Hoefsmid netjes opzeggen...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Hoefsmid netjes opzeggen...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 18:00

Hoi,
Zoals sommigen misschien nog wel weten had ik een paar weken geleden nogal wat trubbel met mijn hoefsmid... En het was niet de eerste keer, ik vond de paar laatste keren al dat de kwaliteit van zijn werk sterk achteruit was gegaan. Toen ben ik eens wat paardjes op stal gaan kijken, en wat stalgenoten gaan spreken. Nu had ik van een meisje een telefoonnummer van haar smid gekregen die ik wel zou kunnen bellen.
Toevallig ging zij die week al bellen, haar paard was nodig aan de beurt. Hij zou dan meteen naar Kore kijken, en beslissen of hij haar eventueel als nieuwe klant aan zou nemen. Zo gezegd zo gedaan, hij kwam gisteravond. Wel een uur te laat, maar dat kwam door een lastige pony, zei hij... laten we dat maar op de koop toe nemen. Hij heeft Nicole dr paard ook niet meer gedaan, het was al laat, dat werd vandaag dus.
Hij heeft dus inderdaad naar Kore gekeken en mijn eerste indruk was prima. Ik was haar benen aan het afspuiten na het rijden, en mocht meteen een stukje over het harde heen en weer stappen zodat hij kon zien hoe ze haar voeten plaatste. Toen heeft hij haar voeten om de beurt heel nauwkeurig van alle kanten inclusief van onder bekeken, en meteen het nodige commentaar geleverd op het werk van mn vorige smid. Als "leek" op dat gebied, zag zelfs ik dat het inderdaad niet netjes was, maar hij heeft me ook precies uitgelegd hoe of wat.
Ik heb hem duidelijk verteld dat ik opzoek was naar een andere smid om de kwaliteit te verbeteren, dus hij weet waar hij aan toe is! Ik kreeg een notitieblok in mn handen geduwd waar ik mijn gegevens op mocht schrijven, en kreeg ook een visitekaartje van hem. Meteen een afspraak gemaakt voor morgenochtend half 9 (slik!!!) want hij moest nog naar meer paarden, en bij een moest op zijn verzoek een veearts komen. Het kwam al met al heel professioneel over, EN hij is nog 5 euro goedkoper als die andere zak tabak!!! Hihihi goed zo!

Maar nu komt dus mijn vraag (hoezo on of off-topic!?), hoe zeg ik op een fatsoenlijke en nette manier mijn vorige smid op? Gaat dat per brief, of is bellen voldoende? Niks meer laten horen is natuurlijk geen optie (ben erg netjes opgevoed hoor! )... Ik was van plan op te zeggen als het werk van morgen me bevalt.

Ik laat het weten hoe het is gegaan. Helaas niet meteen met de digi er bovenop, dat kan niet he!


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 18:04

Hey, ik zal hem gewoon even opbellen en netjes vertellen dat je een andere smid gevonden hebt..Een verklaring hoef je niet te geven..behalve als hij daar om vraagt natuurlijk..Ik vind dat je dan gewoon eerlijk moet zijn..
Praat er morgen in ieder geval wel met je 'nieuwe'hoefsmid over, dat het niet eenmalig is,maar voor vast..Het is namelijk erg druk op het moment..En anders zit je straks onverhoopt zonder hoefsmid..
Succes!

Groetjes!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:39

Je belt de goede man op, je zegt dat je niet tevreden bent de laatste tijd en het eens met een andere smid wilt gaan proberen. En schoon is uw kunstgebit.
Het klinkt vast simpeler dan het voelt maar probeer maar. Je hoeft namelijk je niet te verexcuseren of de discussie aan te gaan terwijl je gevoel zegt van wel.... Knipoog

Bejaarde bokkers weten meer

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:50

Idd gewoon de waarheid vertellen, zeggen dat je niet tevreden bent en een andere smid hebt gevonden Scheve mond

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:34

Ik ga helemaal mee. Gewoon bellen en eerlijk zeggen wat er is (op een fatsoenlijke manier kan alles gezegd worden). Als hij kwaad wordt oid altijd rustig blijven en bij je woord blijven (hoe moeilijk dat ook is). Altijd de eer aan jezelf houden (en aan je paard).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 48 bezoekers