Schuurplekjes door halster.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Schuurplekjes door halster.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 00:05

Genderose staat dag en nacht in de wei met haar halster om. Dit omdat ze een vliegennetje nodig heeft tegen onstoken ogen door vliegen.
Er is helaas geen optie om hem savonds af te doen en sochtends weer om.
Nu heeft ze op het moment allerlei schuurplekjes op plaatsen waar het halster zit.
Ik heb sterk overwogen een vliegenmaskter te kopen, maar dat werd met sterk afgeraden omdat het gaat broeien, en ze hem toch dag en nacht om moet ook bij extreem heet weer. En dan lijkt me een halster lekkerder zitten.
Ik heb nu een dun rond leren halster om gedaan, want dat schuurt minder maar toch blijven de schuurplekjes, en komen er meer bij.
Nu wilde ik op de plakken waar het kan een bontje om doen. Geen gezicht maar oke. Maar op haar neus is dat dus geen optie, omdat het haar zich een beetje weg neemt en ze gaat struikelen met zo'n ding om.
Nu ben ik sterk aan het denken om een halster te kopen met bont eronder.

Dus nog eentje van deze:
Afbeelding
(deze is voor netjes Tong uitsteken)

Maar ze staat ook tijdens regenbuien buiten, en ik ben bang dat het bont dus te lang nat blijft - is broeien en ook irritatie. Dat is ook de reden dat ik mijn zachte stoffen halster niet mo doe in de weide, die blijft te lang nat.
Ik zit dus een beetje vast...

Wat zouden jullie doen??? De schuurwondjes zjin niet echt open. Af en toe gaat er eentje open, maar het is dan redelijk snel weer dicht (dankzij mijn wonder zalf Tong uitsteken)


Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 08:34

een vliegennetje broeit minder dan een bontje lijkt mij. Bij ons staan er veel paarden met zo'n netje, dat gaat prima. Suc6

http://endurancemowtje.mijnalbums.nl/" target="_blank
dag lieve Mowgli bedankt voor de mooie tijd
welkom Melis, onze mooie tijd gaat komen

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 08:42

Misschien is een softhalster een optie?

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:06

het softhalster schuurt ook. Dat heb ik al geprobeerd. Lanna werd ook kaal op de plek. Het (inderdaad lelijke) bonthalster werkt wel. Ook met nat weer. Het wordt verbluffend snel weer droog (vergelijk een zweetdeken). De druppels trekken er doorheen. Bij Lanna beginnen de haren weer te groeien....

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:37

Mijn pony had achter de oren altijd schuurplekken.
Daar heb ik toen een los bontje omgedaan en binnen een week was het over Lachen
Ik zou dus zo'n bonthalster proberen.

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:42

ja mijn verzorgpony`s hebben ook weleens schuurplekjes van de halsters.als je dan een tijdje geen halster om doet gaan diem plekjes vanzelf wel weg hoor!

Tancreda4

Berichten: 24012
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 12:59

Ja, maar ze moet wel een halster om, vanwege het vliegennetje. Andes krijgt ze last van d'r ogen. Ik doe in iedergeval nu een losbontje achter haar oren. Kijken hoe dat gaat.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:04

Bij ons hebben ze het ook allemaal. Bij Lars is het niet open, dus laat ik het zo maar. Als hij weer naar binnen moet, zal het allemaal wel weer aangroeien.

risjuhh

Berichten: 24
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:09

je hebt ook van die vliegenkappen die gaan over oren heen, en dan zijn de ogen afgeschermd, het grootste deel van het hoofd eigenlijk, het ziet er wel niet zo mooi uit maar, dan hoef je het halster in het weiland niet om te laten, en dan zijn de schuurplekken redelijk snel weg

als er iets misgaat tijdens het rijden is het 9 van de 10 keer de schuld van de ruiter Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers