merrie te koop is half gek als mensen komen zien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

merrie te koop is half gek als mensen komen zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 17:45

Ik heb een ponymerrie jaarling te koop (anderhalfjaar oud), ik kan er echt veel mee doen, maar zodra er een potentiële koper opduikt gaat ze rennen, bokken en lucht trappen, ze laat zich dan niet vangen ... en mensen schrikken direct terug van dit gedrag natuurlijk. Zo krijg ik 'r nooit verkocht . Het rare is dat ze het met mij niet doet, ik kan er gewoon mee omgaan zonder dat ze gek gaat doen. Wat moet je dan daarmee???? Hoe krijg je zoiets verkocht??? Grondwerk en zo doen we al, en het gaat ook erg goed. Mijn man en zij zijn water en vuur, dus daar hoef ik niet om hulp te vragen ......... ze heeft een nogal pittig karaktertje Schijnheilig Straks moet ik 'r nog drogeren eer ik 'r verkocht krijg Clown Alle gekheid op een stokje, wat doe je daar mee???? HELP!! Mijn man stond erop dat ze verkocht zou zijn dit voorjaar al, en ze staat hier nog steeds . Er moet een oplossing komen, maar hoe???

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:07

Zoveel mogelijk door andere laten verzorgen.
Blijf er dan wel gewoon bij maar laat een ander het werk doen.
Zo leerd ze dat als een ander het doet het ook goed is.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:10

Wat ik zou doen / hoe ik het zou aanpakken...
Laat hem los in de bak. Laat hem er even (15 minuutjes) in zitten.
Na die 15 minuten laat je een vreemde in het midden van de bak lopen.
De vreemde moet daar stil blijven staan (of zitten op een stoel).
Uiteindelijk zal de veulen rustig doen.
Als het veulen naar de vreemde toeloopt is dat helemaal fantastisch!!
Als dat gebeurt moet de vreemde de veulen een snoepje geven.
Gebeurt dat niet, loop dat voorzichtig naar het veulen toe.
Aai het op zijn hals, lukt het, geef hem dan een snoepje.
Als één van die pogingen lukt moet je weer een andere vreemde zoeken die hetzelfde moet doen.
Lukt het met ong. 4 vreemden, dan kan je proberen (met weer een andere vreemde) het veulen mee te nemen aan een halster.
Loop eerst aan de halster 5 á 10 minuutjes in de bak, zet hem dan weer op stal / in het land.

Ik hoop dat het je lukt!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 18:33

Je moet de "vreemden" hebben daarvoor . Wij zien hier zelden of nooit mensen, en diegene die al komen zijn vaak bang van de paarden/pony's. Ze is gewoon erg éénkennig!! Het grootste probleem is dat m'n man dit voorjaar al wou dat ze verkocht zou worden, en dat nu de zomer om het laatst loopt ze hier nog is en ik dus in aanvaring kom met mijn echtgenoot over haar ... als hij haar probeert te nemen of samen met haar in de uitloop gaat toont ze meteen haar kont naar hem in een dreigende manier. Ben ik erbij zal ze niets doen, ben ik er niet bij gaat ze bokken in z'n richting gericht. Hij heeft haar dan meteen een mep, maar dat pikt zij niet van hem en gaat nog harder tegen hem in dan!!!! Ze weet dus wel degelijk wanneer ze "kan" en niet "kan" dreigen/uithalen, en doet het erg bewust. De laatste keer dat de hoefsmid kwam werd die helemaal ondergeplast omdat ze schrik had Verward Had ze nog nooit gedaan (de keer ervoor heeft de smid een beentje opgehouden terwijl ze trok om neer te kunnen zetten, volgens mij was hij hardhandig aan het vasthouden)!!!! De tante van mijn man kan haar gewoon voeren en aaien, haar man ook, ... erg vaag allemaal, maar vooral erg voor haar, want hoe kan ik haar een goede thuis bezorgen als ze potentiele goede kopers zo op stang jaagd en de enige open optie de handel blijft????? Als ze op stal of in de uitloop zit laat ze zich gewillig voeren en aaien, maar niemand koopt een pony zonder die uit de stal te hebben gezien ... en als er volk bij is is het meteen raak gewoon

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:34

wanneer ik kom zal ik proberen ook met haar bezig te zijn, als dat mag. kijken hoe ze reageert als de koper iemand is die weet dat ze zo kan zijn. kijken of er iets verandert als ik er iemand een paar keer bij is geweest bijvoorbeeld. dan kan ik getuigen naar de kopers toe Knipoog Haha!
maar eerst nog piet proberen te bereiken (gaat niet vanzelf??). dan kan ik langskomen Lachen

Enya - Daya :-)

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:35

Misschien willen enkele bokkers uit België voor 'vreemden' spelen?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 18:42

Ze zijn naar Tenerife geweest, ze zaten samen met m'n schoonouders op reis, en ik wist het niet eens Haha! Normaal zijn ze al terug thuis nu. Het is raar hoe éénkennig ze is. Het "erge" is dat de mensen die kwamen zien zaterdag helemaal van Nijmwegen kwamen (misschien schrijf ik dit fout) en dus niet zomaar even nog een keertje komen kijken. Zelfde met mensen die uit Berlare kwamen kijken ... die willen gewoon een plaatje van een rustige pony zien en al de rest is gewoon niet voor hun geschikt . Begrijp ik ook, het is een rijpony b/c maat en dus voor een kind of voor de koets. Wie zal z'n kind een pony geven waarvan ze zo'n gedrag zien hé ...

Tuurlijk mag je met 'r bezig zijn, en m'n aanbod naar jou toe staat ook nog steeds. Ik wil vooral dat ze een goede thuis krijgt. Da's topprioriteit!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:08

suc6 in ieder geval!! Haha! Lachen Schijnheilig

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:30

Als ik een keer tot ginder raak (weet momenteel niet of het gaat lukken voor september) wil ik gerust helpen Sonja !

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:41

hmmz ik weet niet hoor maar vind dat als mensen voor een jaarling komen kijken ze dan best een beetje pittig en niet te vangen ding kunnen verwachten ... denk dat sommige kopers daar wel door heen kunnen kijken (lijkt mij)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:49

BeNGeL schreef:
hmmz ik weet niet hoor maar vind dat als mensen voor een jaarling komen kijken ze dan best een beetje pittig en niet te vangen ding kunnen verwachten ... denk dat sommige kopers daar wel door heen kunnen kijken (lijkt mij)


Jaarlingen zijn lastig te verkopen, omdat je er nog een zeker twee jaar in moet investeren voordat je er wat mee kunt.
En een eenkennige jaarling is dubbel zo moeilijk. Zet twee jaarlingen naast elkaar, en de makkelijkste is het eerst verkocht hoor.

Ik hoop dat Sonja snel wat mensen kan vinden die bereid zijn om met de jaarling om te gaan. Hier moet je nu al ingrijpen...het wordt anders van kwaad tot erger.

Je suis Charlie.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 08:36

heeft ze papieren? Ik heb zo de indruk dat ze aanvoelt dat die anderen wat bang zijn. Oja, als er mensen komen om te kijken. zet haar op stal. moet je haar dan niet meer vangen.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 11:48

hahaha, die is niet gek! Clown
Slim paardje! Schijnheilig

My imaginary friend thinks you have serious problems!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 13:27

Nee, ze heeft geen papieren! Anders was ze al verkocht geweest, want hoe stom ik het ook vind, mensen lijken meer en meer op papier te rijden dan op een pony ... liever slechte papieren en een niet zo goede pony dan een gezonde pony zonder papieren soms . Ik vraag er niet veel voor, maar de meesten willen ondanks de lage prijs geen tijd investeren in haar vertrouwen winnen. Het is echt een kwestie van een stoel te nemen en in de wei/uitloop te gaan zitten tot ze komt. Eens ze komt en ze krijgt iets lekkers overwin je haar maag en zij hangt daar nu éénmaal aan vast Haha!. Jammer genoeg verwachten de meeste mensen gewoon een onbevangen pony die gewoon lekker komt tutten , en dat doet ze wel als je zelf rustig bent en je haar de vrijheid laat om jou uit te checken. Als je juist in 'r "plaats" binnendringt vertrouwd ze het niet. Cassidy heeft het helemaal juist hoor (alleen waar het over "nog twee jaar moeten wachten heeft niet, ze is al anderhalf jaar oud Haha!) ... ook al is de tweede dan "geholpen" met een "rustmedicijntje" zal die toch eerst verkopen. Ik wil echter aan die dingen niet meedoen, ik wil 'r verkopen zoals ze is met haar eigen pittig karaktertje en haar eigen streken erbij. Liegen is volgens mij alleen maar een ticketje naar de paardenmarkt/slachthuis.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:39

die beesten die merken gewoon dat er iets aan de hand is. met het paard wat wij te koop hebben staan is er niets aan de hand... daar kan iedereen gewoon mee overweg en doet hij normaal.. maar zodra hij merkt dat het kopers zijn laat hij zich ook niet vangen en doet hij met rijden ook geen drol. en hij is toch echt 11. misschien een teken datie nie bij ons weg wilt. want komt er gewoon iemand rijden dan is er niets aan de hand.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 14:17

k'Zal het nog beginnen geloven ook Haha!.

Alleen is mijn man daar helemaal niet blij mee ... Er kwam gisteren familie kijken die een hectare land hebben met appel en peerboomgaard erin, en ze hebben geen zin om telkens weer gras af te rijden. Gaat ze ook weer meteen een rodeo-voorstelling geven joh Bloos ... ik schaamde me dood! Ze liet zelfs mij niet toe haar te strelen terwijl ik anders haar gewoon altijd kan gaan aaien . Ze zou zo goed zijn daar, zo'n stuk land voor haar alleen, en mensen die er warm inzitten en haar rot zouden verwennen. Ze spraken al meteen van een winterdeken en over een bouwaanvraag voor stalling en zo ... doet ze dan zo . Ze weet van niets anders dan ons, maar ze misloopt zo toch wel een mooie kans hoor! Een leven zonder honger (grote wei, dus altijd buiten), met snoep die uit de lucht valt (appels en peren), met een vrouw die niets anders te doen heeft dan te tutten met de honden en haar, en mensen die gewoon zo goed in de geldbeugel zitten dat ze haar alles zouden kunnen geven die ze maar kan dromen ... bovendien weinig eisen aan haar zelf. Ze zouden niet op haar rijden, ook niet voor een koetsje, gewoon af en toe een stukje wandelen en misschien 's een veulentje fokken en bovendien familie, dus kan ik er altijd bij komen en is het een betrouwbare thuis. Ik kon 'r wel een mep verkopen (maar ze wou niet komen Tong uitsteken).

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:02

wat een merrie zeg...
vind haar persoonlijk errug leuk maar zo word het verkopen natuurlijk niets....
wens je veel suc6 met haar en hoop voor je dat er bokkers zijn die willen komen helpen

ONDERSCHRIFTLOOS

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 08:26

Tja jaarlingen, naarlingen hé. Jaarlingen zijn sowieso moeilijker te verkopen. Het is natuurlijk pech dat het een merrie is in dit geval. Want mensen kopen graag een merrie met papieren. Een ruintje is makkelijker te verkopen zonder papieren. Kan je haar niet een wintertje ergens uitlenen of zo en dat die mensen de onderhoudskosten wel betalen maar dat jij verlopig nog eigenaar blijft. een pony zonder papieren verkoop je makkelijker als hij zadelmak kan gemaakt worden. Ofwel probeer eens contact te zoeken met mensen van een ponyclub uit de LRV. Misschien kennen zijn mensen die op zoek zijn naar een goede pony.

spiritje

Berichten: 59
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Overijse Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 08:40

mag ik eens een foto zien ?? Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 11:15

Krijg ik je emailadres (pb)? De uploadsites doen me gewoon gek worden Haha!.

Ja, je hebt gelijk hoor petraaken, haar een winter plaatsen zou beter zijn, ze is dan alweer twee jaar, alleen blijf je ondertussen de kosten maken die bij de pony horen die we er gewoon nooit uit zullen halen. Als ik rijk was zou het me niets uitmaken hoor, ééntje meer ... maar ik ben niet rijk .
Bovendien kost het me flink wat emotionele moeite haar te plaatsen en het gezin is hier de dupe van ... ik kan het gewoon niet blijven uitstellen.
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 22-08-03 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:18

Waarschijnlijk reageert je pony op jou. Het beestje zal precies door hebben wat er gaande is en daarom zo reageren.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 11:31

Hoe kan ze op mij reageren als ze gaat dreigen als mijn man alleen bij haar is??? Ze reageert op mij als ze zich inhoud, dat wel. Ik denk niet dat het aan mijn aanwezigheid ligt dat ze rodeo's gaat geven of lucht gaat trappen, dat ligt gewoon aan haar gebrek aan zelfvertrouwen en haar vrees voor vreemden. Ze zoekt bij mij vertrouwen en van mij aanvaard ze ook correcties. Ze moet gewoon leren dat andere haar net zo goed zullen verzorgen en nog véél beter ook!!!! Het is gewoon uitgesloten dat elke pony die dit gedrag vertoond levens lang op één plek blijft. Het tegendeel is waar, ik vermoed dat ik haar geen gunst doe met haar te houden ... het omgekeerde is eerder waar! Ze moet open staan voor mensen in het algemeen, niet voor mij alleen!!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:33

Potverdorie wat hebben die kinderen tegen woordig. De eigenaar van 2 fokproducten van mijn oude (helaas reeds gestorven) pony zocht ook een nieuwe ruiter voor ruintje van Nabor omdat hij net te sterk was voor zijn jongste dochter. Hij vroeg hoeveel hij kreeg om die pony te rijden! Ze zouden moeten blij zijn dat ze een pony mogen rijden van iemand anders. Ik heb zelf nu ook nog een pony zitten die nu 4 jaar is en dringend zadelmak moet gemaakt worden. C-merrietje zonder papieren (komt van een handelaar en dient als gezelfschappony) maar ik heb er eigenlijk zelf de tijd niet voor. Morgen maar eens navragen bij een plaatselijke ponyclub.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:36

sonjabelgium schreef:
Hoe kan ze op mij reageren als ze gaat dreigen als mijn man alleen bij haar is??? Ze reageert op mij als ze zich inhoud, dat wel. Ik denk niet dat het aan mijn aanwezigheid ligt dat ze rodeo's gaat geven of lucht gaat trappen, dat ligt gewoon aan haar gebrek aan zelfvertrouwen en haar vrees voor vreemden. Ze zoekt bij mij vertrouwen en van mij aanvaard ze ook correcties. Ze moet gewoon leren dat andere haar net zo goed zullen verzorgen en nog véél beter ook!!!! Het is gewoon uitgesloten dat elke pony die dit gedrag vertoond levens lang op één plek blijft. Het tegendeel is waar, ik vermoed dat ik haar geen gunst doe met haar te houden ... het omgekeerde is eerder waar! Ze moet open staan voor mensen in het algemeen, niet voor mij alleen!!!


Rustig. Ik bedoelde het niet als commentaar. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze het om deze reden zou doen. Heb nl wel een paard dat zo op mij kan reageren. Oke meneer bokt en steigert nooit maar ben ik niet in mijn hum hoef ik niet te gaan rijden.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-03 11:52

Was helemaal niet "opvliegend" bedoeld hoor ... ik vind het gewoon erg raar allemaal (en je "gemoed" uitleggen in woorden is erg moeilijk Knipoog). Helemaal als het aan mij zou liggen als ik er niet eens bij ben ... Verward (ik weet dat het ergens zo ingebakken kan zitten, maar toch blijf ik het vreemd vinden dat ze tegenover mensen die ze nog nooit zag dan ook zo doet). Kan toch niet? Ik denk zelf dat ze zich zo ENORM aan mij gehecht heeft dat ze gewoon moeite heeft met iedereen die niet "IK" is Haha!. Ze heeft een goed leventje hier, hebben in juni nog een maatje voor haar gekocht in de hoop dat ze zou openbloeien, maar niets is minder waar, het is nog erger geworden in de plaats!!!

Voor de mensen die het antwoord van Peetraaken "raar" vinden, ik had eerst een uitgebreid antwoord gegeven, maar bedacht me toen ineens dat ik ooit m'n hart had bloodgegeven op bokt en er erg op afgestraft ben geweest en ik heb toen snel m'n antwoord gewijzigd, maar toen was Peetraaken al aan het antwoorden Haha!. Ze "slaat" dus geen lucht hoor, ik begrijp haar antwoord helemaal . En uh ... ze heeft nog gelijk ook Tong uitsteken

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 75 bezoekers