In binnenbak `s winters extra ruiters toelaten als

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wel of geen externe ruiters in de winter toelaten?

Ja, die moeten toch ook ergens terecht
44 (51%)
Nee, de bakken zijn al overvol, niet toelaten
42 (48%)

Totaal aantal stemmen: 86


VoXiS

Berichten: 231
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:46

Citaat:
nee ik vind deze opmerking ook niet fair!!
ik heb een verzorgpony en die baas daarvan gaat heus niet zomaar een binnenbak bouwen. In de winter rijd wel graag binnen en het is logisch dat we (externe ruiters) dat tegen betaling doen.
Waarom zouden we niet binnen mogen rijden als er zat plaats is? (ik vind wel zo dat de paarden/ruiters die daar op stal staan voorang moeten krijgen).


Nou denk ik dat je de strekking van de topic nie helemaal door hebt Tong uitsteken
Als er zat plaats geweest was, had deze topic nooit bestaan *LOL*

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:46

Koortje schreef:
:roll: het gaat hier over de WINTER!!! Sommige mensen hebben echt een bord voor hun hoofd, sorry dat ik dat moet zeggen!


Ja in de winter bedoel ik dus.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:46

haha, leuk voor een kur, van die gekleurde lampjes erbij, vraag me af hoe mijn paard zou reageren op een tent, denk niet dat ze het zo leuk vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:50

In liessel, vroeger, moest je losrijden in een tent
en wonderbaarlijk deden dat bijna alle paarden goed.
Waren wel springpaarden, scheelt dat? Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:50

Ik ken ook een manege die begonnen zijn destijds met een tent. MAar nu ziet het er hardstikke luxe uit daar. Daar ook probleem van een binnenbak te weinig. Nu staat er een 2e hooischuur die ze gebruiken als binnenbak. ook in eindhoven geven ambtenaren namelijk niets om paardensport. Dus waarom dan hun steun geven aan mensen die wel van paardensport houden? Wat er op de stal van koortje speelt, speelt namelijk op veel stallen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 17:02

Zullen we niet off topic gaan? Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:03

dat doen we ook niet. We dragen een oplossing aan voor je probleem. Dat vind ik bepaald niet of topic. WAar doe je nu moelijk over?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 17:11

Voor je probleem... Desiree doe even realistisch alsjeblieft! Alsof ik de toekomst van stal Teunisse in eigen handen heb zeg, hallow!! Nagelbijten / Gniffelen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:21

Je kunt ze het toch voorleggen mens! HALLOW! Het is toch niet gezegd dat je als pensionklant niet hardop mee mag denken met je stalhouder? Ik leg ook wel eens ideen voor bij mijn stalhouder.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 09:53

Overlegl met de pensionhouder/manege eigenaar is niet altijd mogelijk. Bij ons is het standaard antwoord, als het je niet bevalt dan ga je maar weg. En dat is nu het probleem er zit maar weinig in de buurt.
Een verhaal heeft altijd 2 kanten toch, natuurlijk heeft de houder/eigenaar gelijk om mensen van buitenaf te laten rijden tegen betaling, hoeven ze niets voor te doen en toch geld in het laatje.
En ook de klant heeft gelijk, om te klagen bij drukte.
Een bepaalde vorm van afspraken zou mooi zijn, maar helaas bij ons nog nooit mogelijk gebleken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:02

beppies schreef:
Bij ons is het standaard antwoord, als het je niet bevalt dan ga je maar weg. En dat is nu het probleem er zit maar weinig in de buurt.

Hier is dat niet. Hier zit zowat het epicentrum van paardenland. Het stikt hier van de stallen. En er is concurrentie in deze tijd.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 11:01

En deze stal blijft toch de goedkoopste ongeveer, wil je nog een beetje fatsoenlijke stal (met binnenbak!) hebben. Verder hoef je niet zo te schreeuwen hoor Desiree, ik ben niet doof...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:13

Dat weet ik niet of het de goedkoopste stal is. Dekkers in Nederwetten en Van Osch in Breugel zitten volgens mij er niet ver naast qua prijs. En verder behandel ik jou, zoals je mij behandelt met je "hallow". Je moet je eens wat minder pedant opstellen tegen mensen die hier serieus op je topic reageren en een wat normalere toon tegen ze aanslaan.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 11:15

Het zal wel......
Word een beetje moe van dit topic en gezeik er rond om, het gaat alleen maar off topic de hele tijd. Mijn oorspronkelijke vraag was: Wel of geen externe ruiters toelaten in de winter, en niet "wat zou stal Teunisse moeten doen, en hoe slecht is stal Teunisse wel niet met hun beleid"! Laat maar zitten, er valt niet te discussieren. We zullen wel zien van de winter, nog tijd zat om dan te gaan zeuren!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:31

sja, rond een discussie worden nu eenmaal allerlei argumenten aangevoerd (die jij al snel of topic noemt). En misschien kun je daarom maar beter geen topics meer plaatsen als je daar niet tegen kunt. Want jij stelt het nogal zwart wit allemaal en zo zijn de dingen nu eenmaal niet. Jouw stelling "wel of geen externe ruiters in binnenbak" is niet met "ja" of "nee' te beantwoorden, dat hangt nu eenmaal af van bepaalde andere factoren. Sorry, het is gewoon minder simpel dan jij zou willen. Het enige gezeik in de reacties komt van jou vandaan.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:36

Kom op mensen; dat kan harder!!!!

maar weer terug naar het onderwerp.

Ik sta ook op een manege. En heel soms komen er mensen van buiten. Ik heb het liever niet want er is al niet veel tijd om te rijden. Ook de lessen worden veel voller met mensen van buitenaf. En dat is voor de vaste manege klanten niet echt makkelijk.

Ik betaal het hele jaar door dure stalling. Andere mensen staan lekker goedkoop. Maar maken in de winter wel gebruik van de binnenbak waardoor ik niet lekker kan rijden.

Ik begrijp best dat er mensen zijn die graag rijden. Of die ook bij een binnenbak wilesn staan. Ik ben ook altijd vriendelijk tegen die mensen.

maar toch. Soms irriteer ik me behoorlijk!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:43

Als de mensen die komen rijden een beetje kunnen sturen heb ik er geen probleem mee. Een pensionstalling runnen is meestal niet zo'n vetpot, dus laat die mensen ook een extra centje bijverdienen. Haha!

Ik heb trouwens ook wel eens in een feesttent losgereden, in Dwingeloo was dat geloof ik. Dat valt prima te doen hoor!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 11:45

Desiree schreef:
Het enige gezeik in de reacties komt van jou vandaan.


Tuurlijk Desiree, dat klopt helemaal... je weet het allemaal perfect, en ik ben hier de zeikerd. Sure... ga zo door, echt goed. OK dan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 11:47

Kan dit misschien een normale discussie blijven? Thanks.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:00

Koortje"]
[quote="Desiree"]Het enige gezeik in de reacties komt van jou vandaan.
[/quote]

Tuurlijk Desiree, dat klopt helemaal... je weet het allemaal perfect, en ik ben hier de zeikerd. Sure... ga zo door, echt goed. OK dan!
[/quote]

Read your own words "sweety":

[quote="Koortje"]
Dan vind ik dat je het hele jaar bij een stal met binnenbak moet gaan staan, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is kwa drukte! Sommigen mensen willen alleen de lusten en niet de lasten, tja....
[/quote]


[quote="Koortje"]
:roll: het gaat hier over de WINTER!!! Sommige mensen hebben echt een bord voor hun hoofd, sorry dat ik dat moet zeggen!
[/quote]

[quote="Koortje"]
Voor je probleem... Desiree doe even realistisch alsjeblieft! Alsof ik de toekomst van stal Teunisse in eigen handen heb zeg, hallow!! Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]

[quote="Koortje"]
En deze stal blijft toch de goedkoopste ongeveer, wil je nog een beetje fatsoenlijke stal (met binnenbak!) hebben. Verder hoef je niet zo te schreeuwen hoor Desiree, ik ben niet doof...
[/quote]

[quote="Koortje schreef:
Het zal wel......
Word een beetje moe van dit topic en gezeik er rond om, het gaat alleen maar off topic de hele tijd. Laat maar zitten, er valt niet te discussieren. !

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 12:50

No comments Frusty Rolleyes

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 12:56

Zep"]
[quote="Desiree schreef:

de voorwaarde die je stelt als klant Zep, is dat je gebruik kunt maken van de binnenbak. MAar dat kan niet als deze altijd vol is. De binnenbak is een extra faciliteit waarvoor je BETAALT en dan wil je er ook gebruik van kunnen maken. Maar je kunt er echt niet meer rijden als je alleen maar bezig bent met uitwijken en ontwijken. Ik weet wel hoe het is en waar ze over praat hoor, heb zelf op die stal gestaan.



Ik heb ook op zulke stallen gestaan, dus ik snap hoe je je voelt. Maar degene die van buiten komt betaalt ook. Die heeft ook last van de drukte want daar heeft ie ook niet voor betaald.

Kun je inzien dat die ander ook gewoon een klant is? Want daar draait het hele verhaal eigenlijk om.
[/quote]

Maar eigenlijk zou de stalhouder dus maar een beperkt aantal mensen moeten toelaten, zodat iedereen prettig kan rijden, de pensionklant, die betaalt voor gebruik binnenbak, maar ook de externe klant, die betaald ook en wil ook normaal kunnen rijden!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 12:57

Maar vind je niet dat de pensionklant voorrang zou moeten krijgen op externe gebruikers?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:06

Koortje schreef:
Maar vind je niet dat de pensionklant voorrang zou moeten krijgen op externe gebruikers?


Das in de praktijk niet mogelijk of je zou van te voren precies de tijden door moeten geven dat je gaat rijden, dan is er een schema te maken anders niet!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:14

Oké nu mij niet vermoorden hé maar ik ben ook zo'n externe ruiter. Mijn paarden staan bij mij thuis heb niet eens een buitenbak want ik rij gewoon in de wei (soms wel lastig hoor) en in de winter is dat onmogelijk. Ik betaal 60 euro voor een heel jaar gebruik te kunnen maken van de pistes (zowel binnen als buiten) wat heel duur is als je bedenkt dat je eigenlijk maar enkel in de winter gebruikt maakt van de binnenbakken. Vaak wordt ik geconfronteerd met van die etterbakken van kinderen met hun pensionpony's die denken dat de hele manege van hen is. Longeren kennen ze niet gooien de pony een paar minuutjes los en jagen hem de pistes rond (heel gevaarlijk voor blessures) Ondertussen zijn mijn paarden wel hypernerveus van het klappen van de zweep omdat ik moet wachten tot madam of meneer klaar is en kan ik weer een heel uur sleutelen om een beetje rust erin te krijgen. Ik heb niets tegen andere ruiters of nu pensionklanten zijn of niet maar beleefdheid is toch niet teveel gevraagd en ik ondervind de laatste jaren dat veel kinderen nogal een grote mond opzetten tegen volwassenen. Als iedereen elkaar in zijn waarde laat is er niets aan de hand. Beginners waarschuw ik uit beleefdheid dat ze niet te dicht bij mijn paard moeten komen omdat ze trapt naar andere paarden. Ervaren ruiters hebben vaak ook snel in de gaten of iemand problemen heeft of niet en blijven dan bij elkaar uit de buurt. En als iemand aan het rijden is vraag ik altijd of het geeft dat ik mijn paard longeer of er bij kom rijden als er in de andere bak les is.