Wat vinden jullie van deze rijlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:47

ik vindt ze prachtig en ze zijn nog practisch ook! Lekker warm in de winter en makkelijk met uit en instappen, ik ga ze ook kopen, wat zijn de prijzen eigenlijk? Ik zag ze in Divoza staan, alleen heb ik vernomen dat ze niet toegestaan zijn voor een wedstrijd!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 07:20

Ze zijn juist wel toegestaan voor wedstrijden Haha! nog niet zo heel lang geloof ik.... Ik denk toch dta ik voor de onderste ga, mountain horse is namelijk alleen verkrijgbaar in de maten normaal en wijd. En ik heb toch echt een dikke S nodig...

Dus ik ga nog even opzoek Lachen

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:34

Saar4 schreef:
Heb je al gedacht aan de mountain horse sportive high riders? Die zijn net wat eleganter dan de gewone. Ik kan uit ervaring zeggen dat ze heeeeeel lekker zitten!


OK dan! jaa!!! die vind ik dus ook helemaal geweldig!!!!!!! OK dan!
ik krijg ze voor mijn verjaardag van manlief Schijnheilig
(dat is pas in Januari helaas,effe wachten!!!! Verdrietig )

surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgiƫ, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:38

Mijn laarzen zijn gewoon uit kunststof en kosten maar 40 euro en doen even goed hun dienst en weinig onderhoud aan Lachen

Ken iemand die verdorie laarzen van juist geen 500 euro heeft gekocht,
je moet zottekes zijn. Je mag mij het nut van zo'n dure laarzen eens uitleggen als je kan ....

surferken42

Berichten: 253
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Brugge/Oostkamp/Hertsberge (belgiƫ, west-vl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:42

Lees hier veel van deze laarzen zijn wedstrijd goedgekeurd,
speelt da nu een rol welke laarzen je draagt???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:32

wten jullie ook wat ze kosten en waar ze te koop zijn? Ik blijf ze gaaf vinden!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:34

Ik heb de laarzen die op de eerste foto staan, de Mountain Horse. Hele fijne laarzen, echt aanraders...
En inderdaad, sinds van de week is ook bij mij een rits kapot, maar dat kwam omdat ik `m zelf nogal lomp omhoog trok (had haast) maar dat is denk ik zo te repareren bij een schoenmaker. Had het probleem vroeger ook met rugzakken voor school, daar werd de rits lam van als je boeken te zwaar waren, en dat is zo te repareren. Ga vanavond ff langs de schoenmaker en we zullen zien...!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:34

Kendra schreef:
Blijkbaar wil je ook graag met ritsjes?
Over Mountain horse zijn nogal wat klachten mbt de ritsen, als je ALTIJD in de spanners zet na het rijden schijnt dat mee te vallen. Ze zitten verder prima, maar weinig maatwerk, dus als je een afwijkende maat hebt loop je de kans dat je ze niet echt passend kunt vinden.
Rectiligne heeft maatwerk- levertijd is meestal wel een paar maanden. Ik heb de winterlaarzen (met bont) en heb 'zomerlaarzen' in bestelling.
Voordeel van deze laarzen is dat ze wat robuuster en sterker zijn dan bv Petries. Ze zijn dus beslist NIET dunner.
Ik heb Petries (zonder rits) alleen voor de wedstrijden. Die zijn kwetsbaar, moet je uitgebreid poetsen en lopen voor geen meter. Maar vooral op wedstrijd staat het gewoon mooier (vind ik) dan m'n rectilignes omdat die net wat groffer zijn.
Op mijn Rectilignes loop ik vrolijk een paar uur, in de winter kan ik lekker longeren met m'n bontjes aan.


Mijn rectilignes waren er in 5 weken :S
Maar ze zitten ideaal, en je kan er zo een hele dag op lopen zonder zere voeten te krijgen, die ik heb zijn ook mooi dun en zo heb je meer contact met t paardenlijf,dan bij de stugge petries (ik had de allergoedkoopste dus weet niet hoe die anderen zijn)Mijn petries zijn iig minder kwetsbaar dan de rectilignes, die ik dan ook alleen voor les en wedstrijden gebruik.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:43

Die eerste van mountainhorse heb ik ook, bijna een jaar nu en zolang je ze LIGGEND bewaart (advies uit de winkel) zijn er weinig problemen met de rits, ik ga er absoluut niet zuinig mee om maar ik heb nog geen kapotte ritsen gehad.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:23

Alleen de mountain horse sportive high riders zijn goedgekeurd voor wedstrijden. Dat is het slankere model.

Ik was vorige week bij Divoza geweest en had het andere model gepast maar die wilde ik niet. Dus gevraagd of ze mountain horse sportive high riders konden bestellen met brede schacht. Daar zou ik nog over opgebeld worden.
Gisteren weer gebeld maar het hoofdkantoor had nog niet gereageerd. Verward

Toen naar Commijns in Rotterdam geweest daar kreeg ik allerlei laarzen aan van Petrie tot pijn in mijn kuiten toe.... die wil ik helemaal niet Huilen

Daarna zijn we naar Van Rijs in Zevenhuizen geweest en wat staan daar..... de laarzen die ik wilde hebben... ik heb ze maar weg laten leggen tot morgen en dan ga ik ze halen. Muziek!

Het is een hele fijne laars maar idd je moet wel voorzichtig zijn met de rits (ook even naar gevraagd en af en toe krijgen ze ze wel terug) dus dan maar voor mijn verjaardag laarzenspanners vragen zodat ze in model blijven en er gewoon zuinig mee omgaan.... en voorzichtig.

Ben helemaal BLIJ...... OK dan!

Oh ja ze kosten Euro 198 bij Van Rijs en Euro 200 bij Divoza.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 11:45

Kan je me mischien het adres van die winkel in zevenhuizen pben?? Dan ga ik daar eens kijken Haha!

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:42

Ik vin ze erg stoer, wilde ze ook heel graag! Alleen een vriendin van me heeft ze.. maar als je er erg intensief mee rijd gaan de ritsen kapot (tenminste dat was bij haar het geval). Ik denk dat ze voor wedstrijden indd niet erg geschikt zijn, meer voor trainen en lessen, buitenrijden. Ik ga binnenkort dus voor de gewone lerenrijlaarzen, petrie's of andere.. dat moet ik nog even uitzoeken!

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:04

De ritsen blijven goed als je goede laarzenspanners gebruikt.

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:26

Ik ben erg blij met dit topic, want ik "moet" ook laarzen hebben.
Ik heb mijn leren rijlaarzen jaren geleden weggegeven(lees; laten inlopen door iemand anders, waardoor ze mij helemaal niet meer goed zaten Blond ), want ik kon er echt niets mee en ze bleven pijn doen. Die sportive high riders van Mountain Horse lijken me erg comfortabel en handig dat je er ook wedstrijden mee mag rijden (mocht dat er ooit weer van komen).

Wist helemaal niet van het bestaan van dit soort laarzen. Dacht dat men het over thermoboots had, als deze laarzen ter sprake kwamen Ik ga zeker eens kijken in de winkel of het iets voor mij is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:38

Ik heb de Sportive High Riders van Mountain Horse en ik ben er erg tevreden over. Ze zien er wat minder lomp uit dan de standaard uitvoering en ze zitten heerlijk. Op de zool zit ook wat minder profiel dan onder die standaard MH's. De ritsen zijn in de tussentijd verbeterd, dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken. Het probleem is dat de schachten om klappen als je ze neerzet doordat er geen balein in zit en daar kan de rits logischer wijze niet tegen. Ik heb er zelf frisdrankflessen in gedaan, maar het kan ook met laarzenspanners of met de kartonnetjes die er vanuit de winkel in zitten. Je mag trouwens met allebei de versies van MH wedstrijden rijden.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 17:16

Nee allebei niet mooi.
Al;s ik die laarzen zie, denk ik meteen aan moterrijders, en aan films, zoals terminator, daar zie je ze ook met van die laarzen .
Ik vind ze geen van beiden mooi.
Sorry ...

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:42

Ja Haffielover dat kan, niet iedereen heeft dezelfde smaak. Ik vind het bv onzin om dure Petrie oid te kopen omdat ik geen dressuur wedstrijden rij maar alleen onderlinge springwedstrijden. En af en toe een dressuur lesje en verder gewoon buitenritten. Dus daar zijn deze ideaal voor. Ja ik kan er ook mee op de motor stappen hahahahahaa....


Het adres van Van Rijs;
Algemene gegevens:
Zadel- en Tuigmakerij van Rijs B.V.
Potgietersingel 1
2761 LB Zevenhuizen (ZH) Holland
Tel : +31 (0)180 - 63 10 33
Fax: (0)180 - 63 27 14
KvK: Gouda nr: 29011944
Geopend:
Ma 13:00 - 18:00
Di 9:00 - 18:00
Wo 9:00 - 18:00
Do 9:00 - 18:00
Vr 9:00 - 21:00
Zat 9:00 - 17:00


Vanuit Utrecht,
volgt U de A12 richting Den Haag
Voorbij Gouda neemt u de afslag Zevenhuizen (afslag 9)
Aan het einde van de afslag borden Zevenhuizen volgen
Weg volgen, bij stoplichten linksaf,
Van Rijs ligt direct aan uw linkerhand.

Vanuit Den Haag,
volgt U de A12 richting Utrecht
afslag Zevenhuizen (afslag 9)
Aan het einde van de afslag borden Zevenhuizen volgen
Weg volgen, bij stoplichten linksaf,
Van Rijs ligt direct aan uw linkerhand

Vanuit Rotterdam,
volgt U de A20 richting Utrecht
afslag Nieuwerkerk/Zevenhuizen (afslag 17)
Bij stoplichten rechtsaf, richting Zevenhuizen
Borden Zevenhuizen volgen
Bij stoplichten rechtdoor
Bij tweede stoplichten rechtsaf
Van Rijs ligt direct aan uw linkerhand

De gegevens staan ook op internet
www.vanrijs.nl

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 16:26

YES... ik heb ze gekocht en ben helemaal BLIJ..... OK dan! OK dan! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 21:04

Welke heb je nu gekocht? Ik heb in ieder geval al meer dan een jaar de mountain horse rider, het rundleren standaard model. Ik gebruik ze intensief, rijd minstens 3x in de week flinke buitenritten door weer en wind. Ik zet er wel van die plastic vruchtensapflessen in, anders deuken ze in elkaar. Het stof borstel ik eraf en ik vet ze af en toen in met zadelzeep, ledervet of zwarte schoencreme. Ik vind het nog steeds mooie stoere laarzen en ben er erg tevreden mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:36

wat kosten ze nu want dat vroeg ik eerder ook al maar geenn anwoord....

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 13:54

Tartuffo schreef:

Oh ja ze kosten Euro 198 bij Van Rijs en Euro 200 bij Divoza.



Had ik al geschreven hoeveel ze kostte.

Ze gaven mij als advies om geen dure laarzenspanners te kopen maar gewoon colaflessen Knipoog erin te zetten.
Ik heb ook schoonmaakspul gekocht voor als je laarzen wit uitslaan en daarna afdoen met een beetje vochtige doek en dan schoensmeer.
Ik ben er echt heel blij mee en weet zeker dat ik 14 september de springwedstrijd met deze mooie laarzen ga winnen gni gni *LOL*

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 14:03

Ik wil niet vervelend doen, maar ik ken iemand die die laarzen nu een jaar had en die heeft ze gisteren in de afvalbak kunnen gooien. Onder langs de zool waren ze helemaal uitgescheurd en dat was niet meer te repareren. Ik vind het mooie laarzen, maar ze toch wel erg prijzig als je er maar een jaar mee kunt rijden. Ik hoop dat jij er meer geluk mee hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 14:31

Tartuffo"]
[quote="Tartuffo schreef:
Oh ja ze kosten Euro 198 bij Van Rijs en Euro 200 bij Divoza.


Had ik al geschreven hoeveel ze kostte.
[/quote]

sorrie ik kon het niet vinden het bericht was ook vrij breed su een beetje lastig zoeken....maar kan je er maar een jaar mee doen? Dat schrikt me wel weer af! Maar ik vindt gewonen rubberen laarzen gewoon niet zo mooi!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 14:49

Ik heb de bovenste nu ongeveer een jaar, mij kostte ze 200 eur. in de ruitersportzaak CVS, ik rijd geen wedstrijden dus ik hoef ook niet perse goedgekeurde te hebben, deze vond ik er mooi uitzien (ik heb het iets smallere en minder lompe model, al vind ik deze ook mooi)
Ze rijden heerlijk en ik kan er makkelijk een dag op lopen zonder dat ik blaren oid krijg.
Mijn benen liggen nu ook veel beter tegen het paard dan toen ik met rubber laarzen reed.
En waarom ik geen laarzen van 40 euro wil? Ik rij iedere dag, loop minstens 5 uur per dag met die dingen, en dan zijn die rubber laarsjes zo versleten. Ik heb ook een tijd met rubber laarzen gedaan maar ik had zo ongeveer iedere maand nieuwe nodig! nou als je dan iedere maand 40 euro uit moet geven of in keer in de zoveel jaar 200 euro dan weet ik dus wat ik kies. Bovendien vind ik ze dus ook een stuk fijner rijden.
en je kunt er heus wel langer dan een jaar mee doen, ligt er gewoon aan hoe je ze onderhoud! ik heb ze nu dus ongeveer een jaar en er is nog niks gescheurd ofzo. Ik zie dus dat probleem niet echt!
voor mij zijn ze OK dan! , wat andere ervan vinden kan me weinig schelen.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:22

over een jaar zal ik er weer een topic over plaatsen... of ze nog heel zijn hahahahaha