's nachts onder zomerdekentje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

's nachts onder zomerdekentje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 07:37

Ik heb mijn paard vannacht weer onder een katoenen zomerdekentje gezet, vanmorgen om 7.00 voor m'n werk er weer afgehaald.

Zijn er nog meer paarden die 's nachts alweer onder een dun dekentje staan of ben ik nu wat aan de vroege kant??

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:07

ik zit ook te twijfelen wat ik zal doen ? er staan bij ons op stal al wat paarden met zomer deken maar ik weet het nog niet wat ik zal doen. Ik kijk denk ik het weer van deze week wel even aan dan kan het altijd nog !

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:09

Yep, ben er ook gisteren mee begonnen. Ze halen de deken voor mij eraf op stal of laten hem erop als hij op land gaat en nog wat fris is. Echt, die van mij is een koukleum dus doe hem er een groot plezier mee.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:24

Ik heb ze ook weer gedeeltelijk onder dekens staan, zodra ik het zelf kouder krijg met een shirtje aan leg ik de paarden dekens op.
Van donderdagavond tot zaterdagochtend hebben ze met deken gestaan maar zaterdag met het zonnetje erbij heb ik ze weer afgehad. MEt dit rare weer ben je er iig wel druk mee! Haha!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:03

Het lijkt mij nog wel vroeg om een deken op te doen, de nachttemp. vallen nog erg mee! Mijn 2 paarden lopen s'nachts nog in de wei en hebben geen deken om, en in de stal al helemaal niet. Zelf begin ik met dekens als het ronde de 8 graden wordt s'nachts.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:28

Ik heb er ook een onder een zomerdekentje gezet gisteren. Vooral voor 's nachts en dat hij niet al begint met z'n vachtje te laten groeien. Overdag kan het uiteraard makkelijk zonder, maar 's nachts vind ik het ook al wat fris worden.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 15:30

Dan blijf ik het ook gewoon maar doen 's nachts, was ik toch niet de enige met dat idee!
Die vacht gaat altijd alweer zo snel groeien...

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:17

Ik heb besloten een deze dagen weer de deken om te doen, heb immers een nieuwe gekocht dus !! hi hi Haha! Het gaat best hard met die vacht en dat kunnen we echt niet hebben...

Natuurlijk is het wel zo dat er nog paarden op het land staan dag/nacht zonder deken maar deze staan er vaak al een hele zomer periode, en zijn dan toch weer iets anders in de vacht dan paarden die alweer even op stal staan !

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:06

Hey,

ik haal Chubby nu 's nachts weer binnen, ipv 24/7 buiten.... Als de nachttemp. onder de 10C (scheelt dus niet veel meer) komt dan gaat er een zomerdeken op 's nachts. Overdag pas als de temp. onder de +/- 15C komt..

Groetjes!
Jacqueline

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:14

kom op zeg vinden jullie t niet een beetje vroeg? tis nog niet eens september en ze worden al weer ingepakt!
denk je dat die beesten dat leuk vinden? jewel blijft zolang mogelijk zonder, lekker paard zijn!

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:41

nou die van mij krijgt toch nog echt geen deken op hoor, kan het er overdag ook niet afhalen vanwege school maar voorlopig is het nog lang niet koud en fab kan wel ergens tegen!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:07

kom op zeg vinden jullie t niet een beetje vroeg? tis nog niet eens september en ze worden al weer ingepakt!
denk je dat die beesten dat leuk vinden? jewel blijft zolang mogelijk zonder, lekker paard zijn!


Hey,

ben 't op zich wel met je eens... Maar met een 3-jarige Tinker kun je weinig anders... Ze is nu al volop in de rui (echt bergen haar komen eraf) en dat houdt dus in dat ze nu al een wintervacht aan 't ontwikkelen is, om die zo dun mogelijk te houden moet ik dus nu al maatregelen treffen!

Groetjes

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 00:59

Nou ik vind het niet bepaald relaxed als je je paard op een gegeven moment haast niet meer droog krijgt door de ontwikkeling van de wintervacht. Ik moet nu iedere dag mijn veulen medicijnen geven dus voor half acht is de deken bij Stynke & buuf Easter er weer af! ideaal en als ik niet meer kom s morgens dan doet het pers van de manege het wel. Haha!

Maar zo ieder zijn eigen mening natuurlijk en het ene paard is het andere niet Lachen

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 08:07

Het is hier 's nachts nog rond de 14 graden. En dan is de temperatuur op stal nog iets hoger. Ik ben dus nog niet begonnen. Treasure staat zelfs nog dag en nacht op het land. Maar ik haal haar vandaag binnen. Ik hou de weersverwachtingen wel goed in de gaten, maar ze geven voor het eind van de week alweer een middagtemperatuur op van rond de 20 graden, dus dan wordt het op stal ook weer warmer. Ik wil niet klooien met dekens, wel en niet op. Gewoon wel op of niet. En niet wanneer het nog zo blijft schommelen. Ik wacht dus nog even af.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:07

Chubby schreef:
kom op zeg vinden jullie t niet een beetje vroeg? tis nog niet eens september en ze worden al weer ingepakt!
denk je dat die beesten dat leuk vinden? jewel blijft zolang mogelijk zonder, lekker paard zijn!


Hey,

ben 't op zich wel met je eens... Maar met een 3-jarige Tinker kun je weinig anders... Ze is nu al volop in de rui (echt bergen haar komen eraf) en dat houdt dus in dat ze nu al een wintervacht aan 't ontwikkelen is, om die zo dun mogelijk te houden moet ik dus nu al maatregelen treffen!

Groetjes



ja ok ik begrijp t. bij tinkers enzo is er natuurlijk geen houden meer aan. ik zie soms paarden zelfs met 20 graden met een zomerdeken op staan en dan begrijp ik echt wat iemand bezielt om een deken op te doen. je maakt je paard er ook zwakker mee. ik wil jewel zo lang mogelijk zonder laten staan zodat ik ook naar buiten kan zonder uitrijdeken enzo. maar goed wat er al gezegd is het ene paard is het andere niet!

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:11

Jeetje wat zijn jullie vroeg met de dekens mijn paard stond tot vandaag nog dag en nacht op het land zonder iets.
En nu op stal krijgt hij voorlopig ook nog niets op ben niet van plan er een kouwkleun van te maken want zlefs afgelopen winter stond hij onder een vrijdun winterdekentje en heeft hij totaal geen wintervacht gehad wel ietsiepietsie dikker dan zomers maar de naam wintervacht zeker niet waard.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:22

Ik ga er nu ook mee beginnen denk ik. Afgelope nacht was het 8/9 graden. Deken tijd.. *zucht* Maargoed, je moet er wat voor over hebben om je pony zo kort mogelijk in zijn haar te houden. Schijnheilig

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:26

Ik nog niet, als het regenachtig is krijgen ze al wel een regendeken op buiten hoor.Met die regen koelt t erg af.Vandaag is het wel aardig lekker.
Snachts staan ze binnen, in een binnenbox in de schapenkooi dus daar is het altijd iets warmer dan binnen, dus de dekens nog niet opgedaan.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:26

ik twijfel ook enorm!
Ten eerste heb ik al niet de mogelijkheid om de deken elke ochtend af te halen..en het is idd wel heel erg vroeg
lastig,lastig..

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:37

Qua temperatuur lijkt het me nog niet echt nodig maar het helpt toch ook tegen het vormen van een wintervacht?wanneer moet je dan beginnen ?want dat zou voor mij de reden zijn om een deken op te leggen.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 15:59

Ik vind het verschil in temperatuur met een paar weken geleden nu toch wel behoorlijk groot.
Ik heb met dit weer haar zomerdeken er gewoon de hele dag op liggen, het is nu niet te warm en misschien kan ik zo een dikke vacht voorkomen, ze heeft nu zo'n dun vachtje!
Daarbij is ze erg gevoelig voor vliegensteken en daar helpt zo'n dunnen deken ook mooi voor!

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:20

Wennepen"]
[quote="Chubby schreef:
kom op zeg vinden jullie t niet een beetje vroeg? tis nog niet eens september en ze worden al weer ingepakt!
denk je dat die beesten dat leuk vinden? jewel blijft zolang mogelijk zonder, lekker paard zijn!


Hey,

ben 't op zich wel met je eens... Maar met een 3-jarige Tinker kun je weinig anders... Ze is nu al volop in de rui (echt bergen haar komen eraf) en dat houdt dus in dat ze nu al een wintervacht aan 't ontwikkelen is, om die zo dun mogelijk te houden moet ik dus nu al maatregelen treffen!

Groetjes



ik zie soms paarden zelfs met 20 graden met een zomerdeken op staan en dan begrijp ik echt wat iemand bezielt om een deken op te doen.
[/quote]


sorry ik bedoel dus dat ik NIET begrijp wat iemand bezielt als ie zo vroeg al een deken op doet..foutje bedankt Bloos
Schijnheilig

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 21:23

Eind augustus te vroeg om een deken op te doen??????? Ze zijn al volop aan het verharen, dus dan moet je erbij zijn, als je wilt voorkomen dat ze in de wintervacht schieten.........die van mij heeft begin oktober altijd al zo'n dikke vacht (ondanks de dekens), dat ik haar al in de eerste helft van oktober moet scheren, anders is het niet meer te doen met rijden!

Overigens, toen ik haar een paar jaar geleden 1winter door mijn blessure dekenloos heb gelaten was ze veranderd in een groot formaat shetlander Haha! Totaal onherkenbaar Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:28

Fitz staat ook al onder een zomerdeken en ik denk dat ik zelfs nog wat zwaarder geschut meeneem morgen Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 22:39

Die merrie van me staat ook al onder een deken. Vannacht tussendeken en overdag zomerdeken. Hou gewoon piet paulusma in de gaten voor de temperaturen. Anders verandert ze in een grote teddybeer en dat is niet echt handig in de winter, hou niet van scheren en probeer het zo voor te zijn.