Betaald worden voor rijden van paard...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Betaald worden voor rijden van paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 21:45

Ik ben gevraagd om het paard van een stalgenoot te rijden(geloof dat het voor 2 keer in de week wordt)
Gister heb ik er even opgezeten om te voelen. Ik vond het best een leuk paard, denk dat het wel wat voor mij is. Hij heeft wel hele rare gangen dus dat is wel even wennen en hij zit behoorlijk vast op links. Bovendien ben ik helemaal niet meer gewent om op een ander paard te rijden maar dat komt wel goed.
Nou ga ik hem donderdag rijden, maar dan moet ik of met hem in de les of met die van mij(je kunt bij ons alleen tussen 6 en 7 in de bak rijden dus dan moet ik er eentje nog daarna in een les rijden). Ze zei dat ze de les dan wel wilde betalen, dat vind ik natuurlijk geen probleem en eigenlijk wel redelijk. Maar vervolgens zei ze dat ze me zoizo wel wilde betalen om hem te rijden...
Nou vind ik dat zelf niet echt nodig, dus ik antwoorde maar dat dat niet nodig was en dat ik zolang ik haar niet hoefde te betalen alles best vond. Ze vond het raar dat ik er uberhaupt over had gedacht dat die mogelijkheid bestond(dan zou ik het ook niet gedaan hebben, ik heb al mijn eigen knollie dus ga niet betalen om een andere te rijden).

Wat vinden jullie er nou van, betaalt worden als bijrijder?
Opzich natuurlijk niet slecht om geld te kunnen verdienen met het rijden van paarden maar ik vind dat dat voor mij(op dit moment in ieder geval) niet is weggelegd. Zij rijdt zelf veel beter dan ik, ik vind dat betalen meer iets voor als een ander je paard echt beter rijdt dan jij zelf...
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 26-08-03 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:47

voor niets gaat de zon op Lachen

en weet je zeker dat zij beter rijd?
Jij voelt immers meteen dat hij links vastzit Lachen
En geen teken van geweldig gereden zijn

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:49

Nou, ikvind dat je best betaald zou kunnen worden voor het rijden van een paard. Als de eigenaar weinig tijd heeft voor het rijden kan dit juist een uitkomst voor hem/haar zijn. Jij besteed er wel tijd aan.
Ik rijd zelf twee paarden voor een ander, heb zelf ook een paard waar ik nog niet op kan rijden, maar nu ik al een tijdje met haar paarden bezig ben begin ik daar ook over na te denken.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:53

Je hebt bijrijders die een ander paard/pony ver uitbrengen in de sport. Die krijgen meestal wel betaald.
Maar in dit geval zou ik er geen geld voor vragen.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 21:59

Nou het is zeker niet het geval dat ik er geld voor vraag...Het wordt me aangeboden... Knipoog

Ze wist zelf ook wel dat haar paard links vast zat hoor, het is niet zo dat dat voor haar onbekend was(maar ze had het mij niet van te voren verteld)

Tja, ik vind dat zij beter rijd. In ieder geval is het zo dat ze ongeveer 2 keer zoveel ervaring heeft als ik(heeft vroeger paarden voor anderen gereden en uitgebracht). Zoizo, zij is een volwassen vrouw en ik ben maar een meisje van 16 die een beetje rijd op haar ponytje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:01

Maar als ze het aanbieden
Vind ik heel wat anders dan dat je er zelf wat voor vraagt.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:09

Ja dat bedoel ik...
Als ze het aanbieden zou ik alsnog nee zeggen. Lachen
Of anders een kleine bijdrage.

Ik wist niet hoe ik het zou zeggen, vandaar. Knipoog

lady_xxx

Berichten: 37
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:14

zelf zou ik er ook nooit geld aan uit geven, als je het krijgt is het mooi meegenomen. ik heb het ook een keer gehad: op mijn vorige stal was een ponytje die was met rijden best druk en er kwamen mensen kijken om dat ponytje te kopen en toen vroegen ze of ik er even op wou rijden om het te laten zien, maar toen kon ik nog niet echt goed rijden ... was nog een echte beginner .. ik er toch maar op gegaan en uiteindelijk die mensen die pony gekocht. kreeg ik later 20 euro in me hand geduwd en ik de hele tijd zeggen van is niet nodig en ik het terug geven maar dat wilden hun niet dus toch maar gehouden ja ik zou ook niet weten wat je anders moet doen he!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 22:20

Ja, ik heb dus ook meteen nee gezegd. Het is voor mij ook leerzaam dus ik heb er ook wat aan...

Ik wacht gewoon af, misschien dat ze er nooit meer over begint..

(ik zie trouwens wel akelig wat spellingsfouten in mijn topic, foei!)

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:22

Wel mooi meegenomen lady_xxx