Vraagje: eerste keer buiten..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Vraagje: eerste keer buiten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 12:09

Ik heb Camble nog niet zolang, dus ben niet van plan het morgen uit te proberen Lachen
Ze is 10 jaar, dus zal wel al buiten geweest zijn.
Maar hoe moet ik het nu aanpakken om naar buiten te gaan?
Met een ander paard mee, is niet de gemakkelijkste optie want er zijn bij ons niet veel die gaan buitenrijden..
Lijkt het dom om alleen te gaan? maar bv mn vader mee en die houd haar nog eens vast aan de longe ofzo, dat er toch iemand mee is..

alvast bedankt


IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:15

Het beste is natuurlijk zoals je al aangaf met andere paarden die wel al de omgeving kennen en zeker weten verkeersmak zijn.
Maar als er maar weinig mensen zijn die gaan buitenrijden, dan is de optie die je zelf al aangeeft wel een goed idee. Misschien de eerste keren niet erop maar met zijn 2-tjes ernaast. En daarna een paar keer met je vader ernaast aan de longe. Daarna kan je denk ik wel enigzins inschatten hoe Camble zich gedraagt buiten....

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:18

Hoi,

Ik ben van de week ook voor het eerst naar buiten gegaan met mijn 3jarige, echt, probeer iemand mee te krijgen, dit is altijd het beste, en dan het liefst een rustig paard.
Alleen gaan lijkt mij niet zo slim, als er wat gebeurd, ten eerste loopt een paard meestal niet weg als er andere bij zijn. Maar stel er gebeurd wat en jij ligt ergens midden in het bos, wat dan? ok, telefoon maar dat is nog niet alles.

We zijn met een 3 en 4 jarige gegaan en hebben iemand met een tinker meegenomen, die lekker rustig was, bleek dat mijn 3 jarige lekker gek was maar als we langs vlaggen ed moesten lopen, moest ik voorop haha.
Hij was eigenlijk superbraaf, lekker gek maar niet gemeen.

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:32

ik ga binnenkort ook voor het eerst naar buiten met mijn paard, er is mij verteld dat hij superverkeersmak is maar goed er was me wel meer verteld dat achteraf niet waar bleek te zijn. we liepen van de week langs een hond (die lekker rustig zich zat te wassen) ging ie bijna plat op de grond...........dus ik ga zeker te weten niet alleen ! wel heel veel succes en plezier natuurlijk ! p.s: je vader mee nemen is echt niet raar hoor voor de eerste paar keren ! rustig aan beginnen des t emeer plezier heb je strax met je paard !

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:33

Ik heb met die van mij het eerste jaar helemaal niet in een bak gereden. Ik ben ook gewoon de eerste keer alleen naar buiten gegaan. Het ging allemaal goed maar ik had dan wel ook veel ervaring met het buitenrijden ik denk dat dit ook scheelt.
Je kunt denk ik het beste iemand met paard meenemen. Lukt dit niet zou ik iemand vragen je op de fiets te begeleiden. Niet aan een touw ofzo maar gewoon erbij voor het geval dat...Als ie dan echt helemaal gek wordt dan kun je m altijd nog aan de longe laten meenemen.
Ik zou er gewoon van uit gaan dat het goed gaat. Als jij er over twijfeld zal dit overslaan op je paard en dan is al het nieuwe natuurlijk eng.

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 12:35

Oja als Camble de hond ziet van de staleigenaar, wil ze niets liever dan knuffelen met het beestje Lachen
En ik was in de buitepiste aan het rijden, moesten ze met tractor erdoor, ook al eens met een jeep met een kar erachter vol met dingen die lawaai maakten. En daar kijkt ze niets eens naar.
En ik ga al 4 jaar wandelen dus heb al wat meegemaakt..

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:44

Estragon, dat je veel ervaring met buitenrijden hebt heeft helemaal niks te maken met gevaar, ik rijd 26 jaar en weet niet hoevaak ik met jonge paarden naar buiten ben gegaan maar de eerste keer ga ik niet graag alleen, je kent het paard niet en weet dus ook niet wat er gaat gebeuren.

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 12:49

Het is toch geen jong paard waar ze op rijd? Ook zei ik niet dat ze het gewoon in dr eentje moets doen.Ik zei juist dat ze iemand mee moest nemen..
En ik denk wel dat het verschil maakt of je nog nooit buiten hebt gereden of dat je dat wel al heel vaak hebt gedaan. Het neemt niet weg dat er iets kan gebeuren maar ik denk dat je je wel beter bewust bent van het mogelijke gevaar.

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:10

Ja, daar moet ik je wel gelijk in geven.

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lynn_Nikita, Myrthe1, Ymediem en 36 bezoekers