In binnenbak `s winters extra ruiters toelaten als

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wel of geen externe ruiters in de winter toelaten?

Ja, die moeten toch ook ergens terecht
44 (51%)
Nee, de bakken zijn al overvol, niet toelaten
42 (48%)

Totaal aantal stemmen: 86


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:17

Nathalie schreef:
Ach, deze winter nog even door de drukte heen.. En als t goed is staat er volgende winter een binnenbak op de plaats van de koeienstal. Zijn ze al een tijdje mee bezig maar ik geloof dat alles nu rond is.
j

Wedden van niet? de tijd zal het leren! Dat krijgen ze niet rond. Tenzij ze hem gewoon illegaal bouwen. ook de huidige binnenbak is geen officiele bak, er is slechts een vergunning afgegeven voor opslagschuur, en dat is de binnenbak dus officieel.

De hond is de betere mens


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:20

Mn vader zei dat alles rond was..

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 10:25

Ik hoop het maar!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 10:28

Zit jouw vader bij de gemeente in Nuenen Nathalie? Want dan kan er inderdaad iets geregeld zijn. Zoiets krijg je daar echt alleen maar geregeld via vriendjespolitiek.

De hond is de betere mens

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 11:18

Zullen we please niet off topic gaan, en dit soort dingen buiten het gesprek houden? Wat Nathalie`s vader doet maakt Bokt niks uit denk ik zo... Het gaat hier om de drukte in de bak.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:33

De drukte in de bak wordt opgeheven als er een binnenbak bij zou komen. Jij zou er mee gebaat zijn en de stalhouder ook. Maar de gemeente geeft niets om paardensport en alleen d.m.v. vriendjespolitiek kan er een bak bij komen (en wie zou daar niet gretig gebruik van maken als hij de mogelijkheid had en durf dat iemand maar eens te verwijten!).

In het algemeen kan een stalhouder meer vragen aan stalgeld navenant er meer faciliteiten bij zijn. Een binnenbak is een extra faciliteit. Daar betaal je voor. Als je ergens voor betaalt, schept dat VERPLICHTINGEN van de andere kant. Een stalhouder heeft dus niet alleen rechten volgens veel mensen, hij heeft ook verplichtingen. een pensionklant BETAALT voor het RECHT om gebruik te kunnen maken van een binnenbak. En als je daar in een treintje rond moet rijden heb je er geen zak aan en dan betaal je te veel stalgeld.

De hond is de betere mens

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 12:14

Koortje,
Ben het laaiend met je eens, laat al die mensen die zeggen dat mensen van buiten af gewoon toegelaten moeten worden maar eens midden januari op een vrijdagavond rond half 8 komen rijden.
Piepen ze wel anders.
Het komt gewoon voor dat we met 13 man aan het rijden zijn.... En als jij een beetje rondjes wil hobbelen gaat dat nog net.
Maar als serieuze wedstrijd ruiter is in zo'n volle bak gewoon niet te rijden.
Ook niet met 10 man...
Dus ik vind dat onze pensioneigenaar best externe klanten toe mag laten, maar dan van 9 tot 10 's ochtends op een door de weekse dag of een tijdstip waarop het niet druk is.
Lijkt mij een betere oplossing en is iedereen gelukkig.

En die nieuwe binnenbak... denk ook dat dat nog wel een aantal jaartjes op zich laat wachten. Helaas...
En over dat "ze betalen er toch voor"... van die 50 Euro die daar per week misschien mee verdient wordt worden onze stallingsgelden echt niet lager gehouden hoor...

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:10

ik vind dat ze wel mensen van buiten fa toe kunnen laten MAAR: alleen als er een plekje over is naast de eigen mensen die willen rijden EN in de goeie groep ! want beginners en vergevorderden door elkaar heen dat werkt niet ! en longeren, tja bij ons hebben ze daar een aparte bak voor en die is buiten, jammer maar helaas dat zullen we altijd buiten moeten blijven doen ! ik vind dat ook geen probleem hoor ! regels moeten er zijn en zeg nou eerlijk van een beetje regen krijg je niks maar als je sommige mensen naar binnen ziet rennen denk ik wel eens wat anders !

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:27

Mijn antwoord is, nee niet toelaten de bakken zijn al zo vol. In de winter gaan we altijd met minstens 2 paarden overwinteren op de manege. Deze manege heeft een grote binnenbak van 30 bij bijna 60 en een kleine van 45 bij 17. De grote bak zit altijd vol ('s-avonds ik werk overdag dus ben op de avonden aangewezen) tussen 19.00 uur en 22.00 uur (2 avonden tot 23.00 uur), dus ben ik eigenlijk altijd op de kleine bak aangewezen. En gezien het groot aantal pensionklanten is het nogal eens dringen beblazen. De ruiters van buitenaf zijn dan echt een doorn in het oog, ze zetten de paarden langs de kant vast om ze op te zadelen etc. Sommige komen 2 keer in de week en dat is dan ook de enige keer dat die paarden lopen, met een hoop geblaas en gespring want ze mogen weer eenkeer etc, is niet leuk als je zelf op een jong paard zit.
En dan die opmerkingen pas op hij slaat, laat ze thuis blijven of op een minder druk tijdstip komen. Maar goed ook bij ons moeten deze ruiters betalen dus hebben ze ook rechten, zoals meerdere van jullie al aangeven. Wat ik veel vervelender vindt, als ik een les afspreek (gegeven door de manegehoudster) dan heb je kans dat je terwijl je les hebt de bak met 8 andere moet delen. En daar baal ik van, je bent vaak drukker om de andere te ontwijken dan dat je aan rijden toekomt.

Helaas wordt dit probleem nooit opgelost en blijven we dus maar schipperen.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:34

en daarom sta ik op een heel rustige pensionstal Knipoog met dezelfde faciliteiten Knipoog

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:38

Ja zoals Lielle staat is het super. Misschien voor ons toch ook wel eens het overwegen waard.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:39

Jullie zijn van harte welkom Haha! Haha!

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:51

Wat is vol?
hoeveel ruiters?
ik vind 8-12 ruiters, mits ze een beetje kunnen sturen het maximum.
En als het er meer worden, dan een planbord waar je op kunt invullen hoelaat je gaat rijden, dan verdeel je de drukte een beetje, dan hou je op het bord bv 10 ruiters als maximum, en als het dan vol is moet je dus iets later/vroeger gaan rijden.
je kunt dan ook aangeven of je een uur of half uur gaat rijden, kunnen er nog meer mensen bij.
Mijn uitgangspunt is hierbij wel, dat alle ruiters kunnen sturen, de regels kennen, en dus niet gaan stilstaan of stappen op de hoefslag, dan wordt het een zooitje. Ook springen zal dan even niet gaan.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:07

Bij ons (zes ruiters op stal) zet je het op de kalender als je privéles hebt. Daar mogen wel ruiters bij in, maar er wordt wel rekening mee gehouden.
Onze bak is niet zo groot (eh... 18x36m?) maar er rijden eigenlijk ook nooit meer dan vijf ruiters in de winter. En dat is dan intern en extern.

Wanneer je heel veel stalruiters hebt en maar één bak, dan kan ik me voorstellen dat het niet prettig is wanneer er ook nog ruiters van buiten komen.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:20

Ik weet niet of iemand het er al bij heeft gezet of ik heb er over heen gelezen, maar.....
koortjes staleigenaar wil geld op de plank zien, dit doet hij door oa mensen van buitenaf in de binnenbak te laten rijden. Deze mensen zullen gemiddeld meer betalen dan de pensionklanten. Wat nu als er geen mensen van buitenaf meer komen rijden, al dan niet door een verbod opgelegd door de staleigenaar.
Dit betekent minder geld in het potje...en waar denk je dat dat geld dan uiteindelijk vandaan moet komen....van de pensionklanten!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:55

Ik vind dat je die mensen wel kunt toelaten (ben zelf ook iemand zonder binnenbak, maar rijd braaf buiten in de winter Haha! ), maar maak er dan wel afspraken over. Stel bepaalde uren in dat de bak gereserveerd is voor de pensionklanten. Volgens mij kan het dan best werken

Zonnetje81
Berichten: 18586
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:38

Koortje"]
[quote="carola schreef:
En ik betaal er toch voor???


Ja dat zegt iedereen, en dat zal ook wel zo zijn, maar vergeet niet dat je aan de stalhouder betaalt, en niet aan de overige ruiters! De stalhouder rijdt niet nee, die steekt het geld lekker in zn zak en pensionklanten en externe mensen zoeken het zelf maar uit, wat boeit hem dat! Maar wij als pensionklanten lijden onder zo`n politiek!!
[/quote]


Goh moet hij dat geld dan maar aan JOU geven..........????????? Kan hij net zo goed meteen zijn bedrijf opdoeken.

Ik begrijp wat je bedoeld maar hij zal er ook van moeten leven hoor. En als het je niet bevalt, je zegt zelf stallen genoeg dus ga dan naar een andere stal waar het in jou ogen dan beter is maar die zijn vaak dan weer te duur.....MAAR je hebt wel je vrijheid. Dus misschien meot je meer betalen voor je vrijheid.......

Dus het ligt niet aan hem maar aan jezelf uiteindelijk of je er last van blijft houden.

Je doet net of hij alleen egoistisch is nou je komt zelf behoorlijk egoistisch, iedereen meot dus voortaan op een dure stal gaan staan........

Als je uit mijn ogen kijkt zou je wel anders piepen, als je ze aan huis zou kunne hebben en vervolgens het vriest en jij wil gaan rijden en je zou nergens terecht kunnen.
Reken amar uit 5 euro per keer dus stel dat je dan 20 dagen gaat rijden is wel ff 100 euro per maand ALLEEN aan bak kosten....... Jullie betalen daar wel ff wat minder in verhouding hoor.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:19

Ben t wel met Orionneke eens hoor. Ik stond 4 jaar geleden ook gewoon in een simpel weilandje met een stal en moest ook bij andere in de bak gaan rijden als de grond bevroren was.
En zoals ik al zei, als ik t binnen te druk vind en de grond is buiten gewoon rijdbaar, dan ga ik lekker naar buiten. Al sneeuwt het.. Ik heb dr wel respect voor. Die mensen willen ook lekker kunnen rijden in de winter en betalen er ook voor.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:30

ik huur in de winter ook wel eens de binnebak bij een pensionstal bij ons in de buurt. er mogen daar niet meer dan 4 mensen in de bak rijden.
het is niet zo'n drukke stal en de eigenaresse weet denk ik ongeveer wanneer haar pensionklanten rijden en houd daar dus rekening mee als je een tijd af wilt spreken.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-03 21:44

orionneke schreef:


Goh moet hij dat geld dan maar aan JOU geven..........????????? Kan hij net zo goed meteen zijn bedrijf opdoeken.


Ja dat slaat natuurlijk weer helemaal nergens op! Wat ik bedoel is, is dat het de staleigenaar zn probleem niet is als er heibel in de bak is omdat het er te druk is. Hij zit met zn centjes in zn zak voor de buis of ergens anders, maar niet IN de bak tussen al die paarden! Natuurlijk is het geld voor hem, duuuuuuh!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:16

Tjonge jonge... wat maken we ons weer druk. In de winter moet iemand met een buitenbak wel eens uitwijken naar een binnenbak.
Je kunt ook zelf op een rustiger tijdstip gaan rijden als je je zo stoort aan de drukte. Ga maar eens op een doordeweekse dag rond een uur of 8 's morgens rijden. Geen kip te bekennen. Of 's avonds na een uur of 10. Ik vind het erg kort door de bocht hoe je alles op de pensionhouder afschuift. Het idee van een schoolbord oid is helemaal zo slecht nog niet. Probeer zoiets eens uit. En steek je energie in nuttige dingen ipv je boos te maken op mensen die eigenlijk niks aan de situatie kunnen veranderen en zelf ook het beste voor hebben met hun paard.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:26

Bij ons zijn er twee binnenbakken, volgens mij is de officiele regel dat er in elke bak een bepaald aantal ruiters mogen, vol is vol, dan wacht je maar een kwartiertje. Gelukkig komt dit bijna nooit voor en in goed overleg kan er een heleboel
Verder ben ik het helemaal met Zep eens, zij betalen in verhouding meer dan jij.

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 07:36

Annegti, toevallig werk ik fulltime, en ben dus op de avond aangewezen om te gaan rijden. Net zoals heel veel mensen op stal! En na tienen rijden is ook geen optie, want om half elf moet iedereen van stal verdwenen zijn.

En ik ben niet van plan van stal te gaan verhuizen omdat er zo nodig zoveel externe ruiters bij ons willen komen!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 08:34

Sja koortje, daar heb je jezelf mee. Want dan betaal je een hoop geld en kun je niet fatsoenlijk rijden. Ik ging dan toch op zoek naar een stal met niet-drukke binnenbak (tiny dekkers is ook een optie) of naar een stal zonder binnenbak.

En reken het externe mensen niet aan dat ze ook in een binnenbak willen rijden. Je moet het de stalhouder aanrekenen, die een hoop geld vraagt en daarvoor te weinige service biedt.

De hond is de betere mens

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 08:38

IlsjePilsje"]
Ik weet niet of iemand het er al bij heeft gezet of ik heb er over heen gelezen, maar.....
koortjes staleigenaar wil geld op de plank zien, dit doet hij door oa mensen van buitenaf in de binnenbak te laten rijden. Deze mensen zullen gemiddeld meer betalen dan de pensionklanten. Wat nu als er geen mensen van buitenaf meer komen rijden, al dan niet door een verbod opgelegd door de staleigenaar.
Dit betekent minder geld in het potje...en waar denk je dat dat geld dan uiteindelijk vandaan moet komen....van de pensionklanten!
[/quote]

[quote="Mursey schreef:
En over dat "ze betalen er toch voor"... van die 50 Euro die daar per week misschien mee verdient wordt worden onze stallingsgelden echt niet lager gehouden hoor...


Je hebt er overheen gelezen Knipoog
Luister.... Die mensen die komen rijden betalen geen drol, meeste zijn bekenden, vrienden etc. Verder zijn het er geen 25 per dag, dus veel geld verdient hij er echt niet aan. Zoals ik dus al zei, ik denk nog geen 50 Euro per week. En als je dan weet dat er bijna 80 paarden in pension staan bij ons, dan is die 50 Euro PEANUTS... dus echt niet dat ie daarmee kunstmatig onze prijzen laag houdt.
En ik betaal liever 10 Euro in de maand meer dat ik kan rijden wanneer ik wil ik een bak die minder druk is.

Back in the saddle Haha! 20-9-2008


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wopkebrok en 68 bezoekers