Zenith dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:51

Als je een paard scheert, zoals ik dat doe, vind ik 1 deken gewoon niet voldoende vandaar mijn vraag.
Verder ben ik uitermate tevreden over de zenith.

Hoe gaat het met jouw arabiertjes in de winter? de mijne maakt NU al vacht aan..ik heb echt een onwijze koukleum

groetjes deetje

Sabiy schreef:
Hoi Deetje,
Die dekens zijn warmer dan je denkt hoor ! Als mijn paarden ze om hebben, en ik voel met mn hand eronder, voelen ze altijd aan als kacheltjes. Ik gebruik zelf nooit extra dekens, een Zenith is meer dan genoeg. Dus ik kan je eigenlijk niet echt een antwoord op je vraag geven, ik heb nooit het probleem gehad dat mn paarden het ondanks de Zenith nog steeds koud hadden...
Ook ben ik eigenlijk tegen het dubbel inpakken van je paard, met twee of drie dekens. Het probleem is, dat als je gaat rijden of iets dergelijks, je de dekens af moet halen, en hoe meer dekens ze ophebben, hoe groter dan het temperatuurverschil is. Als mijn paarden niet genoeg hebben aan 1 Zenith, dan maken ze zelf maar een beetje extra haar aan hoor ! Maar zonder gekheid, ik heb er nog nooit een zien rillen of bibberen onder een Zenith. Belangrijk is wel, dat je geen tocht hebt in je stal !! (daar helpen geen 10 dekens aan namelijk).

MariekevT

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 13:34

De originele Zenith komt van de firma Schneiders in Amerika, ze hebben ook een eigen website waar je ook via e-mail dekens kunt bestellen. Ook hele mooie 3x zo warme dekens met buikflap en waterdichte. Ook verkopen ze ze met voorsluiting, scheelt weer knippen. ( let wel op hoge verzendkosten en invoerrechten !). Ook heb ik via hun een hele mooie onderdeken voor de zenith besteld, dan is het zeker warm genoeg.
Ik heb inderdaad ook bij hun dekens ondervonden dat bij hoog bokken de stiksels van de bilkoorden loslaten ! Verder liggen ze als een huis.
Als ik het goed heb begrepen is de zenith van flaxman niet de originele uit amerika, maar gebruiken ze wel de gepatenteerde Schneiders sluiting (ajustafit) op de schouder, Harry's horse heeft dezelfde met zijn eigen logo erop. In Amerika is de stof van de Zenith vernieuwd, hij is iets warmer en meer gewatteerd.
Ik denk dat er geen sluiting voor zit om schuren tijdens rollen/rennen tegen te gaan en comfort.
Ik voer de paarden eerst, als ze met de neus in de bak zitten, rol ik het voorstuk op tot een dun rolletje en leg hem dan vanaf de zijkant over het hoofd. Na 2 dagen vinden ze het normaal !

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:23

Deetje schreef:
Als je een paard scheert, zoals ik dat doe, vind ik 1 deken gewoon niet voldoende vandaar mijn vraag.
Verder ben ik uitermate tevreden over de zenith.

Hoe gaat het met jouw arabiertjes in de winter? de mijne maakt NU al vacht aan..ik heb echt een onwijze koukleum

groetjes deetje



Hoi Deetje,

Als je paard geschoren is, heeft hij in de winter inderdaad niet genoeg aan 1 deken (zelfs niet een zenith Knipoog ). Zenith heeft ook dunne onderdekens (zomerdekens), die hebben uiteraard dezelfde pasvorm en kun je dus makkelijk onder je winterdeken leggen, zonder dat de onderdeken gaat schuiven, oprollen of wat dan ook.

Mijn arabjes hebben swinters ook wel een vacht hoor, alhoewel de een veel meer dan de ander. Eigenlijk is het per paard verschillend. Sommigen beginnen nu al, anderen hebben nog een strak zomervachtje. Ik ga ervanuit, dat ze genoeg vacht aanmaken om warm te blijven, de paarden die minder haar krijgen zullen het volgens die logica dus ook wel niet nodig hebben. Even voor de goede orde, als ik zie dat ze het koud hebben, krijgen ze wel een deken om hoor ! Alleen met de drachtige merries doe ik het in principe niet, omdat ze vrij vroeg in het jaar moeten bevallen en ik ze dan pertinent niet onder dek wil hebben, en het ze niet wil aandoen om de hele winter lekker een jas aan te hebben, die dan opeens afgerukt wordt terwijl het nog minstens zo koud is.

Ik heb voor alle paarden Zeniths klaarhangen voor als het nodig is, maar zo niet, dan blijven ze lekker hangen.

MariekevT

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:15

Voor de liefhebbers heb ik even het adres opgezocht :
kijken bij horsewear
met name de superquilt is een hele goeie warme deken.
En voor arabierenliefhebbers hebben ze ook showhalster, necksweats, e.d.

http://www.sstack.com

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:38

Super!

Zijn de Zenith dekens (of look alikes) ook in NL te koop MET BUIKFLAP ?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:09

Coby schreef:
Maar Harry's Horse is toch een merk, heeft die ook dezelfde soort dekens?


Hetzelfde model in ieder geval. De Lusitano's die ik reed hadden zulke dekens, die kwamen allemaal bij Harry vandaan.

MariekevT

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:09

Deetje schreef:
Super!

Zijn de Zenith dekens (of look alikes) ook in NL te koop MET BUIKFLAP ?


Ik heb ze nooit hier gezien, maar die amerikaanse zijn fantastisch, bijna te warm voor NL ! En ook heel erg mooi en stevig.

http://www.sstack.com

Adjusta-Fit SuperQuilt Bellyband Blanket heel warm !
$99.95

Ik zag dat ze ze nu ook in de aanbieding hadden :

13160 2001 Model Closeout Adjusta-Fit® Bellyband Heavy Weight Blanket van $89.95
voor $49.95
Select a ColorBlackBurgundyGreenNavyRed

13162 Adjusta-Fit® Zenith Heavy Weight Blanket van $89.95
voor $49.95
Select a ColorBlackBurgundyGreenNavyRed

MariekevT

Berichten: 52
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:22

MariekevT"]
[quote="Deetje schreef:
Super!

Zijn de Zenith dekens (of look alikes) ook in NL te koop MET BUIKFLAP ?


Ik heb ze nooit hier gezien, maar die amerikaanse zijn fantastisch, bijna te warm voor NL ! En ook heel erg mooi en stevig.

http://www.sstack.com

Adjusta-Fit SuperQuilt Bellyband Blanket heel warm !
$99.95

Ik zag dat ze ze nu ook in de aanbieding hadden :

13160 2001 Model Closeout Adjusta-Fit® Bellyband Heavy Weight Blanket van $89.95
voor $49.95
Select a ColorBlackBurgundyGreenNavyRed

13162 Adjusta-Fit® Zenith Heavy Weight Blanket van $89.95
voor $49.95
Select a ColorBlackBurgundyGreenNavyRed
[/quote]

ik heb net even gekeken, bijna alle maten zijn uitverkocht van die aanbiedingen !

soraya1998

Berichten: 210
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Zenith dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:39

ik had ook even een vraagje weten iemand hoeveel grams die zekens zijn? en of ze adement en waterdicht zijn?
groetjes