Rijd jij (altijd) met cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rijd jij met Cap?

Ja altijd op elk paard!
171 (55%)
In de bak niet in het bos wel.
36 (11%)
Nee op mijn eigen paard(en) nooit maar op anderen paarden altijd.
25 (8%)
Nee nooit.
44 (14%)
Op mijn eigen paard(en) keuze 2 maar op anderen paarden keuze 1.
31 (10%)

Totaal aantal stemmen: 307


PascalB

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:15

ik draag normaal met rijden altijd een cap op welk paard dan ook.

alleen op de foto's in m'n profiel is hij even afgegaan Bloos!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:29

Ik draag altijd een cap, zelfs op de makste pony die ik ken ...

Dinsdag was ik in de les de enige met een cap, de andere reden enkele maanden in 10 jaar ... ze keken me raar aan.
Maar mijn kopje is me net iets te dierbaar

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:32

Ik vergeet 'm wel 's, maar meestal doe ik 'm wel op (alleen als 't snikheet is niet Bloos). Ik denk altijd: "Stel dat ik 'n ernstig ongeluk krijg, dan zal ik de rest van m'n leven (als ik dat nog heb) denken 'Had ik nou maar m'n cap op gedaan' " Hij is op zich hartstikke braaf, maar hij hoeft maar 1x goed opzij te springen of een rare sprong te maken waar ik niet op had gerekent, waarna ik ongelukkig terechtkom.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:39

Ik draag mijn cap altijd zowel buiten als binnen. Schijnheilig
Ik vind het heel erg belangrijk omdat gene wat je beschermen kan ook echt beschermt.
Ik viel eerst nooit en het laaste half jaar ben ik 6x eraf gevallen waarvan 3x minder prettig en ik was vooral de laatste x erg blij dat ik mijn cap op had.
Het paard, waarvoor we gingen kijken om misschien te kopen, steigerde extreem hoog. We kantelden allebei. Ik viel en hij stapte op me....
Ik moet er nog steeds niet aan denken dat ik mijn cap toen niet op gehad zou hebben...

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:44

Vreselijk slecht, maar ik rijd NOOIT met cap! Oh ja, op wedstrijden zo'n wedstrijdding dat er eerder afvalt dan degene die hem draagt. Vorig jaar heb ik wel één keer een echte goede cap opgehad, toen ik met een behoorlijk link paard ging buitenrijden. Bleek hij schaapmak, dus de volgende keer gewoon weer zonder. Soms vraag ik me af of ik dood wil, dan denk ik "nu ga ik er een gewoonte van maken", dan moet ik wel eerst de moeite nemen om er een te kopen dus dan schiet het er al weer bij in. Bloos!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:46

Ik *schaam* rijd eigenlijk nooit met cap.. Bloos

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:51

ik moet mn cap op van mn ouders. En ik rijd altijd buiten dus of ik het in de bak ookdoe gaat eigelijk niet op Knipoog (moet dus ook)
Omdat mn paard thuisstaat kan ik het ook niet stiekem of zo afdoen. Eigelijk is het zo erg nog niet, heb al een paar keer een hersenschudding gehad (nooit van starlight gevallen btw) en in de winter is het lekker warm.
Wat wel vaag is is dat ik als ik met een touwhalster met teugels/ alleen hoofdstel over straat een rondje ga maken zeggen ze er niks van als ikmn cap niet op heb Verward
Straks ook, en ze stonden er allebei bij te kijken toen ik wegreed omdat de oprit volstond zodat de auto's aan de kant moesten. (nou ja, ons mam en ons pap moest dus een knietje geven Bloos!, zonder zadel kom ik er nooit van zn leven op Bloos)

maar goed, een cap is dus wel gewoon veiliger, ik ben heel blij dat toen ik 3.5 jaar geleden van een paardje (wat ik op proef had Bloos!) afflikkerde tegen de bakrand dat ik mn cap op had Haha!
daarvan had ik nog een hersenschudding, ik was met mn kop tegen de rand gekomen. Als ik toen geen cap op had gehad...
had ik verekkes koppijn gehad Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 00:56

Nu Fleur een jaar onder het zadel is laat ik 'm meestal af, maar als ze erg fris is of we naar buiten gaan zet ik 'm zeker op! Op vreemde paarden helemaal, ben niet zo goed van vertrouwen Knipoog

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 01:06

ja altijd, heb al een paar keer kunnen ervaren hoe belangrijk een cap wel niet is. En sindsdien heb ik hem altijd op.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 01:40

Dressuur altijd zonder. Met springen en zadelmak maken zet ik er wel een op. Lig er gelukkig niet zo snel naast, is al heel wat jaartjes terug en toen had ik gelukkig wel mijn cap op. Was met zadelmak maken en werd de bak uit gelanceerd...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 01:44

Altijd Lachen !

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 02:18

Alleen op wedstrijd.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 07:47

Sterre schreef:
Altijd Lachen !
me 2 OK dan!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 08:22

op heel af en toe een enkele ker na doe ik ALTIJD mijn cap op
Is gewoon een gewoonte geworden, net als opzadelen, laarzen aantrekken, hadschoentjes aan en cap op..ik denk ik vaak niet eens bij na.
Ik wil ook graag dat andere mensen op mijn paard een cap op zetten.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 08:27

Voor mij is het ook gewoon een gewoonte, en omdat die van mij nog vrij jong is.
Rij ik op een ponytje, dan nooit...

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 08:29

het is een gewoonte om m op te doen, draag m dus altijd. Het blijft een dier en ookal zijn ze nog zo braaf je weet maar nooit!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30648
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 08:40

Ik heb hem altijd op. Hoogstens een keertje niet als ik even op Max moet stappen, en hij is al in de bak, en ik heb mijn cap niet bij me omdat ik niet gereden heb op Taran.
Maar als ik van te voren van plan ben te gaan rijden heb ik hem altijd op. Ik vind het ook prettiger om met cap te rijden.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 09:53

Bijna altijd. Alleen als er iemand anders ff op mijn paard rijd en ik er daarna nog heel even op stap of als ik alleen een stapritje maak als het zo onwijs warm is.
Ik heb zelf ook al meerdere malen het nut van het ding meegemmakt, dus het liefst wel altijd.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 09:58

Ik had mijn cap vroeger nooit op, tegenwoordig bijna altijd. OP TIara heb ik hem alleen met proefrijden niet opgehad. Verder altijd. Vooral omdat ik weet dat ze me er zeker nog een keer naast zal leggen.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:04

Op m'n eigen pony had ik alleen een cap op met buitenrijden en met springen. Of op de manege want daar was cap verplicht.

Nu ik op de manege rijd heb ik wel altijd een cap op omdat het daar verplicht is. Alleen soms met droogstappen niet Knipoog Tong uitsteken

Als ik weer een nieuw paard heb zal ik de eerste maand misschien met cap rijden (ligt ook aan het paard). Als het een jong paard is gaat ie gewoon altijd op Lachen voorlopig Knipoog

Met proefrijden heb ik nog nooit een cap op gehad, die vergeet ik altijd mee te nemen Haha!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:07

wat er ook gebeurt ik heb altijd mijn cap op!!!!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:16

Ik draag mijn cap:
- Buiten
- Op vreemde paarden
- In de bak als ik verwacht dat ik hem nodig zou kunnen hebben...
Hoewel ik met het hete weer van een tijdje terug nog weleens gespijbelt heb....

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:21

Als ik op de manege rijdt, moet je verplicht een cap dragen, dus ja, ik rijd vaak dan met cap in de les of op de buitenrit. Vind ik iig ook wel fijn, want je weet nooit wat er kan gebeuren. Maar op een pony die ik soms rijd, rijd ik niet altijd met cap en daar rij ik dan buiten (in de bak/wei) op, maar dat ligt ook aan het weer... Maar bij onze manege mag je vanaf je zestiende zonder cap rijden. Maar ik rij toch altijd wel in de lessen/buitenritten met cap omdat mij dat gewoon wel een veiliger gevoel geeft.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:43

op m'n eigen paard niet, op andere paarden soms

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:49

ik rijd altijd met cap het is verplicht op de manege waar ik rijd. En ook al was het niet verplicht dan zou ik toch nog steeds met een cap rijden. Mijn ouders zouden me persoonlijk van mijn paardje afhalen als ik zonder cap zou rijden. Als is je paard nog zo braaf je weet nooit wat ie gaat doen. Hij kan een keer op hol slaan en jij zal er maar afvallen en zonder cap rijden. Als je met je hoofd slecht te recht komt kunnen er erge dingen gebeuren.
Laatst was er een instructrice zonder cap buiten gaan rijden, haar paard kwam terug naar stal, maar zonder ruiter. Ze was er van afgevallen, maar heeft wel 3 dagen in coma gelegen. Dan maar met cap rijden een stuk veiliger.