gaan jullie naar de dokter na een val?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:59

Ik ben begin dit jaar gevallen en m'n rug deed echt heel erg zeer, ik kon eigenlijk niet zitten, niet lopen, alles deed me zeer, ben toen wel langs de huisarts geweest en die was bang dat er wat gebroken was, dus voor foto's naar het ziekenhuis, gelukkig was erg niks gebroken maar wel flink gekneusd. Daar konden zij ook weinig aan doen dus, alleen pijnstillers voorschrijven.
Als jij het idee hebt dat het wel te doen is zou ik ook niet gelijk naar de dokter gaan, maar als de pijn aanhoudt of het wordt te erg zou het niet onverstandig zijn om even langs te gaan.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:19

Nou, als ik de reacties zo bekijk, dan kan heel Nederland maar beter te paard gaan.
Is het huisartsentekort meteen opgelost, zijn de wachtlijsten van de baan en kan de pil gewoon in het ziekenfonds blijven. Haha!

Zelf raad ik anderen altijd aan om na een pijnlijke val naar de dokter te gaan,
maar ben ik die crash-queen die er hooguit bewusteloos belandt. Bloos

In beweging blijven, warm of koud water gebruiken, aan het arnica-infuus en smeren met arnica of bloed stelpen en ontsmetten met calendula.
Hier en daar is er wel wat krom en stijf, maar dat valt in het niet bij de vernielingen die ik ooit door artsen heb laten aanrichten... Tong uitsteken

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:47

Zou het ook een paar dagen aankijken en als het niet minder wordt toch even naar laten kijken.

Ben zelf nog maar een keer direct naar het ziekenhuis gegaan. Toen kon ik ook zelf wel zien dat een van de botten in mijn onderarm niet helemaal meer klopte. Levensgevaarlijk dat fietsen.... Krijg je op je kop dat je geen verwijsbrief hebt van de huisarts.... duh, die kon door de telefoon zien dat het zwaar gekneusd was. Verward Zat mooi een maand met mijn hele arm in het gips... Kon niet werken, maar wel paardrijden... Haha!

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 02:24

...en als ik híer druk, doet het dáár zeer....
OK, als er veel bloed uit loopt en ik er zelf niet met de hechttang bijkan, kan ik mijn lief echt niet langer stoppen en móet ik wel naar de médico.
Even zo vrolijk bleek ik bij een foto vor een andere duikeling waar teveel bloed uit liep wel mooi mijn kuit- én scheenbeen als eens ongezet gebroken te hebben.

Moraal van dit verhaal? Je kan beter een keer te vaak naar de 'witte jas' dan zoals ik. Voor mij is het niet zo zinvol meer, want het is toch al kapot, maar voor al die jonge, lieve meisjes hier.... niet té stoer dames!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 02:39

Huertecilla schreef:
...en als ik híer druk, doet het dáár zeer....


*LOL* *LOL* *LOL* , ja daar heeft mijn paps (fysio) altijd zo'n lollig antwoord op:

"Dan daar niet drukken." Boos!

OK dan!

Zal het dus ook wel aan m'n opvoeding liggen?

Clown

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 07:46

Ligt er natuurlijk aan of ik er last van blijf houden.
Ik ben wel eens 1 keer gevallen, op m'n kont en toen had ik m'n stuitje gekneust...en dat doet zeer! Ik was toen naar de dokter geweest, en die zei dat zoiets wel 6 maanden kan duren. Zo toen ging ze ergens drukken, en dat deed me toch pijn aan m'n kont Lips are sealed . Gelukkig is het nu over, want toen het nog veel pijn deed gingen we op vakantie. En 4 uur vliegen en dan alleen maar kunnen zitten, met een gekneust stuitje, dat is niet fijn kan ik je wel zeggen Haha!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 08:13

Ik ben nog nooit bij een dokter geweest na een val. Toch moet je wel uitkijken met je rug, zelf ben ik 2x flink hard op mijn rug terecht gekomen. Ik ben er niet mee naar de dokter geweest, maar blijf nog wel uitkijken. Ik voel het namelijk nog weleens na een val ofzo.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:27

Als ik veel pijn heb dan ga ik wel even langs de huisarts, ja.
Ben zelfs een keer onder Yorghos terecht gekomen, lag er met mijn benen en bekken onder. Hij stond wel meteen weer op, maar ik had het vreselijk in mijn rug. Dat gebeurde uiteraard in een weekend, dus eerst even de huisarts gebeld.
Die wilde ons niet ontvangen, maar mijn moeder was erg bang dat er misschien toch iets niet goed zat. Andere huisarts gebeld en die wilde mij meteen zien omdat ik een behoorlijke klap had gemaakt.
Uiteindelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis voor foto's. Mijn rug was gekneusd, maar verder niet beschadigd. Er zaten wel scheurtjes in mijn kuit- en scheenbeen. Hele been ingetaped en 3 weken met krukken gelopen...
Verder ben ik met een gebroken vinger meteen doorgereden naar het ziekenhuis. Maar die stond wel zo scheef dat er geen twijfel over mogelijk was.
In andere gevallen zou ik het denk ik wel eerst even aankijken en als de pijn aanhoudt even langs de huisarts gaan. Vaak voel je zelf wel of iets "alleen" maar gekneusd is.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 11:28

Het gaat inmiddels al een stuk beter, dus laat die dokter maar zitten! Het is nog wel een beetje beurs en pijnlijk als ik er op druk, maar bewegen gaat prima! Morgen maar weer even kijken of ik kan rijden! Moet mijn fiets nog ophalen bij de stal en dan ben ik er toch... Haha!

aurian

Berichten: 269
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:24

De laatste keer dat ik eraf vloog bleef ik vlekken zien, dat was toch wel erg verontrustend. Ben dus ook even bij de huisarts langs gegaan. Wat bleek (naast alle blauwe plekken) een flinke hersenschudding! Ik denk dat het erg afhangt van de klachten. Iets aan je hoofd lijkt me altijd voer voor de huisarts. Een beetje rugpijn en blauwe plekken kijk ik altijd eerst een weekje aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:32

Ahum, om eerlijk te zeggen: nee.

Ik heb zelfs een keer mijn enkel gescheurd gehad en toen ben ik er niet eens mee heen geweest.

Toen er een hele tijd later een rontgenfoto van gemaakt was bleek dus dat ie gescheurd was geweest en dat het nu een beetje scheef was. Oeps!

Tja, ik was gewoon met veel pijn doorgegaan met paardrijden!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:47

Ik ga ook niet snel naar een dokter maar ik denk als in dit geval wel.
Het is wel je rug waar je zenuwen door heen lopen.
Stel dat het wel gebroken is en er raakt een zenuw beknelt,dan ben je verder van huis.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:50

Neeh ik ga ook niet snel naar de dokter als ik gevallen ben.
Alleen als ik er echt las van blijf houden of het echt niet vertrouw maar meestal eigelijk niet Lachen
Hou zoiezo niet van de dokter dus stel het ,het liefst zo lang mogelijk uit Bloos

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:28

ben al wel een aantal keren gevallen" beter gezegt gegleden".. en daar hou ik niets aan over. alleen een slappe lach. maar ben 1 keertje zo hard van sharir afgevallen dat ik 3 keer over de kop ging. had last van me nek. maar ben niet naar de dokter geweest. heb al vanalles gekneust nog niet geweest. nu ik er zo over na denk. ben ik nog nooit naar de dokter geweest na een val.

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:33

Mijn vader is huisarts en manueel therapeut, best handig Lachen . Als ik hard van een paard af donder, checkt hij of alles nog goed zit OK dan! .
Ik denk een dagje afwachten en als de pijn erger wordt, naar de dokter gaan. Als de pijn minder wordt, rustig aan doen totdat de pijn helemaal weg is.
Ik denk dat het ook een beetje ligt aan de plaats, waar je pijn hebt. Ik zou met nekpijn eerder naar de dokter gaan, dan met een pijnlijke knie..

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:42

Nee daar ben ik te eigenwijs voor *LOL*

Ik denk altijd het gaat van zelf weer over. (ik weet het geen goede gedachten)

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:45

Als je pijn hebt aan je rug zou ik meteen gaan