Moet dit dan echt de druppel worden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:12

Bluebontje schreef:
Nou, ik zou geen ketting nemen, maar een iets dikker touw.
Alles beter dan hoefbevangen zou ik zo zeggen.

touw knagen ze door :)

met verstrikt raken valt het hard mee hoor, ze zijn razendslim en hebben het zo door.
met schapengaas moet je uitkijken dat je het goed vastzet, anders vervormen de het en ben je de shet alsnog kwijt.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Moet dit dan echt de druppel worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:17

Graaskorf en gaas zijn idd je beste opties. Aan een graaskorf is niks zieligs hoor!

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:21

Shetten zijn soms echt donderstenen he... hahaha

Mijn shet kan prima aan een geitenpin. maar ik laat haar niet onbeheerd staan. ze kunnen in de knoop komen natuurlijk (mijne blijft dan stil staan en hinnikt net zolang tot ik haar kom bevrijden)
ik vrees dat gaas of een extra stroom apparaat (of het oude draad eens goed nalopen) de enige oplossing is!

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:04

minikatje schreef:
Bluebontje schreef:
Nou, ik zou geen ketting nemen, maar een iets dikker touw.
Alles beter dan hoefbevangen zou ik zo zeggen.

touw knagen ze door :)

met verstrikt raken valt het hard mee hoor, ze zijn razendslim en hebben het zo door.
met schapengaas moet je uitkijken dat je het goed vastzet, anders vervormen de het en ben je de shet alsnog kwijt.


Ze staan bij mij al jaren vast in het voorjaar en er heeft er nog nooit 1 een touw door geknaagd gelukkig.
Verstrikt zitten ze trouwens ook nooit.

HeleneDas
Berichten: 2826
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Baarn

Re: Moet dit dan echt de druppel worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 18:07

Graaskorf is geen optie, hij krijgt het toch wel af, en hij gooit elke keer alles plat zodat alle paarden overal lopen en ik kan niet iedereen verplichten een graaskorf te kopen.

Aan een touw is ook niets, er lopen ook andere shetten door de wei en hij wilt lekker spelen en raakt dan verstrikt, dat weet ik nu al. & andere pony's gaan er ook doorheen lopen etc.

Schapengaas ga ik voor kijken!

Bedankt voor alle reactie's.

Hij heeft vandaag tot 5 uur netjes achter gestaan, maar te vroeg gejuicht hij is er weer doorheen gegaan, ondanks de stroom hoger en beter was gemaakt en hij al een paar klappen had gehad. Iemand gaat er nu 2 extra draadjes bij maken, kijken hoelang hij daar achter blijft, ik ben erg benieuwt!

goesju

Berichten: 239
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:17

Vervelend Ts, dat hij steeds ontsnapt! Hopelijk helpen de extra draadjes.

Redneck1

Berichten: 476
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re: Moet dit dan echt de druppel worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 02:31

Dubbelle draadjes zetten komt hij daar mischien tussen vast te staan en anders kan je hem ook scheren komt de klap wat harder aan verder is het altijd wel een uitdaging om slimmer dan een pony te zijn

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 05:37

mijn pony die hier stond deed dat ook, kreeg als tip om hem nat te maken.
komt de stroom harder aan, en het werkte.
dit kan alleen in de zomer of met mooi weer.

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 06:28

Ezel van mijn baas liep altijd door de draad, vervolgens hebben we gewoon zijn halster aangelaten met een ijzerdraad op met een haak.... klinkt misschien cru maar dat weiland stond anaast grote weg waar auto s zonder pardon 90 rijden en dat is niet handig als daar een ezel loopt. sinds hij dat ding op heeft gehad nooit meer gedaan. natuurlijk hoef je dat maar tijdje op te hebben tot ze het principe snappen ;).

succes ermee

ps graaskorf is heel handig vriendin van mij gebruikt het voor haar heel snel heel dikke haflinger die samen met haar paard staat. Het paard heeft namelijk wel vel gras nodig en pony niet en om ze nou alleen te zetten ofzo is echt ook zielig dus staan gewoon 24/7 samen buiten maar dan met graasmasker. werkt super.

lianne74
Berichten: 279
Geregistreerd: 01-07-10

Re: Moet dit dan echt de druppel worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:31

Ik zou ijzerdraad aan het halster proberen zodat hij een flinke oplawaai krijgt als hij de draad raakt......dan leert hij het wel af. Zielig? welnee; hij krijgt er respect door en jij hebt rust........

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:35

wopkelover schreef:
shetlanders zijn slimme dieren .
die hebben zo,n graasmasker zo stuk .
en zoiezo vind ik zo,n graas masker zielig . ze worden belemmerd .


Een paard met hoefbevangenheid of insuline resistentie is een stuk zieliger dan een paard met een graasmasker...

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Re: Moet dit dan echt de druppel worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:13

@ninx

ik weet niet maar je kunt ze ook gewoon in een zandbak zetten
of het hekwerk dusdanig dichtmaken dat hij er echt niet meer doorkan

ik vind een graas korf een laatste redmiddel .

HeleneDas
Berichten: 2826
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Baarn

Re: Moet dit dan echt de druppel worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 19:14

Weer een draadje extra en hij blijft het tot nu toe weer achter! Dus ik heb weer moed haha :)
Bedankt voor alle tips!

cyclo86
Berichten: 683
Geregistreerd: 01-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:43

wopkelover schreef:
@ninx

ik weet niet maar je kunt ze ook gewoon in een zandbak zetten .


tjah zandpaddock en beperkt hooi voeren (slowfeederbak) omdat ze daar ook dik van werd had mijn vriendin idd geprobeerd en toen kreeg het paard zandkoliek ;) blijkbaar is als het hooi op is is zand een goede vervanger.wanter lag dus geen hooi op de grond.... ook geen leuke oplossing dus.... graaskorf lijkt me dan veiliger ok ziet niet zo mooi uit enzo maar als je paard dan wat afgevallen is en je tijd genoeg heb hem opgewicht te houden kan je hem dagdelen gaan afdoen.