buitenrijden zonder ruiterbewijs?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

darkchrystal

buitenrijden zonder ruiterbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 11:20

kan iemand mij antwoord geven op deze vraag?

Hoe zit het met aansprakelijkheid en verzekeringen als je buitenrijdt,op een paard dat NIET van jouzelf is,zonder ruiterbewijs?
als je bv schade aanricht aan derden(auto,fietser,tuin.etc),als je paard gewond raakt.als je zelf gewond raakt.
Ik heb wel een WA verzekering.dwz,ik sta nog bij mijn ouders op,omdat ik thuis woon.
Wie kan me helpen?

bedankt!

--------------------------------------------------------------------------------

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:20

iedereen is WA verzekerd. Jij dus ook.

De hond is de betere mens

darkchrystal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 11:25

ja...maar de eigenaresse zet,dat als ik schade toebreng aan derden ZEI er voor op moet draaien omdat het HAAR paard is....dat bedoelde ik meer...

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:31

Dat hangt van je verzekering af. Je kan denk ik het beste naar je verzekering bellen of je verzekert bent als je met het paard van een ander rijdt en het paard brengt een 3e schade toe.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:32

Ik weet wel, dat als iemand verongelukt op haar paard, dat zij er voor opdraait. Maar ik weet niet wie er anders aansprakelijk is.

De hond is de betere mens

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:33

Daar heb je idd je WA verzekering voor. Voor eigen paarden iig wel, daar hoef je geen ruiterrijbewijs voor te hebben. Hoe het met andermans paard zit weet ik niet maar je zou idd de verzekering eens kunnen bellen.

Niets zo charmant als een paard aan de wand: (zie profiel of hiervoor portretten en naambordjes)

zimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:58

ik heb eens in een vakbeursblad van mijn man (letselschadecorrespondent / verzekeringen) dat de eigenaar van het paard ten alle tijde aansprakelijk is voor de geleden schade. Ook al heb jij een ruiterbewijs. je kan de verzekeringsmaatschappij eens bellen, maar ik ben bang dat ze je niet zomaar een pasklaar antw. kunnen geven omdat het allemaal heel gecompliceerd is in het verrzekeringswereldje wat dat betreft ieder schadegeval is weer anders en onder andere omstandigheden gebeurd.. (verschillende uitspraken in soortgelijke rechtszaken en schade gevallen) en uiteraard wat de aard van het ongeval is. lichamelijke schade, schade aan derden, schade aan het paard of de pony Is er een tegenpartij, wie is er schuldig etc.etc. Maar informeren kan zeker geen kwaad...

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:22

heb ook geen ruiterbewijs.
en ik met me domme kop ga tussen 2 auto's door. Sharir schrikt. en me been bleef hangen achter een auto spiegel.. maar iedereen dacht dat sSharir zijn kont in de weg zat. maar door de verzekering vergoed.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie