van hooi naar kuil

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

van hooi naar kuil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 09:51

De paarden krijgen nu bij ons 3xper dag een plak hooi(vrij mager hooi)en wil ze binnenkort weer gaan overzetten op de kuilbalen,ze komen zaterdag en het is als het goed is heel droog ingepakt(van dit jaar)dus haast eerder hooi.

Hoe doen jullie die overgang,we hebben iets van 8 paarden z'on baal blijft max 2 weken goed,geven jullie gewoon in 1en kuil maar dan bv weinig in het begin of bv 2x kuil en nog 1 x hooi tot ze er aan gewend zijn?

hoor het graag,groetjes n OK dan!

Z1+4


Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:51

Wij schakelen in één keer zonder enig probleem over. (hebben ook vrij droge kuil)
Alleen is het even weer uitvinden hoeveel ze nodig hebben omdat in kuil toch meestal wat meer voedingswaarde zit.
Wat ik me afvroeg was of deze kuilpakken van jullie net van het land komen. Wij laten ze namelijk wel altijd zo'n 8 weken liggen voordat we ze gaan gebruiken. Eigenlijk hetzelfde als met hooi.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 18:56

iemand anders nog ideeen erover?en wacht iedereen met voeren tot het 8 weken oud is?

Z1+4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:29

Als je echte paardenkuil hebt kun je zo over denk ik. Maar let wel op dat de kuil mooi droog is. Natte kuil bevat veel te veel eiwitten en is eigenlijk niet geschikt voor paarden.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 20:14

nou ik heb net nog 50 baaltjes hooi gekocht komt ook zaterdag dus maak gewoon z'on kuil baal open en zie dan gewoon hoe droog het is.

Z1+4

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:17

Wij mengen het hooi en kuil eerst een paar dagen.

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:31

Ik heb 4 arabieren en heb eens geprobeerd mee over te gaan naar het kuilgras en 3 van de 4 kregen opgelopen benen. Bij het laten testen van hooi/kuilgras bleek het eiwitgehalte van het kuilgras hoger te zijn en mijn arabieren zijn daar blijkbaar zeer gevoelig voor. Vandaar, dat ik het kuilgras voorbij laat gaan en hooi blijf voeren.

I love my Arabian horses

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:30

Bij ons hadden vorig jaar drie paarden koliek, we waren toen net over gestapt op kuilgras. BVolgens de dierenarts was er niets mis met het voer, toch vraag ik me af of toch door het kuilgras komt. Dit jaar krijgen we weer kuilgras en voeren we extra voorzichtig. Meerdere malen per dag. Ik hoop dat het nu goed gaat....

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:33

ik heb mickey ook eens kuil gegeven,ben ik ook in een keer overgestapt zonder problemen.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 89 bezoekers