Schroefgaten schoonhouden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Schroefgaten schoonhouden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 15:16

Mischien een hele domme vraag, maar wat is de handigste manier om de schroefgaten schoon te houden??

Of is het gewoon de bedoeling dat ik iedere keer wanneer ik ze gebruik dat zand en die andere zooi eruit ga peuteren?

Mijn pony heeft nog nooit ijzers met schroefgaten gehad dus ik heb er totaal geen verstand van. (en ik was er niet bij met het beslaan dus heb de smid niet kunnen vragen)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:18

Om de schroefgaten schoon te maken heb ik van mijn smid een stel hoefnagels voor trekpaarden gekregen (lekker stevig en lang). Daarmee peuter ik gewoon als het nodig is, de schroefgaten leeg. Dat werkt prima en is nog gratis ook!

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:22

Stobjes erin ?

Gewoon schoonmaken , een dingetje erin stoppen ,
en het dingetje eruithalen als je de gaten nodig hebt

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 15:41

Zou dat ook kunnen met een stukje spons? dat lijkt me wel handig.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:44

Waarom niet ?

Gewoon proberen , als het het gat maar opvult en je het er weer makkelijk uit kunt krijgen , desnoods met een pincet ofzo

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:17