vraagje over de verzekeringspolis

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Elise

vraagje over de verzekeringspolis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 13:20

Ben het al een paar keer van plan geweest hier neer te zetten maar ik vergat het steeds maar nu ik de polis dan toch voor mn neus heb...

Nacino is verzekerd. De voorwaarden zijn: standaard en uitgebreid, diefstal en ziektekosten uitgebreid.

Nu staan er een aantal dingen in de polis die ik niet echt snap maar wel graag zou willen weten. Vaak hoor je van die verhalen dat je paard door de verzekering overgenomen wordt etc. Nou dat wil ik dus ├Ęcht niet. Ik wil gewoon geen duizenden guldens aan operaties hoeven te betalen, en eventueel een nieuw paard als hij zou overlijden. Verder niets, is hij als rijpaard niets meer waard mag hij toch gewoon zijn oude dag hier slijten natuurlijk.

Wie snapt het volgende:

ARTIKEL 14 - Afstand van verhaal
Assuradeuren doen afstand van hun recht op verhaal op degene die door de verzekernemer uitdrukkelijk of stilzwijgend gemachtigd is het paard te houden, te gebruiken, te verzorgen, te berijden of anderszin onder zich te hebben, tenzij de gemachtigde het paard verwaarloost of opzettelijk verwond.

Welk recht op verhaal dan? Dat ben ik niet eerder tegengekomen...

CLAUSULE NR.1
Gebruiksverlies en/ of economische slachting

Indien zich bij het verzekerde paard gedurende de looptijd dezer verzekering een toestand openbaart, die het afmaken c.q. slachten op humane gronden welliswaar niet noodzaakt, maar die het paard, zowel volgens de dierenarts van de verzekeringnemer als volgens die van assuradeuren blijvend ongeschikt maakt voor de functie of taak (gebruiksdoel), die het paard geachte wordt te vervullen, zoals op het polisblad vermeld en die voorts resulteert in overname van het paard op economische gronden, dan wordt onder deze verzekering 85% van de verzekerde waarde uitbetaald tegen ... blabla...

Die voorts resulteert in overname..
Moet resulteren in overname? Of kan in overleg (nee dus Haha! ) resulteren in overname? Wat dan natuurlijk wel betekend dat je niets krijgt maarja.

Wie o wie.. ik heb geen idee en het nu al een paar keer opnieuw gelezen...

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:09

Ik zou je contactpersoon bij de verzekering maar eens bellen. En vragen of hij het precies uit kan leggen (in het nederlands).

Je kunt die regels op verschillende manieren lezen, dan weet je precies wat hun ermee bedoelen..

Veel succes!!! OK dan!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie