maar 's winters ga ik echt elke dag om te zorgen voor zijn beweging.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 14:13

Echt iedere dag, maar ja, ik heb tegenwoordig de paarden aan huis. Als ik een dag niet thuis ben, doet mijn vader het wel voor me, maar in principe plan ik alles om mijn paarden heen, want die gaan voor.

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 15:49

jep...ik ga echt iedere dag... dat zal nu aan het eind van het jaar een beetje lastig worden Verdrietig want ik zit nu in mijn examen jaar...
dat vind ik niet echt leuk , maar ik wil wel mijn diploma , maar als ik veel huiswerk heb of als het slecht weer is ga k gewoon elke dag heen Haha!